Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voortgang series/films in explorer

Pagina: 1
Acties:

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Beste Tweakers,

Ten eerste hoop ik dat ik in het goede onderdeel post.

Ik heb rondgekeken, maar ik vind geen programma voor mijn probleem. Wellicht omdat ik ook niet precies weet hoe ik dit moet zoeken. Het gaat om het volgende:

Weet iemand een programma om de voortgang van een film of serie in Explorer te tonen? Hiermee bedoel ik dus bijvoorbeeld met groen/rood aangegeven het gekeken en te kijken deel bij de pictogrammen van de betreffende serie, of bijvoorbeeld in de naam oid. Dit omdat ik soms niet meer weet welke ik wel of niet heb gezien of als mijn vriendin bijvoorbeeld andere series tussendoor kijkt en ik niet meer weet waar ik was. Ik bedoel dus niet de 'recent gekeken' functie in veel players.

Bedankt voor jullie hulp!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:11

D4NG3R

kiwi

:)

En wat heb je zelf zoal gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 14-04-2014 23:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Is het niet makkelijker om een programma te gebruiken dat je film/serie collectie beheert en afspeelt?
Wat je nu wilt is een plug-in voor je Verkenner die gaat bijhouden waar een derde programma (jou gekozen videoprogramma) eventueel midden in het afspelen van een bestand is gestopt...
Lijkt me een beetje een longshot... maar wie ben ik ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou inderdaad doen wat Jester-NL voorstelt: een programma gebruiken dat al je films/series beheert, afspeelt en ook precies doet wat jij nu wil. Alleen dan gebeurt alles binnen dat programma en niet in Windows Verkenner. XBMC is een heel goed programma daarvoor.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt in de verkenner in ieder geval een ander icon geven voor de directory, afhankelijk van of je film of seizoen al hebt gezien. Maar per aflevering is dat wat overdreven. Dan is inderdaad een los tool beter. Bedenk dan wel dat dat tool de aflevering op gelezen zet als je vriendin het heeft gezien (of je moet twee profielen gebruiken, maar dan blijft dus een aflevering 'ongezien' als je samen kijkt via 1 profiel).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Niet direct een antwoord op je vraag, maar ik gebruik hier trakt.tv voor.
Er zijn plugins voor een aantal bekende media players en apps voor iOS/Android/WP

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht inderdaad al dat het een longshor was. Ik had op andere fora inderdaad al reacties als XBMC gevonden. Ik heb het een tijdje gebruikt, maar ik vind het een beetje omslachtig. Ik hoopte dus op simpel een kleurtje of opmerking in Explorer welke al gezien waren.

Ik zal trakt.tv eens proberen, bedankt!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het instellen en bijhouden van XBMC kan een hoop werk zijn in eerste instantie, maar als je het eenmaal in gebruik hebt, wil je niets anders meer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1