Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Onlangs heeft mijn vriendin een Galaxy S4 aangeschaft, maar deze heeft nogal wat problemen met het behouden van de wifi-verbinding. Het probleem is als volgt:

Nadat ik er een beetje mee aan het prutsen ben geweest kom ik tot de conclusie dat het toestel prima in staat is om verbinding te leggen met een wifi-netwerk. Maar, na verloop van tijd valt de verbinding weg en kan er ook geen verbinding meer worden gemaakt. Het toestel zegt dan dat er een "authentication error" is. Dat geldt voor alle wifi-netwerken die ik heb geprobeerd.

Ik heb een aantal dingen al geprobeerd:
1. de software updaten: maakt geen verschil, het probleem blijft bestaan op Android 4.4.2.
2. via *#0011# power save uitzetten: maakt geen verschil.
3. klooien met verschillende beveiligingsinstellingen voor de router: maakt geen verschil.

Het blijkt dat er veel meer mensen zijn die problemen hebben met de wifi van de Galaxy S4 (oa met D-link-routers, maar die heb ik niet), maar een echte oplossing lijkt er niet te zijn, ook op GoT niet. Eén van de suggesties was dat het met de dhcp-lease van de router te maken heeft. Een statisch ip-adres zou een oplossing zijn, maar ik kan uiteraard alleen bij mijn eigen router en mijn vriendin wil graag ook wifi elders kunnen gebruiken. Dit is dus geen oplossing.

In het kort is mijn vraag of iemand hier een oplossing voor weet zonder dat ik iets aan routerinstellingen hoef te veranderen. Anders gaat de Galaxy S4 namelijk terug voor garantie. Aangezien het dus niet mijn toestel is, is rooten geen optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578465

Hier ook een probleem met wifi..

Ik kan de maximale snelheid niet behalen op 5ghz of 2,4..

Internet wat we hebben is 50mb op toestel haal ik vrijwel alleen 20-35 MB download maar wel 50mb upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:47
Anoniem: 578465 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:42:
Hier ook een probleem met wifi..

Ik kan de maximale snelheid niet behalen op 5ghz of 2,4..

Internet wat we hebben is 50mb op toestel haal ik vrijwel alleen 20-35 MB download maar wel 50mb upload
Dat staat hier los van, en met wifi ga je sowieso nooit je maximale snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578465

dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:54:
[...]

Dat staat hier los van, en met wifi ga je sowieso nooit je maximale snelheid halen.
Zeker wel met AC kom je vrij goed in de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 578465 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:56:
[...]

Zeker wel met AC kom je vrij goed in de buurt!
Dat zal best, maar dat heeft met mijn probleem niets te maken. Graag dus even je eigen topic openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:12
dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:54:
[...]

Ik heb 120 mbit van upc, ik trek 14,8 mbit per seconde met mijn s4 naar binnen..
Uiteraard wel op de 5ghz band..

Dus dat ga je wel degelijk halen..

On topic:
Een erg vervelend probleem wat niet echt bewijsbaar is, hoe wil je namelijk dit tonen als je hem ter reparatie wilt gaan aanbieden..

iets met kiespijn en tandarts enzo..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoe bedoel je dat? Ik krijg dit probleem met elk netwerk, dus het is gemakkelijk te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:12
RoD schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:16:
Hoe bedoel je dat? Ik krijg dit probleem met elk netwerk, dus het is gemakkelijk te reproduceren.
Dat snap ik, maar na hoelang? Als je namelijk je toestel laat opsturen ter reparatie en het probleem doet zich niet binnen 5 minuten voor dan kijken ze er echt niet langer naar en krijg je hem zonder een oplossing weer terug..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 10:25
Ligt het misschien aan de modem van de S4, RoD ?

De modem software stuurt de verschillende communicatie-modules aan (Wifi/3G/BT, etc).
Het kan zijn dat je die eens moet upgraden.

Informatie is er zat te vinden op XDA, zo 1-2-3 kan ik je geen specifieke link geven.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
furian88 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:26:
[...]

Dat snap ik, maar na hoelang? Als je namelijk je toestel laat opsturen ter reparatie en het probleem doet zich niet binnen 5 minuten voor dan kijken ze er echt niet langer naar en krijg je hem zonder een oplossing weer terug..
Das waar, het duurt wel enige tijd. Zal het in ieder geval duidelijk vermelden als ik voor garantie ga.
speedme schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:58:
Ligt het misschien aan de modem van de S4, RoD ?

De modem software stuurt de verschillende communicatie-modules aan (Wifi/3G/BT, etc).
Het kan zijn dat je die eens moet upgraden.

Informatie is er zat te vinden op XDA, zo 1-2-3 kan ik je geen specifieke link geven.
Het zal ongetwijfeld aan de baseband van de Galaxy S4 liggen, aangezien het bij meer mensen voorkomt en het dus niet afhankelijk is van het gebruikte wifi-netwerk. Ik heb onlangs de S4 naar KitKat geüpdatet maar ik weet niet of daar een nieuwe baseband bij zat. Als ik het goed heb moet je voor een handmatige flash van de baseband een ontgrendelde bootloader hebben en daar heb ik dus niet zoveel zin in. Het toestel is van m'n vriendin en dan stuur ik hem liever terug.

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 16-04-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Iemand nog enig idee wat ik kan proberen? Anders gaat ie terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het internet staat vol met dit probleem, zonder gedegen oplossing. Volgens mij is de conclusie altijd terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Momus schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:25:
Het internet staat vol met dit probleem, zonder gedegen oplossing. Volgens mij is de conclusie altijd terugsturen.
Daar was ik inderdaad al bang voor. Maar misschien dat er hier toch nog toevallig iemand is met een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 605609

heel raar, maar kijk eens hoeveel geheugen je nog hebt, ik had hetzelfde probleem, mijn geheugenkaartje bleek los te zitten en mijn telefoon had bijna geen geheugencapaciteit meer, nadat ik dit verholpen had deed ook mijn wifi het weer, het kaartje er weer uit en het spul werkte weer niet, dus volgens mij zit hier iets in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opaben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09-2023
je kunt het beste, en makkelijkste via de wps knop verbinding maken, als die tenminste op je router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leintjuh22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-10-2014
Hoi,

Ik heb problemen met de wifi....
Ik moet elke keer opnieuw het wachtwoord invoeren.
Dus ik heb vanmiddag om 13 wachtwoord ingevoerd bij mijn vriend.
Daarna zijn we rond een uur of 17 naar mij gegaan... daar had ik gewoon mijn
eigen wifi...
Vervolgens rond een uur of 21 weer bij hem en kan ik op nieuw wachtwoord invoeren.
Wordt nu terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Ik heb het toestel pas vanaf begin september en na 2 weken zijn deze problemen begonnen!
Als het via de update van het toestel of fabrieksinstellingen niet werk ga ik hem terug sturen!!
Mijn vriend heeft zo iets van waar maak je je druk om... het is een kleine moeite!
Ik baal er gewoon van dat een toestel niet werkt, zoals jij dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 643944

Zelfde probleem. Had het opgelost door in mn netgear wndr3800 een aantal apparaten toe te wijzen vzv een eigen sub ip ofzo... lijkt op een verkort ip adres. Eindigt op 00 .02
00.03
00 .04

ligt aan aantal apparaten. Anyway in je instellingen van je router kun je de interval instellen waarna je router de wireless apparaten er even uitgooit. Dit gebeurt om je hoofdverbinding (als je die hebt... ik heb mijn pc bekabeld) niet leeg te trekken en je hele netwerk stabiel te houden. Als een apparaat nl geen gebruik maakt van je wifi maar wel als gebruiker staat genoteerd, reserveert je router bandbreedge voor niks.

Log in als admin in je router en ga ff zoeken. Je moet letten op termen als time out verbindingen en aantal toegewezen apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb m'n vriendin de Galaxy S4 al om laten ruilen. Ze is nu blij met een HTC One M7 :P

Anyways, dit had een oplossing kunnen zijn, maar het gaat ook met andere routers fout. Het is dus voor thuis een oplossing, maar elders had ze dan wel weer met problemen gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb ook een probleem in deze trent en na zoeken op het forum nog geen geluk gehad met een oplossing vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door flo-78 op 30-01-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358214

oude discussie inmiddels ,maar als iemand problemen heeft.
dan zal je ongetwijfeld op oude firmware zitten android kitkat .
verbind met wifi en haal de android update 5.0.1 binnen. (lollipop)
mijn WIFI van KPN werkt overal in huis , bij de buren beneden in de flat , en buiten om het huis.
en goede MAC adres beveiliging.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 358214 op 07-04-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Grappig, want m'n vriendin heeft nu ditzelfde probleem op een HTC One M7, die juist na de Lollipop-update begon met wifi-problemen :X

(en ja, wederom alles geprobeerd wat al in dit topic staat, toestel gaat straks voor de tweede keer terug naar de winkel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MColpa
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-03-2023
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden. Ik werk zelf in een GSM reparatie winkel en de fout die voorkomt zit in het moederbord. Als je de achterkant open schroeft zul je zien dat onder de plek van de bluetooth/Wi-Fi antenne een klein pinnetje zit die ervoor zorgt dat de verbindingen worden doorgegeven. In veel gevallen van S4'en die binnenkomen met dit probleem is het inderdaad dit pinnetje dat verbogen of afgebroken is. Bij Dynafix kost deze reparatie 140,- maar dit onderdeel is op bijna ieder Samsung moederbord te vinden. Klein soldeerpuntje nodig om hem te vervangen. Op bijgevoegde foto zie je over welk onderdeel ik het heb. Hopelijk heb ik kunnen helpen.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/X5P7P
Pagina: 1