Hallo Tweakers!
Dit is al mijn tweede topic in dit subforum. In mijn eerste topic wilde ik een tablet-laptop combinatie kopen, maar na veel research en proberen in winkels is dit toch niks voor mij.
Wat ga ik ermee doen?
De laptop zal worden gebruikt voor studie-doeleinden: aantekeningen, werkstukken, tekstverwerking. Verder voor webbrowsen, youtube, netflix en af en toe GTA San Andreas of een ander ouderwetse game.
Budget
Het budget is 750-800, maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Ga ik ermee reizen?
Ik ga op kamers in Tilburg, en moet elk weekend de laptop mee naar huis zeulen, dus liever geen laptop die 10 kilogram weegt. De accu hoeft niet groot te zijn, gebruik hem alleen even in de lessen soms. Een accu van 2-3 uur is prima.
De grootte heb ik het liefst rond de 15-16 inch.
Wat heb ik gevonden?
Bij het zoeken van laptops, vooral op Tweakers, blijft de Lenovo ThinkPad E540 eruit schieten.
Nou heb ik er zelf eentje samengesteld, met de volgende specificaties:
Alvast hartelijk bedankt. Als ik iets vergeten ben te melden, laat het alsjeblieft weten, dan update ik het meteen.
Merci!
Dit is al mijn tweede topic in dit subforum. In mijn eerste topic wilde ik een tablet-laptop combinatie kopen, maar na veel research en proberen in winkels is dit toch niks voor mij.
Wat ga ik ermee doen?
De laptop zal worden gebruikt voor studie-doeleinden: aantekeningen, werkstukken, tekstverwerking. Verder voor webbrowsen, youtube, netflix en af en toe GTA San Andreas of een ander ouderwetse game.
Budget
Het budget is 750-800, maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Ga ik ermee reizen?
Ik ga op kamers in Tilburg, en moet elk weekend de laptop mee naar huis zeulen, dus liever geen laptop die 10 kilogram weegt. De accu hoeft niet groot te zijn, gebruik hem alleen even in de lessen soms. Een accu van 2-3 uur is prima.
De grootte heb ik het liefst rond de 15-16 inch.
Wat heb ik gevonden?
Bij het zoeken van laptops, vooral op Tweakers, blijft de Lenovo ThinkPad E540 eruit schieten.
Nou heb ik er zelf eentje samengesteld, met de volgende specificaties:
- Intel Core i5 Processor. - Is dit genoeg? i7 leek mij overdreven, maar i3 te weinig.
- Windows 8 64 bit
- 15.6 Full HD Antiglare scherm - Ik wil graag Full HD en niet alleen HD.
- Graphics: E540 Intel. Moet ik hier gaan voor de e540 N V N14P-GV2+Graphics, 2GB? Ik snap de meerwaarde hier echt niet van.
- 8GB RAM - Is dit nodig? Heb ik aan 4GB niet genoeg?
- Keyboard with Number Pad - UK English - Dit stond automatisch aangevinkt, moet ik deze hebben voor een normaal toetsenbord? Of toch US English Euro?
- 500GB Hard Disk - Dit leek mij voldoende.
- Geen 16GB SSD - Is dit nodig? Kost maar 30 euro extra.
Alvast hartelijk bedankt. Als ik iets vergeten ben te melden, laat het alsjeblieft weten, dan update ik het meteen.
Merci!
Gebukt is genomen.