Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe een file manueel laten analizen

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen..

Zoals jullie weten geeft ook een goede virus scanner geen 100% zekerheid.

Je kan dan wel een meta scan doen op virustotal
of [url="http://https://www.metascan-online.com/en"]Opswat[/url], ... , dan ben je wel wat zekerder,
maar niet 100%.

Niet alle software werkt even goed als je hem sandboxet en automatishe analizers laten vaak
veel aan de interpretatie over.

Ik vroeg me dus af of er geen dienst bestaat waar je een file kan uploaden en eventueel
tegen betaling manueel kan laten analizen, zodat je echt zeker kunt zijn wat de file doet..

.. heeft iemand hier al van gehoord ? ik zou hier gerust voor betalen !

greets

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kijk eens naar http://virusscan.jotti.org/en :)

Daar kan je een willekeurig bestand uploaden en laten scannen. Dat scannen gebeurt dan door 22 verschillende virusscanners.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat is volgens mij niet wat de topicstarter bedoelt Equator. Hij zoekt een dienst waar een file met de hand geanalyseerd (en gereverse engineered?) zal worden. Dergelijke commerciele diensten ken ik niet die ook beschikbaar zijn voor particulieren. Er zou een behoorlijk hoog prijskaartje aanhangen omdat het altijd maatwerk zal zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
@ Equator :

Zo zijn er wel meer, de beste is www.virustotal.com,
meta scan is ook niet slecht.

Maar zelfs deze 2 tezamen zien lang niet alles

@ Bor de Wollef

Ja of waar ze op zijn minst een expert de file zijn gedrag bekijkt..
Voor zo ver ik weet bestaat er zo niets,

maar ik zou het niet erg vinden om daar in Indiër tegen 2 € per uur voor te betalen.. (in BTC wss dan :)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

2 euro per uur. Stop maar gewoon.

Je wilt specifiek maatwerk op een bepaalde niche die niet zo dik bezaaid is. Dit bestaat allemaal wel, alleen kun je het gewoon vergeten met je "Indiër " en dat bedrag. Denk er nou niet zo makkelijk over, want wat je vraagt is namelijk niet makkelijk. Los daarvan weet je 9/10 keer niet wat een file precies doet, tenzij je de source hebt. Natuurlijk kan iets dan geanalyseerd worden, en eventueel kan je wat meer te weten komen middels reverse enginering.

Verwijderd

Topicstarter
bwwaa desnoods koop ik gewoon een Indiër man

kan die de godganse dag analizen voor me

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat een niveau heb je. :')

Laat me raden, je hebt ergens op een "dark underground forum" een "super l33t hax" gevonden om lekker te "hacken" alleen je weet er niets van. Oh, misschien zit er wel een backdoor in.. laten we het aan Tweakers vragen want "je weet zelluf" ITers, zodat ik zelf de script kiddy kan spelen. Vervolgens wordt je even op de feiten gedrukt, en kom er je er achter dat je er geen ruk van snapt. In plaats van serieuze antwoorden ga je maar zulke leuke reacties neer zetten. :Y

Veel succes nog met je analizen en je "file".

Verwijderd

Topicstarter
hahahha alé man man, why the butthurt ?

te veel citroenen gefret deze morgen ?

hahah hier jongen : http://youtu.be/zXNETrbtnpI?t=18s

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 18:35 ]

Verwijderd

Gast waarom plaats je het bestand niet gewoon hier op het topic, misschien is er iemand die je kan helpen.
Als je het een Indiër toevertrouwd waarom dan niet een tweaker?
}:|

En als je toch zo moeilijk loopt te doen, waarom installeer je dan niet gewoon je eigen virtual OS en kijk je gewoon zelf even of er zich wat veranderd heeft in het systeem.
:F

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt nogal gevoelig, het gaat nl. om de gekochte versie van UltraISO ( 20€ )

Nu gaven ze mij een reg key, die je kan gebruiken om de trial versie te registreren
en de limieten weg te halen.. Maar die key werkte niet.

Dan mailde ze me maar een download link door waar de key wel zou werken..
Alleen bij deze file vindt virustotal en metascan een trojan..

Ik heb em dan gesandboxed geprobeerd.. het werkt wel en verdacht genoeg moest ik zelfs mijn
reg code niet eens geven.. vreemd

Nu is het programma nutteloos voor mij in de sandbox, omdat ik dan maar met ISO's kan werken zo groot
als de SSD in mijn laptop.. ik wil nl met ISO's van +1TB werkenk op mijn externe HD's

Wat ook niet helpt is dat de makers chinees zijn en dat er een "clone" programma uit is ( magicISO )
dat al dan niet van dezelfde makers is..

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Hier gaan we dus niet mee door.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.