Mijn vrouw werkt samen met een paar vriendinnen waarbij 1 van de vriendinnen de werkgever is, dit maakt de situatie iets "complexer" aangezien wij het niet hard willen spelen in dit geval. Het gaat financieel gewoon iets minder op het werk van mijn vrouw en ze willen samen naar een oplossing werken. Nu wil de werkgever van alle medewerkers de contracten omzetten naar een 0 uren contract met wederzijds goedvinden door middel van een beëindigingsovereenkomst. Hierdoor zou mijn vrouw incidenteel gevraagd kunnen worden om te werken op basis van de verwachte drukte. Hier hebben wij op zich geen probleem mee, alleen kom ik er niet helemaal achter hoe het zit met het recht op een WW uitkering.
Als ze gewoon volledig ontslagen zou worden met wederzijds goedvinden en op initiatief van de werkgever is het recht op de WW er gewoon, maar doordat het contract wordt omgezet naar een 0 uren contract twijfel ik. Is er iemand die hier meer van weet?
Het is de bedoeling dat na een half jaar de financiële situatie verbeterd is, zodat er weer meer uren gewerkt kan worden. Al moeten we dit nog maar zien natuurlijk. Een andere optie waar we mee bezig zijn is dat ze voor haarzelf begint. Dit zou ook mogelijk moeten zijn en zou dan in overleg met het UWV moeten voor behoud van een (gedeeltelijke WW-uitkering).
Als ze gewoon volledig ontslagen zou worden met wederzijds goedvinden en op initiatief van de werkgever is het recht op de WW er gewoon, maar doordat het contract wordt omgezet naar een 0 uren contract twijfel ik. Is er iemand die hier meer van weet?
Het is de bedoeling dat na een half jaar de financiële situatie verbeterd is, zodat er weer meer uren gewerkt kan worden. Al moeten we dit nog maar zien natuurlijk. Een andere optie waar we mee bezig zijn is dat ze voor haarzelf begint. Dit zou ook mogelijk moeten zijn en zou dan in overleg met het UWV moeten voor behoud van een (gedeeltelijke WW-uitkering).
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?