Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop kopen (HP 15-g092nd)

Pagina: 1
Acties:

• Vinair
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-04-2014
Zit al tijden lang mee te lezen op Tweakers zonder account, maar nu heb ik advies nodig, aangezien mijn interesse en 'knowledge' uitgaat naar mobiele telefoons (Bezit momenteel een HTC M7) en heb van laptops dus amper verstand, vandaar dat ik nu een account & topic heb aangemaakt.
Ben niet heel veeleisend, heb hiervoor 10 jaar met een Budget Windows XP pc gewerkt, maar nu Windows XP geen ondersteuning meer ontvangt wordt de nood naar een laptop toch wat groter. Voornamelijk nodig: Een redelijke batterij, Vuze (Of iets vergelijkbaars) en draagbaarheid, omdat hij meegesleurd gaat worden naar colleges (+ dus Word-achtige programma's). Schermhelderheid en scherpte maakt me niet gek veel uit, als het maar enigszins leesbaar is etc. Ook de grootte is van belang, veel groter dan 16'' moet het niet worden.
Nu is m'n budget -als student zijnde- vrij beperkt en zag ik de HP 15-g092nd voor €284 en nu is de vraag: is goedkoop ook duurkoop of heb ik hier met mijn gebruik en vereisten een goede laptop aan voor ongeveer 5 jaar?

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met de accuduur van deze processor. Wel zie ik aan de Passmark score dat het hier om een hele trage processor gaat. Wil je echt niet veel doen zoals je beschrijft dan zal het voldoen en er zit ook voor de slappe CPU een in verhouding nette grafische unit in :). Met een andere versie van HP met eenzelfde processor halen ze bijna 5 uur op de accu met wifi surfen, dat is helemaal niet slecht voor zo'n budget ding :). http://www.notebookcheck....G2-Notebook.114102.0.html

Wil je een krachtigere CPU dan zul je bij Intel moeten kijken. Wel de U-versies want die hebben een lager verbruik waardoor de gehele laptop langer aan kan staan. Die zijn echter wel weer duurder dan bijvoorbeeld een Celeron 1000M.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 13:17 ]

• Vinair
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-04-2014
Oke thanks voor je reactie! Dan denk ik dat ik de gok waag en hem straks bestel bij Wehkamp.nl. Ik geloof dat ik dan sowieso nog 30 dagen retourrecht heb mocht het niet bevallen...