Toon posts:

welke uitgang voor koptelefoon sb live!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een hele stomme vraag, maar ik wil niet gaan lopen klootzakken met mijn nieuwe koptelefoon. welke uitgang moet ik nemen op deze kaart? (sb live! 5.1)

ik heb de smaken zwart, groen, paars, blauw en oranje.
omdat er bij deze kaart dick aan handleidingen zat EN de site van creative ook nop te vinden is deze vraag....

grtz
bwe

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
je kunt zowel de 1e uitgang (de groene) als de 2e uitgang (de zwarte) nemen. maakt niks uit! :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Geen eentje! De uitgangen van de Live zijn onversterkt, dus er moet een versterker achter. Er kan geen hoofdtelefoon op, en je kan zelfs de uitgang beschadigen met een laagohmige headphone.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Er staan hele simpele icoontjes op....
Een cirkeltje met pijltje naar buiten 2 * das de Groene en de Zwarte.. die kun je gebruiken.. de Roze/Rode is hetzelfde als de RECORD kleur en is Mic in.. Succes .

Freelance tweaker

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 18:10 schreef Exirion het volgende:
Geen eentje! De uitgangen van de Live zijn onversterkt, dus er moet een versterker achter. Er kan geen hoofdtelefoon op, en je kan zelfs de uitgang beschadigen met een laagohmige headphone.
bullshit. waarom gebruik ik de 2e uitgang al sinds jaar en dag voor m'n koptelefoon, zonder dat er ook maar een versterker tussen zit? :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 juni 2001 18:17 schreef thefirstikke het volgende:
bullshit. waarom gebruik ik de 2e uitgang al sinds jaar en dag voor m'n koptelefoon, zonder dat er ook maar een versterker tussen zit? :?
Dat zal dan wel een erg hoogohmige headphones zijn, en bovendien zal het geluid ook niet geweldig zijn omdat die uitgang niet gemaakt is om vermogen te leveren. De oude SB's hadden nog headphone amps ingebouwd, maar de Live serie is om op een versterker aan te sluiten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 18:18 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dat zal dan wel een erg hoogohmige headphones zijn, en bovendien zal het geluid ook niet geweldig zijn omdat die uitgang niet gemaakt is om vermogen te leveren. De oude SB's hadden nog headphone amps ingebouwd, maar de Live serie is om op een versterker aan te sluiten.
Ik gebruik gewoon standaard sony fontopia oordoppies. zoals vele met mij als we gaan lannen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 juni 2001 18:20 schreef thefirstikke het volgende:
Ik gebruik gewoon standaard sony fontopia oordoppies. zoals vele met mij als we gaan lannen...
Tja, het hoort dus eigenlijk niet zo :) Het is een Line Out voor een versterker ingang, en bij de Platinum zit de headphone amp in de Bay unit die erbij zit. Zelf heb ik een mengpaneeltje met een headphone amp, en dat klinkt een stuk beter.

• Thefirstikke
  • Niet online
ok, heb even de pdf file op de live-install cd doorgelezen en wat staat daar betreffende de koptelefoon:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/sbl.gif

Ze reppen verder met geen woord over impedantie of wat dan ook, dus het zal wel goed zitten. En ik vind dat die uitgang MEER dan genoeg vermogen levert voor m'n doppies, line out staat dan op zo'n 30% inde mixer :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 juni 2001 18:26 schreef thefirstikke het volgende:
Ze reppen verder met geen woord over impedantie of wat dan ook, dus het zal wel goed zitten. En ik vind dat die uitgang MEER dan genoeg vermogen levert voor m'n doppies, line out staat dan op zo'n 30% inde mixer :)
Tja, dat is dan nieuw. Ik heb nog een Live van de oude generatie, dus dank voor deze waardevolle informatie :P

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 18:18 schreef Exirion het volgende:
Nope, ik gebruik ook 'savonds een koptelefoon rechtstreeks op de line-out (de groene uitgang). Lekker ruisvrij namelijk, en het levert echt wel meer dan genoeg power! Meer als 80% in de mixer kan ik echt niet aan... Ik weet helaas niet hoeveel ohm die koptelefoon is, want het is al een oudje (Aiwa X815) en op de site van Aiwa staan geen specs meer van dat ding. Maar hij kan zelfs op mijn mp3-speler nog een flink geluidsniveau halen, dus ik neem aan dat hij een erg lage weerstand heeft...

Verwijderd

Gewoon op de line-out aansluiten, bij elke sound-chipset werkt het, gewoon een koptelefoon in je line-out van sb-live in pluggen.

Probeer dat niet bij een mengpaneel, voorversterker, platendraaier en andere toestellen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Om niet vervelend te zijn, maar de meeste koptelefoons hebben een uitgangssignaal nodig, dat lager is dan een line niveau. De uitgangsweerstand akn inderdaad een probleem geven, waar het niet dat geen enkele koptelefoon onder de minimale impedantie (weerstand) komt die de live aan kan.
Een koptelefoon kan dan ook gewoon op een Live aangesloten worden (de groene uitgang). Vergeet alleen niet om de LiveWare op Headphone te zetten. Dan is de Live helemaal goed ingesteld voor een Koptelefoon.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 19:02 schreef deepbass909 het volgende:
Vergeet alleen niet om de LiveWare op Headphone te zetten. Dan is de Live helemaal goed ingesteld voor een Koptelefoon.
Wat doet die instelling eigenlijk? Want ik vind het zwaar beroerd klinken eigenlijk, en heb het dan ook nooit aan... Een heel iel geluid krijg je dan :r

Verwijderd

In praktijk kan de uitgang van alle soundkaarten en on-board toestanden een koptelefoon werken, ALTIJD.

edit:

alleen bij computers,

NIET PROBEREN BIJ VOORVERSTERKERS, HIFI-ketens, MENGPANELEN en ANDERE TOESTELLEN.

Verwijderd

Als je een Live! Drive hebt kun je de aansluiting daarop gebruiken, verder geeft de groene uitgang het beste geluid, de zwarte is minder (bij mij tenminste)

Je hebt bij een Live! ab-so-luut géén versterker nodig, ik verkloot mijn lieve oortjes zo ook al genoeg!!!

Verwijderd

Mijn oude SoundBlaster AWE64 Value/Special Edition kon dat wel want die had ook een ingebouwde versterker, en dat was toendertijd nieuw, een geone AWE 64 heeft dat niet :) vandaar dat die Special Edition me ook 229 piek heeft gekost.

Verwijderd

Topicstarter
oke,
bedankt allemaal, ik heb hem in de groene uitgang en het klinkt verbazend goed btw...

:)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op zaterdag 09 juni 2001 19:18 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Wat doet die instelling eigenlijk? Want ik vind het zwaar beroerd klinken eigenlijk, en heb het dan ook nooit aan... Een heel iel geluid krijg je dan :r
Ligt aan je koptelefoon of je speaker of headphone moet kiezen. Het verschil is dat bij Headphone de Live of een filter inschakeld of juist uit (dat weet ik niet zeker). Voor veel koptelefoons geeft de live namelijk een te zware bass standaard (bijv. ook bij mijn sennheiser HD480 II).
Mij advies: gewoon proberen wat je het mooist vindt klinken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04

Kms

Ik weet dit niet 100% zeker maar wanneer je de hoofdtelefoon instelling kiest, dan wordt denk ik bij bijvoorbeeld het linker signaal, een klein stukje van het rechter signaal meegemengt en anderom. Daarnaast wordt ook het geluid zachter en je hoort volgens mij de hogere frequenties bij bijvoorbeeld muziek veel beter door je hoofdtelefoon.
Pagina: 1