Er is een 530 te verwachten knallen en daarnaast is dit de opvolger van 62X-branch. Daardoor vind ik het een beetje vreemde opmerking.
De 620 kostte bij release 259 euro, de 625 266 euro. De Lumia 520 was 179 euro, deze is 149 euro. Dus nee, dit is geen opvolger van de 6xx-lijn, maar qua prijs en positionering van de 5xx-lijn. Ik heb dat ook bij Nokia nagevraagd en dat zien ze zelf ook zo.
Over de Lumia 5xx; ik heb dat off-the-record gevraagd en het antwoord kan ik daardoor niet met je delen. Persoonlijk denk ik dat er nog wel ruimte is om te besparen met een kleiner scherm en oude soc, maar qua prijs is er niet veel ruimte meer; Nokia zou zijn eigen X-lijn en Asha's de markt uit drukken.
Dit staat er twee keer in en wordt wel erg dik aangezet. Hier staat dat 99+% van de apps compatible is met 512MB ram, dus om te zeggen dat veel apps/games niet werken is behoorlijk overdreven.
Volgens de laatste telling die ik kon vinden waren het er meer dan 300, met daaronder onder meer reisgidsen, diverse gewone apps en games als Temple Run, Fifa en een uitvoering van Bejeweled; grote titels dus. Diverse lezers melden dat er vanwege de populariteit veel van die 300 inmiddels wel werken op 512MB. Dat zou awesome zijn en ik ben dat aan het checken.