Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Reciever / versterker advies?

Pagina: 1
Acties:

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:46
Hallo,

Ik ben opzoek naar het volgende:

- Ik heb een tv met CI+ module van ziggo
- Ik heb een PS3
- Ik heb 2 Bose boxen

Wat ik wil is: Dat het geluid van mijn TV en het geluid van mijn PS3 via de boxen gaat lopen.

Volgens mij heb ik hier een reciever / versterker voor nodig. Klopt dat?

Ik heb een beetje gezocht op internet, en kwam uit op de volgende,
pricewatch: Denon AVR-X1000

Is dit iets? En kan ik daar alles mee wat ik wil?
Tevens gebruik ik ook de netflix app op mijn TV. Ik neem aan dat het geluid daarvan ook via de boxen kan laten lopen?

Alvast bedankt.

Groet, J

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:39
Een receiver is de basis van je home cinema systeem. Als je reeds 2 losse speakers hebt, kan je hier zeker mee verder. Controleer wel even wat voor speakers en of ze de standaard koperdraad aansluitingen hebben.

Over die receiver, Denon is een prima merk. Maar zonder al te veel reclame te willen maken, ik heb net deze gekocht: pricewatch: Yamaha RX-V375 Zwart en die is momenteel scherp geprijsd. Deftige basis receiver waar je wel een tijdje mee verder kunt.

Ik weet niet wat voor speakers je nu hebt, maar misschien is het ook de moeite om eens naar de HTIB (receiver + 5.1) setjes van Yamaha ed. te kijken. :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:52
Dat kan daar zeker mee, maar je hebt wel alleen 2 speakers, de AVR kan er wel tot 5 aansturen. Het is dus wel een beetje zonde om er slechts 2 speakers op aan te sluiten.
Maar als je je PS3 wilt aansluiten, zal dit al gauw via HDMI moeten en dan zit je ook een AVR receiver. Via HDMI ARC (mits je tv dit ook heeft) kun je audio vanaf je tv naar je receiver sturen. Anders kan je altijd via een optische kabel het geluid uitsturen naar de receiver, beide werken uiteraard met netflix.

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
Voor gerichtere antwoorden is het verstandig om het merk/model tv te vermelden en je budget :)

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Androo
Dank voor jullie reacties!

Mijn boxen hebben inderdaad de standaard koperdraad aansluiting

Mijn tv is een LG : LG 42LA6208
ps3 is de laatste nieuwe , slim model.

Ik wil inderdaad mijn ps3 en tv via hdmi aansluiten.

Mijn budget is maximaal 400 euro.
Daar moet wel wat voor te krijgen zijn neem ik aan :)..

[ Voor 11% gewijzigd door Androo op 15-04-2014 14:28 ]

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Androo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:17:
Dank voor jullie reacties!

Mijn boxen hebben inderdaad de standaard koperdraad aansluiting

Mijn tv is een LG : LG 42LA6208
ps3 is de laatste nieuwe , slim model.

Ik wil inderdaad mijn ps3 en tv via hdmi aansluiten.

Mijn budget is maximaal 400 euro.
Daar moet wel wat voor te krijgen zijn neem ik aan :)..
De AVR-X2000 -s vandaag weer in de aanbieding :)

AVR-X2000

• Androo
Ik zit toch te twijfelen tussen de pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart
en de pricewatch: Denon AVR-X1000

Er zit weinig verschil in, alleen dat de onkyo meer watt aan kan, zover ik kan zien..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Androo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:03:
Ik zit toch te twijfelen tussen de pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart
en de pricewatch: Denon AVR-X1000

Er zit weinig verschil in, alleen dat de onkyo meer watt aan kan, zover ik kan zien..
Dat is als je puur op de PriceWatch (dan wel andere vergelijkingssites) af gaat en niet verder kijk dan het xx Watt. Na de xx Watt komt nog hoe ze aan die waarde komen en dat is wat iedereen vergeet. Zie het als dat ik loop te pochen dat mijn auto 1:25 haalt en de jouwe maar 1:12. Maar...waar jij het gemiddelde verbruik pakt noem ik alleen de waarde als ik met wind achter met 80 in de 6e versnelling rijd. Dan is mijn waarde wel beter maar het zegt niets over de normale praktijk. Het gaat dus verder dan het getal alleen.

Met vermogens idem: de 130 Watt die je aanhaalt van de Onkyo TX-NR525 is gemeten op 1 Khz, 6 Ohm, één kanaal en bij 1% THD. Nu is die 1% THD al te hoog, vanaf 0,1% schijnt vervorming hoorbaar te zijn. Daarmee is de rest ook niet wat je in de praktijk doet: je gaat niet constant één toon van 1000 Hz afspelen. Die 80 Watt van de AVR-X1000 is veel representatiever: gemeten op 2 kanalen en bij 20 - 20.000 Hz (dus een geheel bereik) en een THD die ruim onder de 0,1% valt. De X1000 doet 145 Watt als je net zo gaat meten als de 130 Watt van de Onkyo. Dus als je al naar cijfertjes gaat staren (wat ik af zou raden) dan moet je wel de juiste waardes met elkaar vergelijken.

• Androo
Ik ben niet zo thuis in de waardes..

Dus als ik jou verhaal goed begrijp, zal de denon ook prima geluid uit komen.. :)

Welke zou jij pakken ?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou die ene pakken. :+

Zonder gekheid, kijk naar de benodigde features en de looks en maak een keuze. In grote lijnen zijn ze beide prima. Zelf zou ik de Demon nemen omdat ik dit merk net wat hoger aan sla maar dat is natuurlijk persoonlijk.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Androo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:51:
Ik ben niet zo thuis in de waardes..
Dan is het al helemaal af te raden om daar naar te kijken. Kijk naar de dingen die je echt fysiek kan opnemen en waar geen verschil in kan zitten zoals het aantal HDMI-ingangen, het aanwezig zijn van ethernet, USB, et cetera.
Dus als ik jou verhaal goed begrijp, zal de denon ook prima geluid uit komen.. :)
Mijn verhaal was puur op de cijfers gebaseerd die jij aanhaalde. Als je de waardes dus goed vergelijkt is de Denon zelfs "beter". Tussen aanhalingstekens want vermogen is geen manier om de kwaliteit te meten.
Welke zou jij pakken ?
Denon. Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Onkyo en ben op dit moment tevens een tevreden Denon-gebruiker. Dan is het sommetje niet zo moeilijk.

Pagina: 1