Beste Tweakers van het goede leven,
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc voor mijn broertje. Hij is over 3 wkn jarig en ik wil hem een (budget) game pc schenken. Hij houdt voornamelijk van spellen als GTA-V en AC4
. Verder is het de bedoeling dat hij er zijn schoolwerk op doet (webbrowsing, documentbewerking en programmeren).
• Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Max 500€ aan componenten. De bedoeling is de pc zelf te bouwen.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm (ASUS VH192), DVD-drive (Sony Optiarc AD-5260S Zwart), toetsenbord en muis (Logitec) zijn reeds in bezit en kunnen nog goed hun dienst blijven doen.
Owja, de HDD's gaan ook mee. 2 stuks om precies te zijn en geluidsboxen.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn lijst o.b.v. diverse reviews en build-video's op youtube.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeur gaat uit naar een 'stille' pc-configuratie.
De bedoeling is om er op termijn nieuwe HDD's (3x) erin te zetten in een RAID 5 configuratie en een SSD'tje (Crucial M500). In een latere stadium zal een upgrade naar een i5 tot de mogelijkheid zijn en een fullHD scherm.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een dusdanige configuratie, zodat de GTX660 TF zoder bottleneck kan draaien.
De mobo hoeft geen onboard-wifi te hebben.
Qua onderdelen wil ik het liefst zoveel mogelijk 'betrouwbare' merken gebruiken.
Games kunnen spelen op 'High'- instellingen is ruimschoots voldoende. Dit zal op een max. resolutie van 1366x768@60Hz moeten gebeuren (ter beschikking zijnde beeldscherm op dit moment).
• Ga je overklokken?[/b]
Neen
Ik ben benieuwd naar jullie mening! En als ik wat over het hoofd heb gezien, let me know.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc voor mijn broertje. Hij is over 3 wkn jarig en ik wil hem een (budget) game pc schenken. Hij houdt voornamelijk van spellen als GTA-V en AC4
• Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Max 500€ aan componenten. De bedoeling is de pc zelf te bouwen.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm (ASUS VH192), DVD-drive (Sony Optiarc AD-5260S Zwart), toetsenbord en muis (Logitec) zijn reeds in bezit en kunnen nog goed hun dienst blijven doen.
Owja, de HDD's gaan ook mee. 2 stuks om precies te zijn en geluidsboxen.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn lijst o.b.v. diverse reviews en build-video's op youtube.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3420 Boxed | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Asus H87M-E | € 75,99 | € 75,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 660 Gaming | € 155,80 | € 155,80 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 60,04 | € 60,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 462,34 | |
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeur gaat uit naar een 'stille' pc-configuratie.
De bedoeling is om er op termijn nieuwe HDD's (3x) erin te zetten in een RAID 5 configuratie en een SSD'tje (Crucial M500). In een latere stadium zal een upgrade naar een i5 tot de mogelijkheid zijn en een fullHD scherm.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een dusdanige configuratie, zodat de GTX660 TF zoder bottleneck kan draaien.
De mobo hoeft geen onboard-wifi te hebben.
Qua onderdelen wil ik het liefst zoveel mogelijk 'betrouwbare' merken gebruiken.
Games kunnen spelen op 'High'- instellingen is ruimschoots voldoende. Dit zal op een max. resolutie van 1366x768@60Hz moeten gebeuren (ter beschikking zijnde beeldscherm op dit moment).
• Ga je overklokken?[/b]
Neen
Ik ben benieuwd naar jullie mening! En als ik wat over het hoofd heb gezien, let me know.