Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP camera extern benaderen

Pagina: 1
Acties:

• nicktrepels
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-01-2021
Hallo,
Ik heb het probleem dat ik mijn IP camera (Foscam FI9801W) extern niet kan benaderen. Ik heb de alle poorten al netjes geforward (hier ligt het dus niet aan). Het netwerk ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/39xpoy6nnkepsuf/2014-04-14%2016.34.20.jpg

Het Ziggo modem is een Ubee EVW321B en de router is een TP-Link WR1043ND. Het probleem is nu dat als ik de camera aan het Ziggo modem/router hang dat ik deze wel extern kan benaderen, maar zodra ik hem op de TP-Link aansluit niet meer. By the way de IP adressen zijn verzonnen.

Zelf denk ik dat er iets niet goed is met de instellingen van de TP-Link zijn WAN instellingen. Hier staat het adres 192.168.10.10 en niet een public IP adres. Dit kan ik ook zomaar fout hebben, want ik ben geen IT man.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:52

Freedive

] Ken sent me _

Je plaatje werkt helaas niet.
Maar ik denk dat je 2x achter een NAT zit.
Je moet dus op je Ziggo modem EN op je TP-link router de poorten openen.
Of je configuratie aanpassen dat je TP-link geen router meer is.

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 13:28
Probeer je Ziggo router in Bridge mode te zetten, dan is het probleem naar alle waarschijnlijkheid verholpen.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Belletje naar Ziggo plegen om de Ubee alleen als modem te gebruiken

Zodat je één router in je netwerk hebt in plaats van twee

• nicktrepels
Ik heb de Ziggo router in Bridge mode gezet, hier moest ik het MAC adres van de TP-Link invullen (kan dit kloppen?). Nu is mijn vraag moet ik ook nog iets veranderen bij de TP-link?

En liever heb ik de Ubee ook als router.

[ Voor 10% gewijzigd door nicktrepels op 14-04-2014 19:19 ]

• nooberke
nicktrepels schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:16:
Ik heb de Ziggo router in Bridge mode gezet, hier moest ik het MAC adres van de TP-Link invullen (kan dit kloppen?). Nu is mijn vraag moet ik ook nog iets veranderen bij de TP-link?
Je kan beter door Ziggo de volledige routerfunctionaliteit uit laten schakelen

• nicktrepels
Ik heb liever dat de Ubee ook nog als router functioneert, omdat dit anders het bereik beperkt.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30
nicktrepels schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:21:
Ik heb liever dat de Ubee ook nog als router functioneert, omdat dit anders het bereik beperkt.
Nee, die wil je als accesspoint laten fungeren, ik denk dat dat niet mogelijk is, waarschijnlijk is het of alles aan of niks aan (bridge). Handigste is dan gewoon de Ubee zo te laten als die is en TP link alle routing uitschakelen en slechts als switch en accesspoint te gebruiken.

• nooberke
nicktrepels schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:21:
Dan zal je de TP-link als AP/Switch in moeten stellen

Zie ook:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• nicktrepels
Lees in de how to dat je de DHCP functie moet uitzetten op de router (TP-link in mijn geval). Er worden dan geen IP adressen meer uitgegeven. klopt dat? Omdat er een aantal smartphone's via de router wifi hebben en dus geen adres meer krijgen toegewezen.

• nooberke
Als je het juist uitvoert voorziet de Ubee alle apparaten van IP, zowel de apparaten achter de Ubee als achter de TP-link

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Goedenavond,

ik heb een soortgelijk probleem misschien dat iemand een oplossing heeft.
Mijn verhaal:

Ik heb sinds kort een Y-cam Cube hd 720.
Deze heb ik met een vast ip adres bedraad in mijn netwerk gehangen.
Als ik in mijn eigen netwerk naar de cam kijk is het beeld goed.
Als ik via een ander netwerk of via mobiel netwerk telefoon kijk dan gaat dit ook goed maar niet altijd.
Af en toe (lees 1x in de 3a4 dagen) krijgt hij geen verbinding. Als ik kijk in mijn d-link router waar ik poort 80 en 8150 geforward heb naar het vaste ip van de cam naar de logfile kijk dan zegt hij dat de tcp blocked wordt.

Wanneer ik de camera en router van de stroom af haal en vervolgens weer aansluit gaat het nog niet. Als ik de camera reset (fabrieksinstellingen) en restore met een backup config en alles dus weer staat zoals stond dan doet hij het weer (3a4 dagen) en daarna begint het hele verhaal weer opnieuw.

Dat is niet handig en de bedoeling van een ipcamera.

Is het bovenstaande verhaal een beetje duidelijk?
Alvast bedankt voor de reactie.
Grt Theo

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Hoe geef jij jou IPcam een vaste IP, via de router of in je camera instellingen zelf?
Heb je de Camera uptodate ? http://www.y-cam.com/firmware-cube-range/
Als jij je camera niet meer kan benaderen is dit alleen via een Extern netwerk of ook Intern?
Pagina: 1