Nu het weer wat beter is, ben ik onlangs voor het eerst in ongeveer 15 jaar weer eens gaan fietsen, met een oude, geleende fiets. Het fietsen zelf ging, na een paar dagen ontzettend afzien, prima en ik begin er van te genieten. Nu zie ik wel in dat het met een betere fiets een stuk aangenamer zou zijn dus dat wordt de volgende aanschaf. Nu ben ik een compléte leek op dat vlak en ik heb er geen idee van waar ik op moet letten. Dus hier even de vraag, vooraleer ik een fietsenwinkel met gladde verkopers, binnenstap, waar moet ik op letten?
Doel is hier gewoon in het vlakke Vlaanderen rondfietsen, op gewone wegen, weggetjes, misschien eens een proper bospad (geen mountainbike toestanden). Topkwaliteit fiets hoef ik dus niet maar nu ook weer niet iets wat na honderd kilometer uit mekaar valt van ellende. De fiets die ik nu geleend heb, heeft 4 versnellingen en dat lijkt voldoende.
Heb er geen idee van wat een realistisch budget is om iets degelijks te krijgen, misschien 200 Euro?? Of is dat veels te laag?
Doel is hier gewoon in het vlakke Vlaanderen rondfietsen, op gewone wegen, weggetjes, misschien eens een proper bospad (geen mountainbike toestanden). Topkwaliteit fiets hoef ik dus niet maar nu ook weer niet iets wat na honderd kilometer uit mekaar valt van ellende. De fiets die ik nu geleend heb, heeft 4 versnellingen en dat lijkt voldoende.
Heb er geen idee van wat een realistisch budget is om iets degelijks te krijgen, misschien 200 Euro?? Of is dat veels te laag?
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.