Toon posts:

Game PC < €700,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe game systeem aangezien mijn andere systeem ondertussen al weer oud begint te worden.
Ik heb het liefst goedkoper, maar niet boven de €700,- graag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, denk hierbij aan Battlefield 4, titanfall, star citizen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absoluut maximum is €700,- het liefst minder. Dit is inclusief verzendkosten.
Assembleren kan ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord: sharkoon skiller
Muis: logitech m90
RAM: G.Skill 8GB 1333MHz
GPU: PNY GTX 660 2GB xrl8 edition
HDD: 1TB harde schijf
Windows

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bijna alles behalve GPU en RAM, ook nieuwe monitor.
- monitor
- CPU
- moederbord
- CPU koeler + meer koeling in de kast
- Voeding
- Behuizing
- SSD
- DVD brander

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor processor Intel graag, omdat ik AMD al geprobeerd heb en nu wil Intel gebruiken daar lees ik meer positiefs over.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag een kast met goede mogelijkheden voor airflow. De volgorde in belangrijkheid bij kasten gaat het bij mij: Goed gekoelt > mooit design > stil.

Ga je overklokken?
Nu nog niet, maar later wel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,50€ 194,50
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 116,95€ 116,95
1BitFenix Shinobi Core Window€ 60,-€ 60,-
1BenQ GW2450HM Zwart€ 155,70€ 155,70
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
2Scythe Slip Stream SY1225SL12SH, 120mm€ 5,95€ 11,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,52€ 12,52
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 47,40€ 47,40
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,30€ 56,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,77

Nou staat in dit wensenlijstje wel dat het onder de 700 is maar als ik bij een winkel als azerty alles bij elkaar op tel kom ik toch boven de 700 euro uit.

Volgensmij is dit lijstje redelijk goed, alleen vraag ik mij af of er iets is waar ik op kan letten, of misschien goedkoper kan bijvoorbeeld: betere kast met meer airflow voor goedkopere prijs.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden.

Hartstikke bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand advies? :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, niet bumpen na een paar uurtjes.

Ziet er opzich vrij goed uit allemaal, scherm zou ik alleen nooit nemen. TN is nou eenmaal ronduit kut: slechte kleuren, slechte kijkhoeken, slecht contrast.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een veel beter scherm: goede kleuren, goede kijkhoeken, zeer goed contrast en amper ghosting.

SSD zou ik veranderen naar de goedkopere en betrouwbaardere M500 van Crucial.

People as things, that’s where it starts.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 23:43
met die BenQ monitor erbij lijkt mij dit een goed lijstje. Eventueel kan je de videokaart voor €150 verkopen en dan een 280x voor 220 kopen. (en dat is dan nieuw)

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:49:
Ja, niet bumpen na een paar uurtjes.

Ziet er opzich vrij goed uit allemaal, scherm zou ik alleen nooit nemen. TN is nou eenmaal ronduit kut: slechte kleuren, slechte kijkhoeken, slecht contrast.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een veel beter scherm: goede kleuren, goede kijkhoeken, zeer goed contrast en amper ghosting.

SSD zou ik veranderen naar de goedkopere en betrouwbaardere M500 van Crucial.
sorry.

Bij dit scherm maken kijkhoeken mij niet zo heel veel uit, ik kijk bij een scherm alleen recht vooruit.
Voor de rest heeft deze monitor erg goeie reviews vergeleken met de andere schermen de foto's van het scherm bevielen mij ook erg goed kwa kleuren etc. Ik weet niet zeker of dat andere scherm voor problemen gaat zorgen.

Die ssd van crucial heeft lagere lees en schrijf snelheden als de samsung versie, is dat het waard om te vervangen? zal ik er veel van merken?
Pataar schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:57:
met die BenQ monitor erbij lijkt mij dit een goed lijstje. Eventueel kan je de videokaart voor €150 verkopen en dan een 280x voor 220 kopen. (en dat is dan nieuw)
De videokaart ben ik van plan in de toekomst te vervangen als duidelijk is welke videokaart star citizen nodig heeft. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 21:02 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:25
Eens met Vas. Ik zou de SSD ook vervangen, rest is prima. De Crucial is iets langzamer maar daar merk je met gamen weinig/niks van. Hij is daarnaast wel goedkoper en beter bestand tegen stroomuitval.
Overigens zou ik ook een 240gb versie nemen, die 120 kan net vol komen te zitten en de meerprijs is erg weinig bij de Crucial (twee tientjes ofzo?).

Daarnaast lijkt het beoordelen van de kwaliteit van een scherm aan de hand van foto's me niet een heel sterk idee...
En waarom zou de BenQ "voor problemen gaan zorgen"? Ben zelf trouwens ook niet zo'n fan van BenQ (ongefundeerd en persoonlijk) maar denk wel dat een TN paneel een beetje zonde zou zijn.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, BenQ is bij mij juist het enige merk wat in 6-7 jaar nog geen problemen heeft gegeven, als mijn nieuwe BenQ even lang mee gaat als mijn oude, die het na 7 jaar nogsteeds zonder problemen doet, wrijf ik in mijn handjes.

En kijkhoek is altijd belangrijk! TN kan zo slecht zijn dat de boven en onderkant van je scherm al kunnen verkleuren als je er recht voor zit. Of de hoeken, of de zijkanten. TN = crap. Klaar. De enige aan wie ik TN zou geven zou mijn schoonmoeder zijn, als ik die had. TN heeft gewoon een bootlading nadelen die eigenlijk bij de techniek horen, waaronder dus de kleurkwaliteit [6 bit ipv 8 of 10], contrast [net als IPS overigens] en dus de kijkhoeken, die gewoon dramatisch zijn.

Overigens komt die BenQ ook als erg goed uit de bus bij TFTCentral, dé reviewsite voor monitors.

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:12:
Eens met Vas. Ik zou de SSD ook vervangen, rest is prima. De Crucial is iets langzamer maar daar merk je met gamen weinig/niks van. Hij is daarnaast wel goedkoper en beter bestand tegen stroomuitval.
Overigens zou ik ook een 240gb versie nemen, die 120 kan net vol komen te zitten en de meerprijs is erg weinig bij de Crucial (twee tientjes ofzo?).

Daarnaast lijkt het beoordelen van de kwaliteit van een scherm aan de hand van foto's me niet een heel sterk idee...
En waarom zou de BenQ "voor problemen gaan zorgen"? Ben zelf trouwens ook niet zo'n fan van BenQ (ongefundeerd en persoonlijk) maar denk wel dat een TN paneel een beetje zonde zou zijn.
Oh ja, ben ik vergeten te melden dat ik nog een gewone HDD heb om alles op te zetten. : 8)7
Dus 120 is denk ik wel genoeg voor mijn OS en misschien enkele game die veel moeten inladen.
Heb je misschien een site waar je kan zien dat het eigenlijk niet veel uit maakt kwa crucial of samsung ssd kwa schrijf en lees snelheid (ik hou van grafieken e.d. waar het duidelijk is of iets goed is of niet :P).
VasZaitsev schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:25:
Tja, BenQ is bij mij juist het enige merk wat in 6-7 jaar nog geen problemen heeft gegeven, als mijn nieuwe BenQ even lang mee gaat als mijn oude, die het na 7 jaar nogsteeds zonder problemen doet, wrijf ik in mijn handjes.

En kijkhoek is altijd belangrijk! TN kan zo slecht zijn dat de boven en onderkant van je scherm al kunnen verkleuren als je er recht voor zit. Of de hoeken, of de zijkanten. TN = crap. Klaar. De enige aan wie ik TN zou geven zou mijn schoonmoeder zijn, als ik die had. TN heeft gewoon een bootlading nadelen die eigenlijk bij de techniek horen, waaronder dus de kleurkwaliteit \[6 bit ipv 8 of 10], contrast [net als IPS overigens] en dus de kijkhoeken, die gewoon dramatisch zijn.

Overigens komt die BenQ ook als erg goed uit de bus bij TFTCentral, dé reviewsite voor monitors.
Maar dan vraag ik mij af waarom die mensen die in de review geschreven allemaal die monitor aanprezen. misschien is die TN wel een uitzondering en een goede monitor ten op zichte van andere TN monitoren?
Maar ik zal het overwegen, ik zal wat meer reviews lezen over de 2 monitoren om te kijken wat het beste is.

is er veel verschil met een A-MVA en een IPS of andere monitoren eigenlijk?

Wat vinden jullie verder van de behuizing (+ extra fans die ik erbij gedaan heb voor meer airflow).
Is die kast goed kwa airflow als ik die 2 fans erbij doe? Ik vind de shadow eerlijk gezegt mooier maar die heeft maar 4 fan poorten :/

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Omdat heel veel mensen eigenlijk geen ene zak afweten van monitors. Ze zien plaatjes, mensen zijn blij. Totaal niet nadenkend of hun scherm de kleuren wel goed weergeeft, denkend dat kutkijkhoeken er nou eenmaal bijhoren omdat hun flutschermpjes voor hun huidige flutscherm ook al slechte kijkhoeken hadden en omdat ze natuurlijk ook een LED-TV [die volgens hun ook echt anders is dan een LCD TV is, want het stickertje zegt LED] hebben weten ze ook niet meer dat er zoiets als contrast bestaat.

* RobinHood is een klein beetje cynisch over hoe goed "normale mensen" kunnen reviewen en dat laat ie een beetje doorschemeren.

Bestaan er goede TN schermen? Mwah, er zijn een paar schermen van laptops die nog redelijk goede kleuren eruit weten te persen, maar die zitten ook in laptops van muchos pesos. Verder heb ik alleen maar nare ervaringen met TN-monitors.

Verschil tussen TN en AMVA/IPS is heel groot, ten voordele van IPS en AMVA, verschil tussen IPS en AMVA is wat kleiner.

Stel, we delen schermen in een paar stukjes op:

Kijkhoek: niet onbelangrijk, al denken velen van wel, want TN kan zo slecht zijn dat je al kleurverschil ziet als je er recht voor zit. TN is dus het slechtst, AMVA is horizontaal erg goed en verticaal redelijk goed, IPS is zeer goed.

Kleuren: again, TN heeft een probleem, bijna alle TN panelen ondersteunen maar 6 bit kleuren, waardoor kleurechtheid een flinke deuk oploopt. Hoeft niet persé slecht te zijn, veel mensen kijken graag naar de vreselijk felle kleuren van LCD TV's. AMVA qua kleuren een beetje onder voor IPS, daar IPS gewoon zeer goed is.

Contrast: het eeuwige probleem van LCD, namelijk door het backlight is goed contrast zeer moeilijk te krijgen. TN en IPS schommelen rond de 1:1000, al zijn er TN panelen die rond de 1:700 blijven steken. AMVA doet het veel beter en haalt 1:4000-1:5000. Dit vind ik dan ook direct het grootste zichtbare verschil tussen AMVA en IPS, kleurverschil merk je alleen bij flink photoshop gebruik, contrast verschil merk je al bij film kijken en gamen.
Inputlag/ghosting: Ga je geen verschil meer in merken. Vroeger waren IPS en VA daar allebei slecht in, nu is TN alleen op papier sneller, die BenQ GW series heeft zeer weinig ghosting, net als alle moderne IPS panelen die oa. door LG en Dell gebruikt worden.

Backlightbleeding: vooral een IPS probleem, wordt daarom ook wel "ips glow" genoemd, TN en AMVA kunnen er last van hebben, voor mijn gevoel AMVA wel minder snel.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:10:
Omdat heel veel mensen eigenlijk geen ene zak afweten van monitors. Ze zien plaatjes, mensen zijn blij. Totaal niet nadenkend of hun scherm de kleuren wel goed weergeeft, denkend dat kutkijkhoeken er nou eenmaal bijhoren omdat hun flutschermpjes voor hun huidige flutscherm ook al slechte kijkhoeken hadden en omdat ze natuurlijk ook een LED-TV [die volgens hun ook echt anders is dan een LCD TV is, want het stickertje zegt LED] hebben weten ze ook niet meer dat er zoiets als contrast bestaat.

/me is een klein beetje cynisch over hoe goed "normale mensen" kunnen reviewen en dat laat ie een beetje doorschemeren.

Bestaan er goede TN schermen? Mwah, er zijn een paar schermen van laptops die nog redelijk goede kleuren eruit weten te persen, maar die zitten ook in laptops van muchos pesos. Verder heb ik alleen maar nare ervaringen met TN-monitors.

Verschil tussen TN en AMVA/IPS is heel groot, ten voordele van IPS en AMVA, verschil tussen IPS en AMVA is wat kleiner.

Kijkhoek: niet onbelangrijk, al denken velen van wel, want TN kan zo slecht zijn dat je al kleurverschil ziet als je er recht voor zit. TN is dus het slechtst, AMVA is horizontaal erg goed en verticaal redelijk goed, IPS is zeer goed.

Kleuren: again, TN heeft een probleem, bijna alle TN panelen ondersteunen maar 6 bit kleuren, waardoor kleurechtheid een flinke deuk oploopt. Hoeft niet persé slecht te zijn, veel mensen kijken graag naar de vreselijk felle kleuren van LCD TV's. AMVA qua kleuren een beetje onder voor IPS, daar IPS gewoon zeer goed is.

Contrast: het eeuwige probleem van LCD, namelijk door het backlight is goed contrast zeer moeilijk te krijgen. TN en IPS schommelen rond de 1:1000, al zijn er TN panelen die rond de 1:700 blijven steken. AMVA doet het veel beter en haalt 1:4000-1:5000. Dit vind ik dan ook direct het grootste zichtbare verschil tussen AMVA en IPS, kleurverschil merk je alleen bij flink photoshop gebruik, contrast verschil merk je al bij film kijken en gamen.
Inputlag/ghosting: Ga je geen verschil meer in merken. Vroeger waren IPS en VA daar allebei slecht in, nu is TN alleen op papier sneller, die BenQ GW series heeft zeer weinig ghosting, net als alle moderne IPS panelen die oa. door LG en Dell gebruikt worden.

Backlightbleeding: vooral een IPS probleem, wordt daarom ook wel "ips glow" genoemd, TN en AMVA kunnen er last van hebben, voor mijn gevoel AMVA wel minder snel.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! :)
Dan denk ik dat ik toch maar voor de BenQ ga.

Nu wil ik alleen nog meer bevestiging krijgen over de crucial ssd in plaats van de samsung ssd en eventueel bevestigd krijgen dat de kast die ik gekozen heb goed is kwa airflow (met de 2 fans die ik erbij koop).

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:25
Heb zo gauw geen link. Het is voor je eigen bestwil, dus je zult zelf even moeten zoeken hier op of google ;).

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:54:
Heb zo gauw geen link. Het is voor je eigen bestwil, dus je zult zelf even moeten zoeken hier op of google ;).
hmm deze cijfers maken het me wel heel moeilijk:
http://ssd.userbenchmark....-840-Evo-120GB/1888vs1886

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je moet bij SSD's een paar dingen in je achterhoofd houden.

Zoals: De reden dat SSD's zoveel sneller voelen dan een HDD is niet de sequentiële lees of schrijfsnelheid, HDD's zijn daar eigenlijk al snel zat in, zeker als je 7200rpm schijven met 1TB of meer per platter hebt, heb je behoorlijk wat snelheid.

SSD's voelen, en zijn, snel omdat hun random-leessnelheid minimaal 1000x hoger ligt dan bij een HDD, dit heb je nodig als je allemaal losse bestandjes van telkens een handjevol KB tot MB moet lezen. Sommige games zitten hier helemaal vol mee, en Windows ook, vandaar dat het opstarten van Windows zoveel sneller is met een SSD.

En ja, de Samsung is ook sneller dan de Crucial in random lezen, echter, het verschil ga je bij normaal gebruik simpelweg niet merken. Het is het verschil tussen heel erg snel en heeeel erg snel. Het prijsverschil tussen de M500 en de Evo is alleen best groot geworden, ten voordele van Crucial. Ook heeft Crucial stroomverliesbescherming ingebouwd bij de M500, iets wat de SSD een stuk betrouwbaarder maakt. Ook gebruikt Crucial wat beter geheugen, MLC ipv. TLC.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan neem ik de crucial wel, is sowieso ook handig dat er stroomverliesbescherming op zit.

Als ik alles zo bij elkaar zet zou het wenslijstje er dus zo uit zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 111,32€ 111,32
1Scythe Mugen 4€ 35,50€ 35,50
2Scythe Slip Stream SY1225SL12SH, 120mm€ 5,99€ 11,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 672,70

Zou iemand nog wat advies kunnen geven over de behuizing en fans die ik gekozen heb, of zijn deze verder prima voor airflow etc.?

• xxkylexx
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2023
Sorry voor dit beetje off-topic vraagje:
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:10:

* xxkylexx is een klein beetje cynisch over hoe goed "normale mensen" kunnen reviewen en dat laat ie een beetje doorschemeren.

Hier zeg je dat TN panelen "niet bepaald goed zijn", nu is mijn vraag hoe zit dat dan met de: http://tweakers.net/price...3/asus-vg248qe-zwart.html omdat ik over deze alleen goede dingen vind?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er is ondertussen "TN 2.0", welke bijna alle nadelen zou wegnemen, gezien de niet-misselijke prijs van dat scherm, deels ook komend door de 144hz techniek, kan het best om een 2.0 scherm gaan.

Een kijkje bij TFTCentral levert alleen een review van de Asus VG278HE op, en daar zie ik toch duidelijk weer een paar typische TN probleempjes, vooral met de kijkhoek. Hij is niet afschuwelijk slecht, maar duidelijk matig, contrast van dat scherm is normaal met rond de 1:1000.

Vergeet niet dat die Asus een gamescherm is, en veel reviewsites kijken opeens dan alleen nog maar naar ghosting en inputlag, om vervolgens tot de conclusie te komen dat een 144hz scherm veel "soepeler" oogt dan een 60hz scherm, wat minder ghosting heeft en die Asus, net als iedere monitor boven de 100 euro, amper inputlag heeft. Naar contrast, kleur en kijkhoeken wordt amper tot niet naar gekeken, en tegenstellende resultaten kun je natuurlijk makkelijk wegwuifen door te zeggen "gamers kijken daar niet naar, die willen alleen soepelheid"

Overigens geven de paar sites waar ik nu op heb gekeken dat ding niet echt hoge cijfer, schommelt zo rond een 7 lijkt het, en voor 300 koop ik liever iets beters dan een 7.

Kortom: is het een goed scherm? Eigenlijk niet. Voor 300 ballen heb je ook een 1440p koreaan die overklokbaar is naar 100-120hz. Met IPS paneel.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinHood op 15-04-2014 13:52 ]

• xxkylexx
  • Laatst online: 01-09-2023
@VasZaitsev Bedankt voor deze uitleg :) alles is meteen een stuk helderder.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog iets aan te merken over het systeem?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:36

br00ky

Moderator Harde Waren
De pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition is volgens mij net iets koeler en stiller dan degene die jij hebt geselecteerd. Geen bron paraat.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De PCGH heeft als voordeel een extra fan volgens mij, vandaar dat ie iets duurder is.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:03:
De pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition is volgens mij net iets koeler en stiller dan degene die jij hebt geselecteerd. Geen bron paraat.
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:08:
De PCGH heeft als voordeel een extra fan volgens mij, vandaar dat ie iets duurder is.
Hmm zou ik die nemen in plaats van die ik nu heb, is maar 3 euro duurder zie ik? Is die veel beter dan die ik nu gekozen heb? Die ik heb gekozen draait op 1400rpm en die met 2 fans draaien 2 fans op 800 rpm.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

minimaal 800 he, de PCGH is wel een tikkie koeler natuurlijk, ik zou hem dus gewoon nemen.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:16:
minimaal 800 he, de PCGH is wel een tikkie koeler natuurlijk, ik zou hem dus gewoon nemen.
Bij de specificaties staat dat de max. rotatiesnelheid 800 is.
Ik denk dat ik die koeler wel neem in plaats van die ik nu gekozen heb.

Zijn er verder nog dingen om op aan te merken?

Het lijstje is nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 116,95€ 116,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,77

Ik heb ook nog een vraag over de prijs.

Nou zag ik bij mijn wenslijst een knop "bestelkosten berekenen" en toen ik daar op klikte zag ik dat ik bij 2 winkels voor iets minder kon bestellen dan dat ik alleen bij 1 winkel zou bestellen. Is het verstandig om bij 2 verschillende winkels te bestellen? de helft van de onderdelen ongeveer bij beide winkels.

Hier is dat lijstje:

Azerty
Lite-On IHAS124 Zwart 1x € 17,93
Scythe Mugen 4 PCGH Edition 1x € 38,99
Gigabyte GA-Z87X-D3H 1x € 117,26
Intel Core i5 4670K Boxed 1x € 194,99
Crucial M500 2,5" 120GB 1x € 59,99
Subtotaal inclusief kosten € 429,16

Afuture
Scythe Slip Stream SY1225SL12SH, 120mm 2x € 7,40
BenQ GW2450HM Zwart 1x € 155,70
BitFenix Shinobi Core Window 1x € 60,50
Seasonic S12II-Bronze 520W 1x € 48,40
Subtotaal inclusief kosten € 285,35

Totaal: €714,51

Als ik alleen bij azerty zou bestellen zou het €752,- zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nog vergeten een DVD brander toe te voegen, dus deze heb ik nu ook in de lijst gezet en begin post lijst ook aangepast met de huidige lijst.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou gewoon bij 2 aparte winkels bestellen, scheelt bijna 40 euro, en het zijn allebei zeer goede winkels.

Verder kan ik eigenlijk niks aanmerken op je lijstje, cpu en mobo combi is goed, goede koeler erop, goede voeding, goed scherm, extra fans kunnen handig zijn, goede voeding en goede SSD. Kast is ook goed, al zou ik zelf de Shadow hebben genomen, maar da's persoonlijke smaak.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:31:
Ik zou gewoon bij 2 aparte winkels bestellen, scheelt bijna 40 euro, en het zijn allebei zeer goede winkels.

Verder kan ik eigenlijk niks aanmerken op je lijstje, cpu en mobo combi is goed, goede koeler erop, goede voeding, goed scherm, extra fans kunnen handig zijn, goede voeding en goede SSD. Kast is ook goed, al zou ik zelf de Shadow hebben genomen, maar da's persoonlijke smaak.
Oke dat is mooi om te horen :)

Ik wou de shadow eigenlijk ook hebben (vind ik zelf ook mooier dan de shinobi), maar de enige reden dat ik de shinobi koos was voor betere airflow, shadow heeft maar 4 fan poorten en geen mogelijkheid voor fans aan de bovenkant. Ik heb veel gelezen over dat die kast ook veel warmer word dan andere kasten. Ik vind het wel jammer eigenlijk, want ik vind de kast veel mooier, maar dan heb ik toch liever betere koeling. als die kast fans bovenin kon, was het een no-brainer voor me :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

fans bovenin vind ik zelf niet goed werken met koelers als de Mugen 4, heb zelf een tijd de Antec 900 gehad, dat ding heeft een 200mm fan aan de bovenkant. Koelde zeer goed toen ik nog een Freezer 13 Pro had, gezien die bij AMD mobo's alleen van onder naar boven kan blazen, recht de 200mm fan in. Maar, systeem wat daarin zit vervangen en andere dus ook, eentje die wel horizontaal blies, dus van voor naar achter, resultaat: koelingsproblemen. De 200mm trok op medium en high zoveel lucht naar boven dat de koeler te weinig lucht had om te kunnen verplaatsen. 200mm maar even uitgezet en temps waren normaal.

Zelfde probleem had ik overigens ook toen de Freezer 13 nog in de Antec 900 zat, en ik de fan aan de achterkant van de kast sneller liet draaien: mijn cpu-temp ging dan omhoog, want de cpu koeler kon weer niet genoeg lucht krijgen.

Dus, het moraal van het verhaal: als je cpukoeler horizontaal werkt, dus vanaf de zijkant gezien van rechts naar links, kun je beter geen topfans monteren.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:42:
fans bovenin vind ik zelf niet goed werken met koelers als de Mugen 4, heb zelf een tijd de Antec 900 gehad, dat ding heeft een 200mm fan aan de bovenkant. Koelde zeer goed toen ik nog een Freezer 13 Pro had, gezien die bij AMD mobo's alleen van onder naar boven kan blazen, recht de 200mm fan in. Maar, systeem wat daarin zit vervangen en andere dus ook, eentje die wel horizontaal blies, dus van voor naar achter, resultaat: koelingsproblemen. De 200mm trok op medium en high zoveel lucht naar boven dat de koeler te weinig lucht had om te kunnen verplaatsen. 200mm maar even uitgezet en temps waren normaal.

Zelfde probleem had ik overigens ook toen de Freezer 13 nog in de Antec 900 zat, en ik de fan aan de achterkant van de kast sneller liet draaien: mijn cpu-temp ging dan omhoog, want de cpu koeler kon weer niet genoeg lucht krijgen.

Dus, het moraal van het verhaal: als je cpukoeler horizontaal werkt, dus vanaf de zijkant gezien van rechts naar links, kun je beter geen topfans monteren.
Hmm, interesting.

Maar als ik de shadow zou kiezen denk je dat er wel genoeg lucht weg kan? omdat er dan maar 1 exaust is en 3 intake. Als ik de shadow zou kiezen en die 2 fans installeer samen met de cpu koeler (en de 2 fans die al bij de kast komen) zouden de temperaturen van de onderdelen en in de kast laag genoeg kunnen blijven?
Want als dat het geval is, wil ik zeker de shadow nog overwegen.

Ik maak me ook zorgen of de videokaart genoeg koeling krijgt zonder extra fan aan de zijkant.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

3 intake? De Ghost heeft 2 aan de voorkant, 1 aan de achterkant, 1 aan de zijkant en 1 in de bodem.

Ik denk eerlijk gezegd dat je aan 1 fan aan de voorkant al meer dan genoeg hebt, en 1 aan de achterkant. Die aan de voorkant blaast dan lucht erin, over je HDD om die een beetje te koelen, en die aan de achterkant trekt de opgewarmde lucht er weer uit, lucht die vooral van de koeltoren zal komen.

Videokaarten worden prima gekoeld zonder fan aan de zijkant, in mijn Fractal Design Define R4 zit ook geen fan aan de zijkant, en mijn pricewatch: Club3D HD5870 Overclocked Edition wordt prima gekoeld, ookal is het niet bepaald een zuinig dingetje.

Dus, ik denk dat een Ghost met de standaard 2 fans echt wel voldoende is om alles prima koel te houden. In mijn Define R4 zitten onderdelen die een stuk meer verbruiken, dus meer hitte veroorzaken, zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:18:
3 intake? De Ghost heeft 2 aan de voorkant, 1 aan de achterkant, 1 aan de zijkant en 1 in de bodem.

Ik denk eerlijk gezegd dat je aan 1 fan aan de voorkant al meer dan genoeg hebt, en 1 aan de achterkant. Die aan de voorkant blaast dan lucht erin, over je HDD om die een beetje te koelen, en die aan de achterkant trekt de opgewarmde lucht er weer uit, lucht die vooral van de koeltoren zal komen.

Videokaarten worden prima gekoeld zonder fan aan de zijkant, in mijn Fractal Design Define R4 zit ook geen fan aan de zijkant, en mijn pricewatch: Club3D HD5870 Overclocked Edition wordt prima gekoeld, ookal is het niet bepaald een zuinig dingetje.

Dus, ik denk dat een Ghost met de standaard 2 fans echt wel voldoende is om alles prima koel te houden. In mijn Define R4 zitten onderdelen die een stuk meer verbruiken, dus meer hitte veroorzaken, zonder problemen.
Uhm, maar de ghost is veel duurder dan de shadow. (misschien dat je shadow bedoelde maar ghost zei)
De shadow heeft niet een aan de zijkant toch?

• Kyle98
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ik heb zelf deze kast, en hij bevalt me erg goed, goede airflow en lekker koel door de 2 intake fans:
pricewatch: Corsair Graphite 230T

Dit is ook nog een mooie kast voor ongeveer de zelfde prijs:
pricewatch: Fractal Design Core 3000 USB 3.0

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, ik bedoelde een Shadow, foutje moet/mag kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:04:
Ja, ik bedoelde een Shadow, foutje moet/mag kunnen.
Ik dacht het al :P

Maar de shadow heeft toch geen zei fan zoals je eerder aangaf ?
Als ik op internet zoek lees ik dat die 3 intake heeft (2 front, 1 bottom) en 1 exaust (back). (2 fans meegeleverd)

Ik blijf het een mooie kast vinden, dus ik denk dat ik toch voor de shadow ga dan.

Zou ik die 2 fans die ik erbij koop vervangen voor de 2 die mee geleverd worden en die 2 die mee geleverd worden dan verplaatsen op de andere 2 plekken (onderaan en nog 1 bij hdd)?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 08:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kyle98 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:38:
Ik heb zelf deze kast, en hij bevalt me erg goed, goede airflow en lekker koel door de 2 intake fans:
pricewatch: Corsair Graphite 230T

Dit is ook nog een mooie kast voor ongeveer de zelfde prijs:
pricewatch: Fractal Design Core 3000 USB 3.0
Die 2 kasten lijken mij inderaad ook erg goed, alleen vind ik die 2e er aan de buitenkan wat minder uit zien (aan de binnenkant daarentegen niet).
Komt die 1e ook met blauwe leds? en kan je die leds uitzetten?

• Kyle98
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Leds kan je niet uitzetten, tenminste niet dat ik weet, je zou wel die 2 fans die jij erbij koopt voor in plaatsen en dan die led fans ergens anders waar je het niet ziet.
Hier de blauwe versie, hij is wel grijs:
pricewatch: Corsair Graphite 230T Windowed Grey

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Verwijderd

Topicstarter
Kyle98 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:13:
Leds kan je niet uitzetten, tenminste niet dat ik weet, je zou wel die 2 fans die jij erbij koopt voor in plaatsen en dan die led fans ergens anders waar je het niet ziet.
Hier de blauwe versie, hij is wel grijs:
Oke, alleen het enige probleem is dat die kast eigenlijk best wel duur is bij azerty bijvoorbeeld.

Hmm, ik ben heel erg aan het denken wat ik het beste kan doen kwa kast kiezen. Als je let op Airflow (genoeg koeling) en mooi design?
Wat zouden jullie kiezen?

- bitfenix Shadow
- bitfenix Shinobi core window
- corsair-graphite-230t-windowed-grey
- Fractal Design Core 3000 USB 3.0

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bepaalde dingen aan het afstrepen voor mijzelf over de kast.
Zo wil ik dat er perse 1 2.5" plek is.
minimaal 4 fans in kunnen.
Mooi design heeft.
Goede kabelmanagement.
Koel blijft.
De koeler die ik gekozen heb erin kan.

Zo ver heb ik deze nu als kanshebbers:
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
pricewatch: Antec One
pricewatch: BitFenix Shadow

Hiervan vind ik de Bitfenix shadow het mooist
de Corsair Carbide 200R Closed is het goedkoopst.
de Corsair Carbide 200R Closed heet ook de meeste plekken voor fans

De koelers passen overal in, ze hebben allemaal plek voor 2.5" ssd en overal kan kabelmanagement plaatsvinden.
Helaas denk ik dat de Corsair Graphite 230T Windowed Grey af valt omdat ik die nog al duur vind.
De antec one valt denk ik ook af omdat die niet goed leverbaar is.

Dus dan is het tussen de corsair en de shadow.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit.
Zal ik kiezen voor de

pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed

of toch voor de

pricewatch: BitFenix Shadow

Ik vind de shadow op zich mooier, maar de corsair heeft betere koelings mogelijkheden volgensmij.

Ik kan ook nergens op internet vinden of de shadow genoeg koelt met 2 extra fans.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Moderne componenten zijn behoorlijk koel, want zuinig, zolang je je houdt aan de basisregels van airflow, zoals dat lucht het liefst maar 1 kant op gaat, moet je heel erg je best doen om de boel te oververhitten.

Daarom koelt de zwaar geïsoleerde Fractal Design Define R4 ook gewoon prima, lucht gaat er gewoon van voor in, en vanachter weer uit.

Dingen als zijfans verstoren vaak alleen maar de boel en zijn imo pas nuttig als je GPU echt te warm wordt, en zijn beperkt nuttig bij een top-flow cpu koeler.

Als je in de Shadow 1 of 2 goede frontfans doet, en een achterfan neemt, koelt dat ding goed genoeg. Ja, kasten vol gaas zullen koeler zijn, maar koeler is niet persé beter vind ik. Zolang niks throttled, is er eigenlijk niks aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:49:
Moderne componenten zijn behoorlijk koel, want zuinig, zolang je je houdt aan de basisregels van airflow, zoals dat lucht het liefst maar 1 kant op gaat, moet je heel erg je best doen om de boel te oververhitten.

Daarom koelt de zwaar geïsoleerde Fractal Design Define R4 ook gewoon prima, lucht gaat er gewoon van voor in, en vanachter weer uit.

Dingen als zijfans verstoren vaak alleen maar de boel en zijn imo pas nuttig als je GPU echt te warm wordt, en zijn beperkt nuttig bij een top-flow cpu koeler.

Als je in de Shadow 1 of 2 goede frontfans doet, en een achterfan neemt, koelt dat ding goed genoeg. Ja, kasten vol gaas zullen koeler zijn, maar koeler is niet persé beter vind ik. Zolang niks throttled, is er eigenlijk niks aan de hand.
Oke, bedankt voor de uitleg.

Ik denk dat ik dan blijf bij de Shadow. :)

Dan zou mijn lijst er nu zo uit moeten zien:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 115,55€ 115,55
1BitFenix Shadow€ 57,94€ 57,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 688,31

Als er verder geen opmerkingen zijn over het systeem, wil ik jullie erg bedanken voor de hulp en bij het maken van de juiste keuzes! :)
Pagina: 1