[WIN7] Problemen met thumbnails icm NAS en iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 10:26
Lastig om kort te omschrijven in de titel maar hier is het ding. Ik heb een Synology NAS en soms kon ik in de verkenner geen mappen op die NAS wissen. Dat lag aan windows 7 thumbnails die in de mappen worden gemaakt waardoor de folder locked is. Dat heb ik opgelost door via gpedit de volgende optie aan te zetten:
"Turn off the display of thumbnails and only display icons on network folders"

Resultaat is dat ik nu gewoon mappen kan wissen en enkel lokaal op de harddisk thumbnails kan zien, prima.

Echter wil ik soms ook fotos van de iPhone halen, en als ik de iPhone aan windows 7 hang dan kan ik daar dus ook geen thumbnails zien om te weten welke foto ik er vanaf wil vissen. In verkenner staan de opties : "always show icons, never thumbnails" en "Display file icon on thumbnails" beiden uit.

Is er een (combinatie) van instellingen waarbij de NAS niet strubbelt met wissen van mappen en ik toch op de iPhone thumbnails kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt twee tegenstrijdige ideeën. Je maakt een policie aan met gpedit om settings te forceren (geen thumbnails, icons bij netwerkmappen) en denkt dan omdat de mapopties het tegenovergestelde weergeeft dat je wel thumbnails ziet. Dat is niet hoe 't werkt.

Wat je kan doen, is van weergave veranderen, thumbnails vs details of lijstweergave. Andere optie is via de Command Prompt de mappen verwijderen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank. Ik had niet verwacht dat de iphone, bedraad aan de laptop, als netwerkmap gezien zou worden.
Zal kijken of ik de policy kan terugdraaien en dan een weergave op de NAS waarbij windows geen thumbs aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar gaat die Thumbnail optie niet over. Ik zie in W7 niets staat over netwerkdrive en icons, alleen 'Show icons instead of thumbnails'. Ik weet nog wel dat er in XP de optie was om thumbnails niet te cachen. Dat zorgt ervoor dat er geen thumbs.db werd aangemaakt. Zoek voor het equivalent voor W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank, volgens mij heb ik het opgelost. Om op de NAS mappen te kunnen wissen had ik een site gevonden die had aanbevolen op in gpedit deze optie te enablen:
"Turn off the display of thumbnails and only display icons on network folders"

Wat dus resulteert in de iPhone die ook geen thumbs meer toont, ongeacht welke view je kiest in explorer, voor mij onverwacht maar iPhone valt dus onder network folders.
Die optie weer uit gezet en daar zag ik ook staan de optie om gewoon geen thumbs.db meer te maken, en dat is de file waar de NAS over valt omdat windows die in gebruik heeft als de map open staat.
“Turn off the caching of thumbnails in hidden thumbs.db files”.

Met die optie enabled werkt het, dank voor meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ach, na de jaren dat ik Windows heb gebruikt weet ik 't ondertussen wel. Nog eentje voor op 't lijstje "Waarom ik geen Windows wil". Idiote file locking waarbij ik al meerdere keren elke explorer.exe proces heb moeten sluiten (dus ook die verantwoordelijk voor de taakbalk!).

Pagina: 1