Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo IdeaPad Y510P of ASUS N550JV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zit te twijfelen tussen deze twee laptops:

Lenovo IdeaPad Y510P_07449
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510P_07449

Asus N550JV-CM068H
pricewatch: Asus N550JV-CM068H

Welke zou ik volgens jullie het beste kunnen nemen?

Andere voorstellen zijn ook welkom, hierbij wat informatie over wat ik van plan ben met de laptop:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben van plan om de laptop te gebruiken voor school, gamen (League of Legends), streams kijken, Skype e.d.

Wat mag je laptop gaan kosten?
De laptop mag max. € 1100,- kosten

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja ik ben van plan om hem veel mee te slepen, moet hem elke dag mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zat er eerst aan te denken om een Acer aan te schaffen maar na een beetje op het forum gelezen te hebben blijkt de voorkeur wel bij Asus te liggen.

Ik ben trouwens niet van plan om zelf een SSD in de laptop te zetten.

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
.......

niemand die het weet?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 14:42 ]

• RobinRock
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03-2018
Genoeg mensen weten het, maar zijn te lui om te reageren.
Ik zeg ga voor de Lenovo!
De specificaties zijn vrijwel identiek aan elkaar.
Echter heeft de Lenovo een SSD dus hij zal vele malen sneller opstarten.
Ook is de videokaart van Lenovo een tikkeltje hoger dus ik zie niet echt een reden om een Asus te nemen.
Acer inderdaad niet aan beginnen, slechte ervaringen mee.
HP, Asus en Lenovo zijn naar mijn mening de topmerken zonder dat zij overpriced zijn.
Sony daarin tegen is wel overpriced maar wel mooie designs.
(Heb zelf 1 Sony Vaio, 2 x een Asus en een Lenovo.)

Verwijderd

Topicstarter
RobinRock schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:28:
Genoeg mensen weten het, maar zijn te lui om te reageren.
Ik zeg ga voor de Lenovo!
De specificaties zijn vrijwel identiek aan elkaar.
Echter heeft de Lenovo een SSD dus hij zal vele malen sneller opstarten.
Ook is de videokaart van Lenovo een tikkeltje hoger dus ik zie niet echt een reden om een Asus te nemen.
Acer inderdaad niet aan beginnen, slechte ervaringen mee.
HP, Asus en Lenovo zijn naar mijn mening de topmerken zonder dat zij overpriced zijn.
Sony daarin tegen is wel overpriced maar wel mooie designs.
(Heb zelf 1 Sony Vaio, 2 x een Asus en een Lenovo.)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou niet meteen voor de Lenovo gaan. Ik las vaak dat de Lenovo problemen heeft met de koeling en dat de bouwkwaliteit een stuk minder is dan de Asus. Dit lijkt me wel een belangrijk punt omdat je je laptop elke dag meesleept. Ja, de gpu van de Lenovo is iets beter, maar wat heb je eraan als je een laptop hebt die een slechte bouwkwaliteit en koeling heeft.

(Over dat de Lenovo een SSD heeft is niet helemaal waar. Aan 8GB heb je niks en die ssd is alleen voor caching. Alleen de programma's die je het meest gebruikt komen daarop te staan. Windows niet.) De Lenovo heeft ook een langzamere hdd dan de Asus. En een ssd wou je toch al in de laptop zetten, dus waarom dan betalen voor die 8Gb caching ssd?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hij wil er juist geen SSD in zetten, dus de Lenovo heeft daar zeker wel een voordeel. Verder heb ik de N550JV gehad, prima laptop en best stevig maar ik heb er vrij veel gedonder mee gehad helaas waardoor ik hem na reparatie toch weg heb gedaan. Daarnaast is Comserve, de partij die Asus laptops repareert, ook niet al te best naar mijn ervaring dus het zou voor mij persoonlijk een reden zijn om Asus links te laten liggen.

Ik zeg overigens niet dat Lenovo perfect is, elk merk heeft wel wat, maar het is iets om rekening mee te houden.

Over koeling gesproken, de N550JV is daar ook niet heel geweldig in. Die wilde tijdens het gamen (met name Battlefield 3) nog best wel eens throttlen waardoor alles ging haperen. Maar again, dat kan aan mijn exemplaar hebben gelegen.

En aangezien je student bent:
http://www.campusshop.nl/...510p-00043nl/details.aspx

Dan heb je een 24GB caching SSD. ;) Al zou ik persoonlijk de single GPU variant van 899,- aanschaffen en er zelf een SSD in zetten voor ~100 euro.

[ Voor 103% gewijzigd door Frietsaus op 17-04-2014 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dus eigenlijk hebben ze alle twee niet een al te beste koeling..

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Met jouw gebruik zal je nauwelijks last gaan hebben met de koeling. Dit gebeurt alleen als je het ding langere tijd zwaar belast (met gamen bv). Ik weet niet goed hoe zwaar LoL is voor je pc trouwens.

Van de twee laptops die jij noemt zou ik de Asus kiezen. Een andere veel aangeraden laptop is de Lenovo E540 die je momenteel voor rond de €800 mooi kan optuigen incl SSD (zoek maar even naar een topic met die naam). Meer waar voor je geld als je het mij vraagt.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:22
Ik heb sinds 2 dagen de pricewatch: Asus N550JV-CN270H en vind het echt een hele mooie laptop, vooral het scherm is echt mooi door het IPS scherm. Ik heb er wel een Samsung EVO 250GB SSD ingeplaatst want de meegeleverde HDD is traag. Maar nu is de laptop echt supersnel en de 500GB komt in een HDD caddy op de plak van de dvd brander :)

Het vervangen van de harde schijf stelt trouwens niks voor .. schroefjes aan onderkant eruit en je kan dan de hele onderkant eraf halen, dan kan je in een keer overal bij.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:42:
Hmm dus eigenlijk hebben ze alle twee niet een al te beste koeling..
Ik weet van de Y5x0 dat ze in de single gpu variant niet terugklokken. De SLI versies worden logisch gezien vrij warm.

De Asus zal dat ook niet doen bij lichte games, maar het is meerdere keren te lezen dat het bij een aantal zware games wel gebeurt. Ik heb er zelf ook ervaring mee helaas.

De Asus heeft inderdaad wel een beter IPS scherm, de Lenovo heeft een TN scherm. De Lenovo heeft wel merkbaar meer GPU kracht door het gebruik van GDDR5 vram. Overall gezien vind ik de Lenovo meer bieden voor het geld. Bouwkwaliteit is van beiden prima.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ondanks je aversie tegen acer zou ik in jouw geval toch zeker de 14 inch Acer V7 overwegen: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

Deze laptop wordt op tweakers wel degelijk goed gereviewed (is zelfs best buy geworden). Deze laptop is compact en heeft een redelijk goede accuduur. Dat lijkt me cruciaal als je de laptop elke dag mee naar school moet nemen.

De processor is minder krachtig als de opties die je zelf al genoemd hebt, maar voor het gebruik dat je omschrijft denk ik dat dit geen probleem is.

Je krijgt er veel voor terug, naast het gewicht en accuduur nl. een fantastisch full hd IPS touchscreen scherm, een goede grafische kaart een hybride harde schijf voor 'snappy' performance.

Lees anders deze review van mede-tweaker Polster eens: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

Voor het gebruik dat jij omschrijft denk ik dat dit momenteel de beste keus is en je bespaart nog eens 200 euro op je budget.
Pagina: 1