2.1 versterker inbouwen in mediacenter

Pagina: 1
Acties:

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een mooi i5 kantoorpc'tje gescoord via m'n werk en wil die gaan inzetten als mediacenter.

Omdat het budget beperkt is en ik de passieve speakers en sub van mijn huidige 2.1 home cinema-setje mooi in het tv meubel passen, wil ik deze graag houden.

Ik heb niet veel verstand van electronica, maar omdat een computervoeding 12 volt is, moet ik een simpel versterkertje in de kast kunnen hangen.

Ik weet alleen niet welke, en waar ik op moet letten. Mijn sub en speakers kunnen max. 40 Watt hebben op 3 Ohm, en ik zie hier allemaal 4-8 Ohm versterkers: http://www.dx.com/s/amplifier+2.1

Kan iemand mij zeggen of mijn idee kans van slagen heeft, en waar ik op moet letten qua aantal Ohm/vermogen zodat speakers en/of versterker niet doorbranden en de boel in de hens vliegt? Ofwel, is een van de getoonde versterkertjes geschikt?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Jag

Is je sub ook passief?

• PeeFizz
Ook passief, 3 Ohm.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Jag

Dan moet je nog weten of er ook een filter ingebouwd zit in die sub.

En je moet dan een versterker uitzoeken die op 12v DC werkt. En of dat goed gaat werken als je een computer en een versterker gaat voeden vanaf 1 PSU is afwachten denk ik :).

• PeeFizz
Hmmz, misschien te simpel gedacht dan..

Wordt me toch teveel gedoe, ik ga wel voor een soundbar :)

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

PeeFizz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:12:
Hmmz, misschien te simpel gedacht dan..

Wordt me toch teveel gedoe, ik ga wel voor een soundbar :)
waarom ga je niet gewoon voor 2.0?
bestel je een TA2024, of als je wilt dat hij hard kan een Y148, kies je er een goed setje speakers bij en een beetje een waardige klankkast....

hoe dan ook, veel suc6!

Nieuwkoop is duurkoop

Pagina: 1