pc start niet op thuis bij de buren wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
goedendag................

ik probeer een vaag iets op te lossen.
een pc die hier staat weigert op te starten ( alleen na verschillende keren stekker er in uit gehaald te hebben).
uit pure gekkigheid het bij de buren geprobeerd en daar start hij tien van de tien keer gewoon op.
de verlengdoos waar hij op moet zit onder meer de muis en de monitor op aan gesloten ( en die werken gewoon naar behoren).
ook al een andere verlengdoos, snoer voor de pc geprobeerd maar niets wil helpen.

wie kan me op weg helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 19:29
Thuis geen aarde? Bij de buren wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een keer zonder aangesloten randapparatuur geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Het lichtnet thuis en bij de buren eens meten? Verder inderdaad kijken of alles is geaard :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:28:
Al een keer zonder aangesloten randapparatuur geprobeerd?
ufear schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:28:
Thuis geen aarde? Bij de buren wel?
Beiden goed om even te testen! Heb je een multimeter om de spanning uit je stopcontact te testen?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Probeer hem eens op een andere plek/ contactdoos op te starten in huis.
En anders iemand eens langs laten komen die e.a. door kan meten bij je.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
@thatsme...
ja een aparte losse doos er bij gepakt maar ook dat deed niets.

@ufear....

aarde is gewoon netjes aanwezig..

@hendro
bij mij thuis geeft hij op de meter 221 aan bij de buren 223 dus niet heel veel verschil

@scorpion...
hij is geprobeerd op twee verschillende groepen ( huis kamer & keuken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackwolf-nl schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:35:
@thatsme...
ja een aparte losse doos er bij gepakt maar ook dat deed niets.
Ik bedoel ook alle printer, webcams, extra monitoren etc losgekoppeld (USB). Alleen toetsenbord, muis, beeldscherm. En dan kan het nog steeds aan die drie dingen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 14:56

Gmount

Ecorunner lid

dus er gebeurt helemaal niets als je het knopje indrukt? heb je de pc bij de buren met je eigen randapparatuur getest? misschien eerst alles er uit halen, opstarten en dan een voor een weer aansluiten.

edit: staat de computer ook in dezelfde orientatie? ds niet dat je hem thuis op zijn kant hebt liggen oid.

[ Voor 21% gewijzigd door Gmount op 14-04-2014 15:49 ]

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
aaah oke .. ja die zijn ook allemaal al los gekoppeld ( zo kaal mogelijk op proberen te starten)

als ik hier de power knop indruk totaal niets.....
bij de buren gewoon muis en beeldscherm er aan power knop indrukken en aan( met zelfde verlengdoos als hier thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

probeer een ander stopcontact

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
Mr Monke
[b][message=42085412,noline]Blackwolf-nl schreef op maandag 14 april 2014
hij is geprobeerd op twee verschillende groepen ( huis kamer & keuken)
dus ook verschillende contact dozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Mocht je nog een andere voeding hebben liggen, kan je eens proberen met die je PC te starten? Wellicht doet je voeding iets vreemds bij een poging tot inschakelen van het systeem wat jouw huis niet leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 20:53
Gebruik je ook hetzelfde snoer? Of neem je die van de PC van de buren?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
@ sir hendro

de pc is net nieuw heb het bedrijf gesproken hebben andere voeding gestuurd maar helaas

@ erkel

ik in het totaal 4 verschillende snoeren cq verlengdozen geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:23
Tja, zit er iets van een UPS of omvormer/oid in huis? Mogelijk dat het geen nette sinus is waardoor je voeding weigert in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zijn 2 variabelen zover ik kan zien. Locatie en netspanning.

Om de locatie uit te sluiten zou je een verlengsnoer kunnen proberen die je bij je buren in het stopcontact steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
@ vistu

ik heb hier geen UPS in huis staan

@ viper

ik heb zoals eerder beschreven de hele pc (pc,monitor,muis) mee genomen naar de buren en daar werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wat voor voeding zit erin? Merk / model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Werken andere apparaten(telefoon lader oid) wel bij je eigen stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Blackwolf-nl schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:18:

@ viper

ik heb zoals eerder beschreven de hele pc (pc,monitor,muis) mee genomen naar de buren en daar werkt het wel
Daarmee verander je twee variabelen, de locatie en de netspanning. Je weet dan nog niet zeker waar het aan ligt.

Daarom de suggestie van viper om slechts een van die variabelen te veranderen (de netspanning) terwijl je de PC op dezelfde plaats laat. Met een verlengsnoer naar de buren dus.
En de buren hebben ook WCD's met randaarde? Misschien weigert je PC wel juist te starten als de randaarde netjes verbonden zit.

Hoe concludeer je dat de aarde aanwezig is? Heb je dat ook nagemeten?

[ Voor 25% gewijzigd door Xander op 14-04-2014 16:28 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
@ sir ...

als ik thuis ben ga ik even spieken voor je

@ djessen ..

ja de andere app doen het gewoon zonder haperen.

@ xander.....

naar de buren was het laatste wat ik gedaan heb ....
eerst heb ik het spul op een andere WC gezet ( zelfde groep) daarna de boel op een andere WC gedaan (andere groep)
daarna heb ik dus als laatste optie het bij de buren geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 16:09

nephilimcrt

Mad Scientist

Ik heb dit probleem één keer eerder gezien, vele jaren geleden, en de oplossing was (geen grapje)... de stekker op z'n kop in het stopcontact steken. Ik ben geen electricien, dus tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat er aan de hand was.

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Doe de stekker inderdaad andersom in het stopcontact. Zit dit stopcontact er al vanaf de bouw of is het een zelf geknutseld stopcontact?

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nephilimcrt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:00:
Ik heb dit probleem één keer eerder gezien, vele jaren geleden, en de oplossing was (geen grapje)... de stekker op z'n kop in het stopcontact steken. Ik ben geen electricien, dus tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat er aan de hand was.
Een fasegevoelige voeding? Dat ken ik alleen van cv-ketels :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 00:00
Als het aan wellicht aan de voeding ligt kan ik alleen het advies geven om direct te stoppen met het gebruik van die voeding. Zo is bij mij een laptop stuk gegaan. Probeer eens een andere voeding in jouw pc te stoppen en kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 17:43

StapelPanda

PB0MV

Als het een dubbele WCD is kan je misschien een waterkoker (of tosti-ijzer) op een aansluiting aansluiten en de andere meten. Onbelast meten geeft meestal een hoog genoeg voltage, maar met een zwaardere belasting zie je misschien al een grote dip. Als dat het geval is zou ik je meterkast na (laten) kijken (je geeft immers aan dat andere groepen ook moeilijk doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Sir_Hendro schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:20:
Wat voor voeding zit erin? Merk / model...
Al enige info hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 20:54

Ron

kijk eens of er spanning staat op de (rand) aarde, dit zou een rede zijn waarom een voeding niet zou kunnen werken.

is de stekkerdoos die je gebruikt geaard?

het kan ook zijn dat je met het opstarten van je computer een te hoge piekspanning vraagt,
kijk eens of je een ander apparaat met het zelfde wattage wel goed werkend kan krijgen op het stopcontact,
Zo niet. in plaats van een 16 ampere zekering een 32 ampere zekering plaatsen, kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:25:
[...]

Daarmee verander je twee variabelen, de locatie en de netspanning. Je weet dan nog niet zeker waar het aan ligt.
Puur uit nieuwsgierigheid.
Hoe zie je de geografische locatie een variabel zijn in deze?

Het moet m.i. gewoon in het stroomnet zitten of in de voeding. Je hebt computers die werken op verschillende continenten, hoogten, luchtvochtigheden en temperaturen dus welk verschil zou er in de geografische locatie van die bak kunnen optreden een huisje verder denk ik dan?
ronald245 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:16:
Zo niet. in plaats van een 16 ampere zekering een 32 ampere zekering plaatsen, kijken of het dan wel werkt.
Ik ben geen elektricien maar volgens mij mag je niet zomaar een 32 ampère zekering in een random groep drukken o.a. omdat je voor 32 ampère ook dikkere kabels moet gebruiken. Dit als je überhaupt nog zekeringen hebt en niet gewoon zo'n schakelsysteem hebt hangen zoals in elk quasi modern huis.

Tevens, ik heb hier een UPS met 3 servers er aan en die komt niet boven de 2,5 ampère uit. Een random thuiscomputer is een veel lichter apparaat me dunkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Misschien is door het transport naar de buren iets op zijn plek gerammeld wat op weg terug naar huis weer op de verkeerde plek terecht is gekomen (schroefje, los stekkertje ofzo).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:59:
Misschien is door het transport naar de buren iets op zijn plek gerammeld wat op weg terug naar huis weer op de verkeerde plek terecht is gekomen (schroefje, los stekkertje ofzo).
Daarvoor hoef je toch niet naar de buren te lopen met je pc? :P
Dat kan je beter troubleshooten door gewoon de kast open te schroeven en alles met hand en oog te beoordelen op juist aansluiten danwel schade lijkt me. (lees: alles aandrukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13

Barrycade

Through the...

Als ik de brij goed genoeg ontrafeld heb gebruik je bij de buren niet je eigen monitor en muis?
bij de buren gewoon muis en beeldscherm er aan power knop indrukken en aan( met zelfde verlengdoos als hier thuis)
Lijkt me dan dat je een storing hebt in je USB of VGA aansluiting van je eigen apparatuur.
Heb je de PC van de buren al een keer bij jou thuis geprobeerd? Als je problemen hebt in je randapparatuur zal die waarschijnlijk ook niet starten.

Ik heb een keer een USB device gehad (ik geloof een MP3 stick) die ook kapot was, met die in de USB poort startte de PC ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 15:54

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:52:
Ik ben geen elektricien maar volgens mij mag je niet zomaar een 32 ampère zekering in een random groep drukken o.a. omdat je voor 32 ampère ook dikkere kabels moet gebruiken. Dit als je überhaupt nog zekeringen hebt en niet gewoon zo'n schakelsysteem hebt hangen zoals in elk quasi modern huis.
Niet alleen mág het niet, het kán ook simpelweg niet. Een 32A zekering heeft een heel ander formaat dan een 16A zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:01:
[...]

Daarvoor hoef je toch niet naar de buren te lopen met je pc? :P
Dat kan je beter troubleshooten door gewoon de kast open te schroeven en alles met hand en oog te beoordelen op juist aansluiten danwel schade lijkt me. (lees: alles aandrukken)
Tsja, ik zou de PC ontmantelen en kijken met welke onderdelen hij wel opstart. Het is niet ongewoon dat een metalen beugeltje, clipje, ringetje of whatever ergens contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 21:17

geerttttt

Manisch positief

Croga schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:06:
[...]

Niet alleen mág het niet, het kán ook simpelweg niet. Een 32A zekering heeft een heel ander formaat dan een 16A zekering.
Als je normale schakelautomaten hebt in je meterkast kun je een 16a schakelautomaat wel vervangen door een 32a schakelautomaat hoor... Niet dat dat in dit geval nodig is.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
[...]
[...]
Kan natuurlijk zo zijn dat er storing is binnen het huis waardoor die voeding raar gaat gedragen, maar lijkt mij ook sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
[...]

Geen idee, maar dit probleem is dermate vaag dat ik vage dingen ga denken. :P Misschien veroorzaakt een ander apparaat in de buurt wel een elektromagnetisch veld waar de PC last van heeft ofzo. Wie zal het zeggen.
geerttttt schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:34:
[...]

Als je normale schakelautomaten hebt in je meterkast kun je een 16a schakelautomaat wel vervangen door een 32a schakelautomaat hoor... Niet dat dat in dit geval nodig is.
Dit mag dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Croga schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:06:
[...]

Nou ja ... een klap met een schroevedraaier op de passchroef die wonderen. Maar ja dan kun je netzo goed je stop inwikkelen met alu folie. allebei gevaarlijk.

Het moeilijkste word nog daadwerkelijk een stop van 32 ampere vinden, aangezien die niet in de reeks zit.
Kleur van verklikker en passchroef

Passchroeven en de verklikker van de smeltveiligheden hebben voor een bepaalde waarde dezelfde kleur. Hierdoor is gemakkelijk te zien met welke grootte van veiligheid men te doen heeft.

██ Roze, 2 ampère

██ Bruin, 4 ampère

██ Groen, 6 ampère

██ Rood, 10 ampère

██ Grijs, 16 ampère

██ Blauw, 20 ampère

██ Geel, 25 ampère

██ Zwart, 35 ampère

██ Wit, 50 ampère

██ Koper, 63 ampère
en natuurlijk mag je gene 32A door 2,5mm2 draad gooien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Daarnaast is standaard schakelmateriaal (je stopcontacten enzo) ook helemaal niet geschikt voor stromen groter dan 16A. Dus al zou je de draad vervangen door iets dikkers, dan nog mag het niet. Of je moet overal met CEE-stekkers gaan werken. ;)

Maar ik snap sowieso niet waar deze suggestie vandaan komt. De groep gaat toch niet uit bij het inschakelen van de PC? Dan is 16A dus voldoende. Dat ís ook gewoon ruim voldoende voor een PC. De groep verzwaren is compleet zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Iedereen heeft thuis 16A zekeringen of schakelautomaten, want hoger is niet toegestaan. Die discussie is dus niet relevant.

Ik denk sowieso niet dat stroomvoorziening het probleem is, maar als je dat wil testen, plug een contactdoos in en zet op het ene contact een waterkoker/broodrooster/haardroger/kachel of ander zwaar apparaat in werking terwijl je in een ander contact de spanning meet. De spanning mag wat inzakkken maar niet dramatisch veel.

Bovendien, elke moderne PC voeding is ook geschikt voor een Amerikaanse 110V, meestal zelfs vanaf 65V. Een beetje inzakken van de spanning is dus geen enkel probleem

Senor Sjon schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:59:

Heel goed mogelijk. Al sleep je de pc 3 keer heen en terug naar de buren en constateer je steeds hetzelfde, dan heb je nog steeds niet 100% zekerheid dat het systematisch is. Als je na verslepen 50% kans hebt dat hij werkt, dan heb je dus een kans van 1 op 2^6=64 dat het gewoon toeval is.

Wanneer hij niet start, brandt er geen enkele LED, draait er geen enkele ventilator? Er zit toch op zijn minst een standby led aan de voorkant of op het moederbord die ook al brand als de pc uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
Heb een soortgelijk probleem gehad met de PC die ik voor mijn vader had gebouwd. Heb toen het systeem zo minimaal mogelijk gestart begonnen met alleen RAM, CPU, Mobo en voeding en duszonder HDD en optische drives en randapparatuur.

Iedere keer dat het goed ging iets toegevoegd. Uiteindelijk sloot ik de monitor aan.. en toen startte de PC dus niet op. Bleek een verotte VGA kabel te zijn (al deed de monitor op zijn vorige PC probleemloos), geen idee hoe dit invloed zou kunnen hebben op het al dan niet booten van het systeem (wellicht soort kortsluiting, VGA aansluiting zit op het mobo), maar na het vervangen van de VGA kabel was het probleem dus opgelost.

Moraal van het verhaal, zoek het dus ook in onverwachte hoek en test het systematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
srry voor het lange uit blijven van enige reactie.................. mijn excuses hier voor !!!!!

het probleem is op gelost.
na het verwijderen van de dongel voor de muis ( ja die lieten we zitten in de kale opstart om toch een muis te hebben) blijkt de pc weer te starten........................
zodra de dongel er in gestoken word komt het probleem terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:50
Blackwolf-nl schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:25:
srry voor het lange uit blijven van enige reactie.................. mijn excuses hier voor !!!!!

na het verwijderen van de dongel voor de muis ( ja die lieten we zitten in de kale opstart om toch een muis te hebben) blijkt de pc weer te starten........................
Sluiting in de dongel dus. 5V van USB wordt kortgesloten, voeding gaat in overcurrent en schakelt alls uit.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
ik denk het ...maar je verwacht het niet ( s'avonds gewoon netjes uit gezet s'morgen niets meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uhm eigenlijk
muis en de monitor op aan gesloten ( en die werken gewoon naar behoren).
Je zegt dus letterlijk dat de muis werkt terwijl hij niet werkt. Je hebt aannames gemaakt!
En ... Assumptions are the mothers of all fuckups!

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Blackwolf-nl schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:45:
aaah oke .. ja die zijn ook allemaal al los gekoppeld ( zo kaal mogelijk op proberen te starten)

als ik hier de power knop indruk totaal niets.....
Je laat ons wel zoeken terwijl je zei alles losgekoppeld te hebben. : :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 21-08 13:05
Blackwolf-nl schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:25:

Het kan zijn dat er een (te) grote condensator in de dongle zit.
De USB specificatie geeft hiervoor een maximaal toegestane waarde van 10µF. De condensator veroorzaakt een kortdurende hoge inschakelstroom en het kan zijn dat moederbord ofwel voeding dit teveel vindt en in de nee-ik-wil-niet modus gaat.

Als dit het geval is en je kan solderen, dan kun je die condensator verwijderen en alsnog de dongle gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ploink op 24-04-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 20:54

Ron

wat ik mij dan afvraag, waarom werkt hij dan wel met dongle bij de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goede vraag, en dat leidt mij tot de vraag of dat hele verhuisgedoe niet misleidend was. Ik bedoel dat misschien met nog een keer proberen, al of niet met een korte pauze ertussen niet hetzelfde resultaat zou hebben gehad. Want in feite, wat hier werd beschreven kan gewoon helemaal niet.

Vermakelijk overigens waartoe brainstormen door het volkomen in het duister tasten soms toe kan leiden. Welke mogelijke verklaringen en oplossingen voorgesteld worden , zwaardere zekeringen (alsof die enige invloed zouden hebben gehad) etc. Geen wonder overigens, je zoekt verklaringen en dan komen de meest onzinnige ideeën bij je op, vergelijk het met een blinddoek voor je ogen, als je niet wordt geleid dan bots je ook overal tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13

Barrycade

Through the...

Barrycade schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:05:
Als ik de brij goed genoeg ontrafeld heb gebruik je bij de buren niet je eigen monitor en muis?

[...]

Lijkt me dan dat je een storing hebt in je USB of VGA aansluiting van je eigen apparatuur.
Heb je de PC van de buren al een keer bij jou thuis geprobeerd? Als je problemen hebt in je randapparatuur zal die waarschijnlijk ook niet starten.

Ik heb een keer een USB device gehad (ik geloof een MP3 stick) die ook kapot was, met die in de USB poort startte de PC ook niet op.
Hééé liet me gut feeling me toch niet in de steek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Sorry voor off-topic, maar ben ik de enige die hardop moest grinniken dat TS zijn PC naar de buurman heeft gesleept om te testen?

Zeker nu na het lezen blijkt wat de oorzaak was? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Laatst online: 08-10 12:18
Tsja, heb dit wel eens met een Gateway PC / CRT monitor gehad. De computer wilde niet aan met die monitor. Met een andere monitor wel. Echter de originele monitor werkte ook gewoon op een andere computer. Daar kan je best gek van worden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:02
pryth schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:44:
Sorry voor off-topic, maar ben ik de enige die hardop moest grinniken dat TS zijn PC naar de buurman heeft gesleept om te testen?

Zeker nu na het lezen blijkt wat de oorzaak was? _/-\o_
Denk het niet, ik lag hier ook dubbel van het lachen :P

Voordat ik ermee ga slepen, haal ik alle stekkers eruit, en kijken of die met enkel de stroomkabel aangesloten wel aan wil gaan. Zo niet, ga ik componenten uitsluiten,

Maar zo zie je maar weer, dat een foutje in een klein hoekjepoortje kan zitten

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Tja dat heet ervaring of paranoia ...
Zo heb ik nu een MacBook die plots mijn wifi plat weet te krijgen, dat word een fresh install met ubuntu om eerst de software/hardware etc uit te sluiten maar een normaal iemand wil niet gelijk zo extreem ver gaan ... dus ik snap wel dat je een dongle even over het hoofd ziet de eerste keer bij zo een probleem.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
@ de reacties hierboven,

Inderdaad, ik ben ook al hele vreemde problemen tegengekomen. Maar zo zie je maar dat je steeds weer opnieuw helemaal bij het begin moet gaan troubleshooten, anders kom je nooit bij de oplossing. Eerst de simpele dingen testen (randapparatuur loskoppelen, stopcontact wisselen of testen met een ander apparaat, enz. enz.). Als je dit overslaat zie je maar weer hoe je op een verkeerd spoor gezet kan worden.
Pagina: 1