Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubzke
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-08 09:45
Hallo,

Ik doe even mijn verhaal uit de doeken, enkele weken geleden werd de iPhone 5 van mijn vriendin gestolen. Ik heb toen het toestel in verloren modus gezet, en uiteindelijk gewist vanop afstand. Sporadisch check ik via vind mijn iphone of het toestel nog online is, maar het staat al enkele weken offline.

Gisteren heeft mijn vriendin een nieuwe iPhone 5S gekocht, toen ik een iCloud reservekopie wou herstellen op haar toestel gebeurde er iets vreemd. Er kwam een melding op de iPhone met een vreemd (duits) emailadres, en met de vraag om het wachtwoord in te geven zodat de iTunes aankopen hersteld konden worden. Dit allemaal terwijl ik de inloggegevens van mijn vriendin haar iCloud account al had ingegeven.

Ik heb toen contact opgenomen met Apple, die wisten me te vertellen dat dit niets te maken had met de eventuele "nieuwe" eigenaar van haar gestolen toestel maar een fout moest zijn. Op hun vraag zijn we het toestel gaan ruilen in de winkel, bij hetzelfde proces (herstellen icloud reservekopie) op het juist omgeruilde toestel, hetzelfde fenomeen.

Bij Apple kenden ze het duitse emailadres, maar ze wouden hier verder geen informatie rond geven. Vandaag nogmaals gebeld met het verhaal, en ze konden geen verklaring geven hoe dit kon en wouden nu ook niet ontkennen dat dit eventueel de "nieuwe" eigenaar zou kunnen zijn.

Hebben jullie nog meer info of tips?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31
Heb je al aangifte gedaan bij de politie? Deze informatie zou ik aan hen overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubzke
Aangifte hebben we gedaan, vanavond nog eens langsgaan met de nieuwe info. De vraag is of ze er iets mee kunnen gaan doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
Probeer deze persoon is te "facetimen" op zijn email adres. Sommige koppelen hun email adres aan hun facetime.... Even kijken of die "overgaat" en of die oppakt. Wanneer hij er echt niets mee te maken heeft, kan hij of zij het verhaal wel even uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Nooit toevallig een keer een illegale app geinstalleerd? Geen idee hoe ik dit weet (:P) maar ik heb op mijn telefoon wel eens een app gehad vanuit een andere bron dan de AppStore welke klaarblijkelijk gekoppeld zat aan een ander Apple ID, kon hier uiteindelijk niets mee. Dat Apple ID ook niet met mijn iPhone maar misschien is het dit?

[ Voor 0% gewijzigd door PixelJunkie op 15-04-2014 14:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubzke
Nope, de iPhone heeft nooit een jailbreak gehad :)

@DJustin, dat facetimen ga ik zeker eens proberen, even mijn beste duits bovenhalen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:03
Sowieso je vingers bij de Home + Power knoppen houden zodat je een screenshot kunt maken als hij/zij met z'n snufferd op je scherm staat. Extra bewijs :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
en voer het e-mail adres is in Facebook en kijk eventjes of hij een profiel heeft. Eventueel toevoegen als vriend (vooral door je vriendin, als het een man is) en probeer een beetje informatie los te weken, waar woont hij/zij en start eventueel een praatje met hem.... Informatie verzamelen is altijd het eerste wat je moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Na, lijkt me stom als een dief dat doet. Ik denk dat de (Duitse) persoon in kwestie slachtoffer is geworden van een foute aankoop.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:22
Volgens mij kan het van alle soorten aankopen zijn die met het Apple ID kunnen worden gedaan. Zo heb ik eens een muzieksingle (iTunes versie) van een alternatieve bron gedownload en kreeg ik na het herstellen ook zo'n melding met onbekend mailadres.

Het kan dus ook zomaar zijn dat het andere aankopen/ bestanden zijn geweest, naast apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Ik heb ook wel eens na het herstellen van een iPhone een vreemd emailadres gezien... Bij mij was er echter nooit een iPhone gestolen. Ik heb dat gewoon genegeerd en later nooit meer iets van terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonymust
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05-2024
block the IMEI?
Pagina: 1