CPU koeler voor Phenom X6 1090T

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 12:28
Ik ben opzoek naar een goede CPU koeler voor mijn AMD Phenom X6 1090T processor, aangezien ik helemaal gek wordt van het geluid dat de stock koeler produceert. Ook wat winst qua temperatuur is natuurlijk welkom!

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-880GMA-UD2H (Micro-ATX, Socket AM3) en zit in een Gigabyte GZ-X3 case. Voeding is een Corsair CX600M (mocht dat van belang zijn). Systeem wordt gebruikt voor alle gebruikelijke zaken en games.

Ik heb zelf al wat rondgekeken bij de koelers op o.a. Pricewatch en mij vielen deze pricewatch: Cooler Master Hyper 412S en deze pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO op, gezien de vele positieve reacties en awards op andere websites.

Alle adviezen en andere mogelijkheden zijn natuurlijk meer dan welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door flashingst op 14-04-2014 15:45 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

vergeet niet dat je met die kast waarschijnlijk al wel tegen een limiet aan gaat lopen qua CPU-koelerhoogte, meet dit desnoods even na. kans lijkt mij wel aanwezig dat deze 2 namelijk niet gaan passen. eventueel de Tranquillo Rev2

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• flashingst
NLBUURMAN schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:15:
vergeet niet dat je met die kast waarschijnlijk al wel tegen een limiet aan gaat lopen qua CPU-koelerhoogte, meet dit desnoods even na. kans lijkt mij wel aanwezig dat deze 2 namelijk niet gaan passen. eventueel de Tranquillo Rev2
Ik heb even gemeten en inderdaad. De bovengenoemde koelers gaan niet passen. Ze zijn te hoog, maar ook te breed, ze komen dan in de knoei moet elementen van mijn moederbord... Is het dan überhaupt wel mogelijk een andere CPU koeler te plaatsen in deze case met dit moederbord?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Moet verder kunnen hoor, de meeste koelers zitten 4-5cm hoger dan het moederbord, dus die gaan gewoon over andere componenten heen (tenzij je hoge geheugen heatspreaders hebt ofzo).

De kast is inderdaad erg smal, ik denk dat je naar koelers moet zoeken onder de 140mm (en wellicht zelfs nog iets lager).
Bijvoorbeeld: http://tweakers.net/price.../248235;307834/categorie/

• flashingst
mitsumark schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:34:
Moet verder kunnen hoor, de meeste koelers zitten 4-5cm hoger dan het moederbord, dus die gaan gewoon over andere componenten heen (tenzij je hoge geheugen heatspreaders hebt ofzo).

De kast is inderdaad erg smal, ik denk dat je naar koelers moet zoeken onder de 140mm (en wellicht zelfs nog iets lager).
Bijvoorbeeld: http://tweakers.net/price.../248235;307834/categorie/
Die Scyte Samurai ZZ lijkt mij een perfecte maat voor mijn case! Maar is deze ook stil? Want dat is de hoofdzakelijke reden waarvoor ik een andere koeler wil