Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office 365 vs Exchange 2013

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Momenteel draai ik zelf een Exchange 2013 omgeving voor enkele gebruikers (veelal voor mezelf en enkele familieleden). Destijds had/wilde ik zelf een Exchange omgeving voor mijn Blackberry en ben daar eigenlijk bij blijven hangen :) Begin dit jaar de omgeving een upgrade gegeven naar 2013, maar omdat ik nu een beetje krap in mijn tijd zit en servers nou eenmaal onderhoud nodig hebben ben ik serieus aan het overwegen om de overstap/migratie te gaan maken naar Office 365 ("Office 365 voor Professionals en Kleine Bedrijven", deze: http://office.microsoft.c...e-online-FX103887194.aspx) mijn huidige server draait momenteel colocated, dus ook in kosten zal het schelen.

Waar heb ik Exchange/Office 365 grotendeels voor nodig? Email, agenda, contactpersonen en syncen tussen al mijn devices. Waar ik even mee zit is het volgende en ik hoop dat mensen mij hier een antwoord op kunnen geven omdat ik er zelf niet helemaal uitkom.

Voorbeeld:
- 3 gebruikers (user1, user2, user3)
- Alle gebruikers maken gebruik van hetzelfde domein wat ik in eerste instantie koppel aan mijn O365 omgeving (domein1.nl)
- Daarnaast maakt user1 nog gebruik van domein2.nl en domein3.nl (als aliassen), domein1.nl is het domein wat als afzender in de email moet worden weergegeven
- User2 maakt ook gebruik van domein3.nl en domein3.nl moet het afzenderadres worden
- User3 maakt ook gebruik van domein4.nl en domein4.nl moet het afzenderadres worden

Kan dit met Office 365? :)

Ik heb gelezen dat ik wel een alternatief domein kan koppelen aan mijn omgeving, maar of ik er meer dan ééntje aan kan koppelen kon ik niet vinden helaas. Daarnaast kon ik ook niet vinden of ik deze "exotische' setup wel kan gebruiken.

Thanks.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Meerdere domeinnamen is geen enkel probleem hoor, ook niet voor het abonnement wat je wenst (tot 600 stuks is mogelijk):
U kunt meerdere domeinen toevoegen aan Office 365.

Als u ervoor kiest om uw DNS-records te laten maken en hosten door Office 365, kunt u de Office 365e-mail- en chatfunctie samen instellen op een van deze domeinen.

Als u ervoor kiest om uw DNS-records zelf te beheren bij uw DNS-hostingprovider, kunt u de services hosten op een van de domeinen. U kunt bijvoorbeeld e-mail gebruiken met de ene domeinnaam en een andere domeinnaam gebruiken voor het adres van de openbare website van .
Kan ik aangepaste subdomeinen of meerdere domeinen toevoegen aan Office 365?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja je hebt een hoofdaccount(waar je ook mee inlogt) en daar kun je de andere user@domeinen als een alias aan hangen

Iperf

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Niet om te hijacken ofzo, maar ik was zelf ook wel geintresseerd in Office365+desktop apps en zag op de MS website dat dit 6,50 euro per maand zou kosten (ex btw).

Komt hier nog meer bij kijken want op zich is het een prikkie voor 6,50 email+office per gebruiker, zeker als het om een man of 5-10 zou gaan. Ik kon niet vinden of er nog ergens kosten verborgen zaten ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neu hoor. behalve dat je een licentie minimaal een jaar afneemt
deze kun je gewoon hergrbuiken voor een andere user als er 1 vertrekt

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 15-04-2014 13:46 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties.

Gisteravond was ik even serieus aan het testen met mijn proef account en dat beviel eigenlijk direct zo goed dat ik gisteravond vrijwel direct even de CAS Servers van Exchange heb uitgezet, Office 365 heb geconfigureerd, DNS van de domeinen heb omgezet, vanochtend de mailbox ex- en imports in O365 gedaan (nieuwe emails kwamen ondertussen al binnen) en alles draait door alsof er "nooit" wat veranderd is :)

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:17:
Niet om te hijacken ofzo, maar ik was zelf ook wel geintresseerd in Office365+desktop apps en zag op de MS website dat dit 6,50 euro per maand zou kosten (ex btw).

Komt hier nog meer bij kijken want op zich is het een prikkie voor 6,50 email+office per gebruiker, zeker als het om een man of 5-10 zou gaan. Ik kon niet vinden of er nog ergens kosten verborgen zaten ofzo.
Ik gebruik "Office 365 voor Professionals en Kleine Bedrijven" voor €4,90 ex. BTW p/m per user. Voor zover ik kan zien zijn dit de enige kosten (had vandaag de factuur binnen).

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:01

Bolletje

Moderator Harde Waren
prutser001 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:17:

Dat is Office 365 Enterprise E1 en je krijgt dan Office Online, niet de desktopversies van Office 2013.

Als je de desktopversies van Office 2013 wil moet je kijken naar Office 365 Professionals en Kleine Bedrijven Premium. Die kost op het moment €12,80 bij maandelijkse afname en €10,40 als je een jaarabonnement neemt.

• Moltisanti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 21:46
Is het mogelijk om Office 365 te gebruiken met een mail account van Telfort? Dus zonder een eigen server/domein te gebruiken?

Alvast bedankt!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kun je de DNS van je domeinnaam bij Telfort wijzigen? Zo ja: Dan kun je Office 365 gebruiken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Trommelrem schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:47:
Kun je de DNS van je domeinnaam bij Telfort wijzigen? Zo ja: Dan kun je Office 365 gebruiken.
Klinkt wel een tikkie bijdehand btw.

Je vergeet dat je met office 365 ook mail kan ophalen van andere externe accounts (en versturen alsof het daar vandaan komt)
Dus ook zonder dns wijziging kan het!

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 20-06-2014 12:01 ]

Iperf

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57
Een enigzins vreemde vraag is het anders wel.

Je kunt mail forwarden naar een Office 365 mailbox, of gebruik maken van Connected Accounts als dat is wat je wil. Maar je wilt toch eigenlijk altijd wel je eigen domein gekoppeld hebben aan Office 365, al is het maar om het er wat netter uit te laten zien en je niet vast zit aan @xxxx.onmicrosoft.com accounts.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

treu, eigen domein is altijd +1

Maar het kan gewoon. En ook je nog met je telfort adres als afzender gebruiken

Iperf

Pagina: 1