Wie heeft er al een Tivo/ReplayTV?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
dat vraag ik mijn dus af + wat de ervaringen er mee zijn!

werkt het goed in Nederland (PAL een geen info via kabel)?

anyone?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn die dingen al in Nederland/Europa verkrijgbaar dan?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Uh, wat is het precies?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Twee problemen met zo'n ding:

1) Het is een NTSC-apparaat, lastig als wij PAL gebruiken als uitzendnorm

2) Je hebt een abbo nodig op de televisiegids van Tivo of Replay tv en die worden nog niet verkocht in Nederland.

Voor de rest: PHILIPS WE WANT TIVO !

Leesde hele poos geleden dat Tivo al wel aan het onderhandelen was over de omroepgegevens (nodig voor Tivo), maar nog niks van weer gehoord :'(

rm -r *

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
tja, als mensen niet weten wat het is:

http://www.tivo.com
http://www.replaytv.com

en dan punt 1:
volgens mij hebben ze ze al in Engeland, en op electriciteits verschillen na is dat volgens mij toch echt PAL... (ok, zie net dat wij PAL B/G hebben en zij (UK) PAL-I, dat maakt toch niet uit?)

punt 2:
je kunt ze ook zonder abo programmeren; je hebt dan niet allen koele features van tivo, maar wel een erg vette videorecorder die je lekker kunt gaan 'tweaken'... ;)

ik kan me haast niet voorstellen dat nog niemand het heeft (geprobeerd) in Nederland...

Verwijderd

Ik ken tivo alleen van horen zeggen maar 't schijnt echt een *GENIAAL* apparaat te zijn, 't is een soort videorecorder on steroids.. ipv banden zit er een xx gig Harddisk in waar iets van 40 uur mpeg2 op kan. telefoon stekkertje er in gaat ie programma gidsje downloaden en dan gaat ie gewoon 'n beetje opnemen wat ie tegen komt.. als je dan na 'n tijdje weer es gaat kijken .. hmmz start trek.. hey dat vind ik grappig.. geef je dat aan van "hey tof dat je 't opgenomen heb" hmm the bold and the beatiful "gdv.. als je dat nog 1x doet rot ik je het raam uit!" goed dat doe je dus een tijdje en dan weet ie wat jij leuk vind..

Als je dan ook nog iemand ben als ik die vrijwel nooit tv kijkt en als ie 'm dan aan zet er net geen ruk aan is of je moet 'n uur gaan zitten wachten op iets leuks is dit natuurlijk een *FANTASTISH* appraat.. gewoon altijd 40 uur fatsoenlijke tv op vooraad.. tv kijken wanneer *IK* wil... dusse philips.. KOMOP MET DAT DING!!! Hand it over ik wil het ik wil het ik wil het!!! :>)

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
nou ja, wat het is weet ik wel... ;)

wat ik meer wil weten is, als ik er een uit amerika laat komen, gaat dat werken? zij hebben ntsc, wij pal... aan de andere kant is het gewoon een soort linux capture bak, en mijn videokaart captured bijvoorbeeld alles wat ik erin duw... en stuurt ook weer alles uit waar ik om vraag...

dan zou je toch denken dat de TiVo dat ook doet? of zullen ze daar een soort regio-lok in de vorm van NTSC blokkering ingebouwd hebben?

Verwijderd

Ik denk mail philips ff waneer ze 'm denken te gaan verkopen en of ik evt kon beta testen..
Geachte heer ,

Allereerst willen wij u bedanken voor uw interesse in Philips.

Tivo is een amerikaans systeem, wat in nederlands niet gebruikt zal gaan
worden.
Tivo is namelijk de naam van de amerikaanse provider.
Wel hebben wij in Nederland het apparaat al ontworpen, maar zolang als er
geen overeenkomsten zijn gemaakt met providers kan men het apparaat niet op
de markt brengen.
Vandaar dat er nog geen gegevens bekend zijn.

Mocht u in de toekomst nog vragen/opmerkingen hebben, kunt u ook telefonisch
contact opnemen met de Philips Consumentenlijn.
Het telefoonnummer is: 0900-8406 (circa 22 cent per minuut) en is geopend
van maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 20.00.
euhmm... verdomme!! comes to mind.. :'(

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Status update????????????? hoe heet dat apparaat etc? :)

Human Bobby

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goh ik was ook net opzoek naar een tivo-topic om te kicken, maar dit is het enige wat ik kan vinden.. volgens mij heeft niemand door hoe RELAXED zo'n apparaat is.
TiVo zelf heeft nog niet echt plannen om internationaal te gaan (misschien in de toekomst, zeggen ze), echt jammer :(

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

ik zit er hard over te denken om de replaytv 4000 (http://www.sonicblue.com/video/replaytv/default.asp) te kopen

ik zit nu eigenlijk al een jaar te wachten tot zoiets hier in nederland geleverd gaat worden, maar dat zit er volgens mij niet echt in :(

lijktt me dat het wel gaat werken
enige wat ik wil (naja liever meer natuurlijk) opnemen op harddisk ipv videobanden

is er nou echt niemand die er al een heeft staan in nederland ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

TTLCrazy

Listen to Frankie

Op vrijdag 10 mei 2002 13:31 schreef DDX het volgende:
ik zit nu eigenlijk al een jaar te wachten tot zoiets hier in nederland geleverd gaat worden, maar dat zit er volgens mij niet echt in :(
Ik dus ook, vanaf het moment dat ik las over dat ding, was ik gelijk al enthousiast. Het is gewoon een wereld apparaat.

Als ze er nou ook 1tje uitbrengen met ingebouwde dvd speler/brander, ben je helemaal klaar :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Behalve Tivo en ReplayTV kun je ook overwegen om zelf een doosje inelkaar te sleutelen op basis van Linux.

Bijvoorbeeld:
http://dvr.sourceforge.net
http://www.cadsoft.de/people/kls/vdr/

Met name het laatste project is erg aantrekkelijk. Interface via televisie en uitbreidingen mogelijk om tevens als DVD speler of MP3 jukebox te dienen. Nadeel van dit project is dat het momenteel alleen als satellietontvanger bedoeld is, met als optie DVB-T (digitale ether uitsturing zoals ik oktober van start gaat in Nederland).
Pagina: 1