Toon posts:

Mijn toekomstige systeemsetup

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje van plan om in de zomer een nieuw systeem in elkaar te puzzelen en ik dacht eindelijk klaar te zijn met de setup, totdat een vriend van me toch weer (zoals gewoonlijk :) ) commentaar had. Om ons nu eindelijk uit onze discussie te halen wilden we jullie vragen om commentaar. Hier komt ie :)

- Amd Athlon Thunderbird 1333 MHz 266MHz FSB
- Asus A7V 133
- 2x Dane-Elec 256 MB RAM PC133
- Aopen HQ08 300 Watt
- ATI Radeon 32 MB DDR OEM
- Aopen DVD-1240 12x/40x OEM
- Zalman CNPS3100G
- Creative Soundblaster LIVE! 1024 OEM
- FDD Sony 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive
- Logitech Internet Keyboard
- IBM Deskstar 60GXP 40GB

(Zoals je ziet is het lijstje compleet met diskdrive en keyboard, om te zorgen dat ik bij de bestelling niks vergeet :P)

Het lijstje hierboven mist natuurlijk nog een aantal essentiële onderdelen, maar deze zal ik uit m'n ouwe comp slopen voordat deze naar m'n broer of zus gaat >:) Dat zijn dus:

- Writer + SCSI kaart
- M'n ouwe vertrouwde muis
- HD Cooler + ouwe MP3 schijf
- Monitor (die mogen ze zelf zien te regelen >:) )
- Netwerkkaart
- Scanner
- Versterker + boxen
- Printer

Maargoed, die vriend van me dacht dus dat ik beter een DDRsetup kon bouwen en een GF2 ipv een Radeon kon nemen. Ik denk dat een DDR systeem toch te veel in de prijs zal gaan zitten, terwijl het waarschijnlijk niet veel meer performance zal leveren.

Ik heb toch ook liever 'n Radeon dan een GF2 door de verschillende verhalen die ik gehoord heb over slechte 2D kwaliteit bij de GF. Natuurlijk zal dit niet altijd zo zijn maar aangezien ik toch 80% of meer van mijn tijd naar een normaal 2D scherm zit te loeren heb ik toch liever een kaartje die zeker goed presteert op dat gebied. Bovendien speel ik de laatste tijd te weinig Q3 of andere spellen om een top notch 3D systeem te willen.

Dit systeempje zal trouwens ongeveer 3100,- gaan kosten met deze setup als ik alles behalve de Zalman bestel bij Perfect-systems.nl. Die Zalman zal ik dan bij Space-promotions moeten bestellen, jammer maar helaas, maar dan kan ik wel meteen wat Papst-jes in de bestelling meenemen of course *D

Suggesties en correcties zijn zeer welkom :)

(Door die KUTcrash mocht ik mezelf weer opnieuw aanmelden, en m'n hele stuk overnieuw typen, aargghh |:( )

Verwijderd

Topicstarter
Whops, die had ik ff gemist |:(

Verwijderd

volgens mij wil de 266mhz uitvoering van AMD niet op een Asus A7A133, ik heb ook die proc op een Asus A7A266. dat werkt perfect, overigens... DDR is echt veel sneller hoor

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind 't bijzonder spijtig van alle energie die je in jou stukje hebt gestopt....

Maar toch is de lol van 't zelfbouwen 't zelfbouwen en zelftweaken... 't systeem ziet er iig vrfij goed uit

[topic=154891]

-> slotje

Dit topic is gesloten.