MacBook Pro 13inch mid 2010 Upgrade Hard Disk + RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmbe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 19:36
Allen,

Ik heb mijn MacBook sinds 2010 en ben er zeer tevreden over, alleen, hij wordt steeds trager en mijn 320 gb hard disk geraakt stilaan vol..

Na wat opzoeken en googlen is het duidelijk dat een upgrade in RAM geheugen een oplossing is (momenteel 2x2gb). Kan iemand me sticks aanraden voor in deze versie van MacBook? Liefst 2x4GB?
Ik lees dat KTA van Kingston wel OK is of Corsair? Welke versie precies en waar vind ik de beste prijs?

Dan zou ik ook graag een upgrade in Hard Disk willen doen, maar hier is me wel wat onduidelijkheid over..
Overschakelen naar SSD zou de Mac een stuk sneller maken, maar hier ben je beperkt in qua geheugen?
Ook moet ik hiervoor de DVD drive verwijderen? Of enkel als ik naast mijn HDD een SSD wil plaatsen?

Kan ik ook gewoon een HDD met meer geheugen (pakweg 1TB) installeren?

Alvast bedankt iedereen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 15:26
Begin maar eens met een SSD erin te schroeven en je huidige HDD in een HDcaddy (of iets dergelijks) te zetten in plaats van je Superdrive.

Kun je altijd nog zien of meer geheugen noodzakelijk is, in mijn geval was genoemde upgrade voorlopig voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmbe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 19:36
Dus SSD in de plaats van HDD plaatsen?

Enige recommandaties? Samsung 830? 840?

Hoe kan men een clean OS hierop installeren?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Welkom op GoT :w

Ik ga je topic sluiten, mede omdat er al vele topics zijn over deze zelfde onderwerpen.

Voor info over SSDs hebben we Het SSD in je Apple topic

Voor info over geheugen kan je een eenvoudige search doen op GoT: http://gathering.tweakers...B%5D=101&keyword=geheugen

Hier moet je toch een aardig eind mee kunnen komen. Mocht je na het lezen van deze topics alsnog een specifieke vraag hebben, kan je daar altijd een nieuw topic voor openen. Ik wil je wel aanraden om ook even Het algemeen beleid door te nemen zodat je weet wat we hier van elkaar verwachten. Op die manier wordt niet je volgende topic ook gesloten, zonder dat je ook maar enig idee hebt waarom ;)

Launching containers into space

Dit topic is gesloten.