Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basic Laptop tot 500 euro

Pagina: 1
Acties:

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10 09:08
Ik ben voor mijn oom en tante (60+) opzoek naar een nieuwe laptop.

Op dit moment hebben ze nog een 8 jaar oude desktop die enorm langzaam is. Ook na een schone herinstallatie duurt het 10 minuten voordat outlook is opgestart Dus willen ze nu een nieuwe laptop zodat de oude desktop weg kan.

Ze hebben een budget van maximaal €500,00 (excl. Office pakket, muis en sleeve).

Enkele eisen die ze hebben:
  • De laptop mag absoluut niet langzaam zijn.
  • Packerd Bell en Acer zijn niet toegestaan in hun huis.
  • Wel toegestaan (voorkeur): Asus, Toshiba, Lenovo, HP, Samsung en Dell.
  • Het liefst een Intel i3 processor, of sneller.
  • Af en toe een factuurtje maken (excel) of een brief opstellen (word), internetten (chrome), e-mailen (outlook), internetbankieren en af en toe een filmpje kijken (dvd/youtube) moeten zonder haperingen en problemen te doen zijn. En zijn de dagelijkse handelingen.
Omdat de laptop absoluut niet traag mag zijn wil ik al snel een stapje hoger gaan zitten dan een AMD A1 of een Intel Celeron. Zelf ben ik uitgekomen op deze laptop:

https://www.4launch.nl/shop/product/145981/-notebook-satellite-c50-a-19u-15-6---3110m--500gb/tweakers

Is dit een prima laptop? Of weten jullie iets beters in deze prijs categorie. Prestaties zijn goed maar garantie is ook belangrijk. Ik zag bij Dell dat ze maar 1 jaar garantie geven, wil je meer dan moet je bijbetalen. Dat zijn we natuurlijk niet van plan aangezien je toch wel minimaal 2 jaar standaard garantie moet hebben.

Ik ben benieuwd naar jullie advies! :)

[ Voor 3% gewijzigd door PiNo.nl op 15-04-2014 13:31 ]

Verwijderd

Ik zeg dit altijd. Als je een Toshiba wilt kopen of goedkope Acer en ASUS bekijk dan eerst het toetsenbord. Ik vind het niks omdat alle drie de merken toetsenborden gebruiken die heel veel flex hebben en goedkoop en slap aanvoelen. De duurdere Acer en ASUS laptops gebruiken een ander type toetsenborden trouwens.

Dit lijkt me een leuke laptop: pricewatch: Lenovo Essential B5400 (MB82GMH)

Dell heeft ook wel wat goedkope opties maar die moet je zelf even bekijken die staan niet in de Pricewatch.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 16:29 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Processor zegt geen drol. Nou ja, beetje gechargeerd maar de traagste component is je schijf. Ik denk dat je de snelste laptop krijgt door een redelijk goede basislaptop te nemen en dan daar een SSD in te zetten. Processoren doen niet zoveel meer in een computer; zelfs de simpelste exemplaren kunnen in de regel wel een webpagina renderen, office draaien en meer van die basale taken. De schijf raggelt er in de regel achteraan omdat programma's daar weer vanaf gehaald moeten worden, er iets uit de cache moet komen en de kop van de schijf als een dolle heen en weer gaat. Met een SSD heb je daar geen last van. Juist in het goedkopere segment is een SSD een waardevol onderdeel van een computer.

Dat gezegd hebbende, kijk eens naar reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2014 en denk eens een SSD in een Lenovo; ruim binnen budget.

Of anders een Dell Inspiron 15, check http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-3521/pd doe er 10% korting af en een SSD erbij en ik denk dat je een hele mooie en snelle laptop hebt.

Willen ze een 15'' hebben trouwens? Ik zou me voor kunnen stellen dat je als 60+ een 17'' prettiger vind.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 11:59
Ik zou deze kopen als ik jou was:

http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3537

En dan deze ssd kopen:http://azerty.nl/producten/product_detail/1990/613824/crucial-m500-solid-state-drive-120-gb-intern-2-5-sata-600.html?channel_code=40

(of de 240GB variant)

En dan heb je een hele snel laptop voor weinig.

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10 09:08
Bedankt voor deze tips en een ssd is inderdaad slim om erin te gaan zetten.

Maar ik krijg wel mijn bedenkingen bij Dell met hun garantie. Waarom standaard maar 1 jaar? Wettelijk ligt fabrieksgarantie veel hoger. Heeft iemand hier ervaring mee hoe Dell daar mee omgaat? Als na 1,5 jaar het moederbord defect raakt buiten onze schuld om dan zijn ze toch verplicht om dit kosteloos te repareren?