Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Legaal films en series kijken op HTPC van eigen keuze

Pagina: 1
Acties:

• derabbink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-04-2020
Beste experts van het ondoorzichtige TV landschap ;),

Ik wil graag (digitale) TV uitzendingen (via DVB-C) door een computer laten opslaan, zodat ik ze later kan terugkijken. Ik neem aan dat dit legaal is, aangezien ik voor alles thuiskopieheffingen moet betalen.
Hier staat erg uitgebreid hoe dit gedaan kan worden, maar die blog post is al enkele jaren oud.

Sindsdien is Ziggo bijv. begonnen het walgelijke HD+/CI+ te verkopen, en ik veronderstel dat ze niet de enige in de markt zijn die dit doen. M.a.w. ik weet dus niet hoe goed die handleiding nog van toepassing is.

Ten tweede bieden veel TV providers een groot deel van hun inhoud aan via z.g.n. Interactieve TV kanalen. Ook hier is geen sprake van in de genoemde handleiding.
Dit laatste is bovendien op technische vlak lastig te doorgronden, omdat de providers via hun websites & klantenservice niet prijsgeven hoe dit "interactieve" materiaal wordt afgeleverd. Via een klant-eigen DVB-C kanaal? Via internet (IPTV)?

Omdat ik geen SetTop Box van een provider wil gebruiken zou ik dus ook dit soort interactieve uitzendingen willen opslaan, zodat ik ze vervolgens met mijn eigen HTPC kan afspelen.

Ik heb dus 3 vragen:
  1. Werkt bovengenoemde handleiding ook met HD+/CI+ abbonnementen?
  2. Hoe leveren providers hun interactieve content af?
  3. Is deze interactieve inhoud ook op te slaan?
Ik hoop via dit topic een goed beeld te krijgen van het hedendaagse TV-landschap. Op dit moment heb ik namelijk geen TV abonnement, laat staan digitale of interactive TV. Hierdoor kan ik niet zelf op onderzoek uitgaan om erachter te komen hoe mijn provider bepaalde dingen aanpakt.

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 22:09
Ik denk dat het korte antwoord hier is 'vergeet het maar', zeker als je alles 100% legaal wilt houden. De boel wordt steeds meer versleuteld, juist met de bedoeling dat je het niet zomaar ongecontroleerd locaal op kunt slaan. Als je dat kunt, kun je het namelijk ook aan anderen distribueren.
Dus hoewel je het wel lokaal op zou mogen slaan, hoeven de TV providers dat niet te faciliteren, en doen ze dat ook absoluut niet. Daarom heen werken wordt steeds lastiger.

• derabbink
Het wordt, zo als ik het zie, inderdaad pas illegaal als je TV opnames gaat distribueren. Dat ben ik niet van plan. Uiteindelijk gaat het mij ook niet om het opslaan, maar om het gebruiken van weergave-apparatuur van mijn keuze. Als (tussentijds) opslaan daar deel van uitmaakt, dan "so be it".
Ik zou zelfs nog wel zo ver willen gaan om een niet-gecertificeerde CAM of SoftCAM te gebruiken om de inhoud waarvoor ik betaal bruikbaar te maken.

Wat mijzelf het best lijkt is een (OTT) IPTV provider die gewoon H.264 streams multicast. Maar dat bestaat helaas niet, voor zo ver ik heb kunnen zien.

[ Voor 38% gewijzigd door derabbink op 15-04-2014 14:06 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

derabbink schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:02:
Het wordt, zo als ik het zie, inderdaad pas illegaal als je TV opnames gaat distribueren. Dat ben ik niet van plan.
Ik zou zelf nog wel zo ver willen gaan om een niet-gecertificeerde CAM of SoftCAM te gebruiken om de inhoud waarvoor ik betaal bruikbaar te maken.
Kun je niet kijken naar een normale HD-recorder? Dat werkt volgens mij wel met UPC.

http://www.p4c.philips.co...=Link_FAQs&scy=US&slg=AEN

Volgens mij gebruiken ze bij mn vriendin thuis deze. Werkt met digitale TV, en je kunt iets anders kijken terwijl je opneemt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• derabbink
Bij gebruik van een "normale" (c.q. gecertificeerde) HD recorder wordt dat schofterige HD+/CI+ door je strot gedouwd. Daar zit ik niet op te wachten, althans: Ik hoef geen spyware op mijn TV ontvanger die mij kan verbieden programma's op te nemen, of versneld er doorheen te bladeren.

[ Voor 24% gewijzigd door derabbink op 15-04-2014 16:28 ]

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 06:16
Dvb-c opnemen met een PC? Waarom zou dat niet kunnen? Met een dvb-c pci-kaart of USB stick en een smartcard reader kun je live TV kijken (en opnemen) op je PC. Zie hier voor meer info W3ird_N3rd in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic".

Ik doe dit al jaren zo icm met xbmc.

• derabbink
Aha! Maar eigenlijk kom ik zo weer terug bij mijn initiele vraagen.
  1. Werkt bovengenoemde handleiding ook met HD+/CI+ abbonnementen?
  2. Hoe leveren providers hun interactieve content af?
  3. Is deze interactieve inhoud ook op te slaan?
Ik hoop via dit topic een goed beeld te krijgen van het hedendaagse TV-landschap. Op dit moment heb ik namelijk geen TV abonnement, laat staan digitale of interactive TV. Hierdoor kan ik niet zelf op onderzoek uitgaan om erachter te komen hoe mijn provider bepaalde dingen aanpakt.
Doordat providers niet erg open vertellen hoe ze hun inhoud afleveren krijg ik geen goed beeld van wat er wel/niet kan. Daarom probeer ik o.a. via dit topic onderzoek te doen hiernaar, om te voorkomen dat ik straks allemaal dure hardware ga kopen waarmee ik niets/slechts zeer beperkt wat me aan blijk te kunnen.

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 06:16
Ik zit bij Ziggo met een standaard digitaal abonnement, dus met een smartcard voor CI+. Werkt als een zonnetje. Interactieve TV gebruik ik niet (niet echt nodig met Sickbeard).

• derabbink
DappereDodo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:48:
Ik zit bij Ziggo met een standaard digitaal abonnement, dus met een smartcard voor CI+. Werkt als een zonnetje. ...
Mooi. vraag 1 is beantwoord :)
Interactieve TV gebruik ik niet (niet echt nodig met Sickbeard).
Maar helaas niet zo legaal meer.

Op mijn vragen 2. en 3. heb ik inmiddels ook wel een antwoord gevonden via dit topic. Het komt er op neer dat in het geval van ziggo en UPC, bepaalde transport streams gebruikt worden voor het doorgeven van video on demand (VOD) content, oftewel interactive TV. Het hangt van de provider af of/hoe dit beveiligd is.
De bestellingen, c.q. wat er naar de klant gestuurd moet worden, wordt door ingebwouwde kabel-modems in interactive ontvangers doorgegeven.

[ Voor 41% gewijzigd door derabbink op 30-04-2014 16:41 . Reden: meer informatie toegevoegd ]

Pagina: 1