Geachte Tweakers,
Ik heb een klein audioprobleem waarbij ik nu op een punt ben gekomen dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik de oplossing moet zoeken, vandaar dat ik bij jullie aanklop.
Koptelefoon: BeyerDynamic DT 770 Pro (250Ohm)
TV: Samsung LE40C630
Media speler: Media Player Classic Home Cinema of XBMC (beide meest recente versie)
Codecs: Kazaa Lite Codec Pack (meest recente versie)
Het gemiddelde MKV bestand heeft een audiotrack met 5.1. Sommige hebben DTS, anderen AC3, dit maakt voor het probleem niet uit aangezien alle videobestanden met luide scenes kraken.
Nieuwste codec pack geprobeerd? Check
Koptelefoon gecontroleerd middels audio testbestanden? Check.Volledig spectrum (in Hz) wordt netjes afgespeeld.
Andere audio uitgang geprobeerd? Check, de 2.0 boxen geven hetzelfde resultaat. De film afspelen op mijn (helaas alleen stereo ondersteunende) TV middels XBMC geeft hetzelfde resultaat. Hierbij wordt het geluid door HDMI doorgegeven.
Dolby Headphone uitgezet? Check.
Volume lager gezet? Check
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik het moet oplossen? Ik vermoed dat het een softwareprobleem is aangezien mijn afspeelapparaten naar behoren functioneren maar verder dan dat ben ik niet gekomen.
Ik heb een klein audioprobleem waarbij ik nu op een punt ben gekomen dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik de oplossing moet zoeken, vandaar dat ik bij jullie aanklop.
Probleem.
Wanneer ik een film bekijk begint het geluid te kraken alsof er distortion is toegepast. Dit gebeurt echter alleen bij scenes met harde geluiden zoals explosies, schreeuwen, etc.Gebruikte hard- en software.
Geluidskaart: asus xonar essence stxKoptelefoon: BeyerDynamic DT 770 Pro (250Ohm)
TV: Samsung LE40C630
Media speler: Media Player Classic Home Cinema of XBMC (beide meest recente versie)
Codecs: Kazaa Lite Codec Pack (meest recente versie)
Situatie.
Ik speel MKV bestanden af en heb de Xonar ingesteld op 6 kanalen met Dolby Headphone (Virtual Surround). De Beyer staat aangesloten op de Xonar middels de 6,3mm headphone plug.Het gemiddelde MKV bestand heeft een audiotrack met 5.1. Sommige hebben DTS, anderen AC3, dit maakt voor het probleem niet uit aangezien alle videobestanden met luide scenes kraken.
Aanpak tot zover.
Nieuwste drivers geluidskaart geprobeerd? Check.Nieuwste codec pack geprobeerd? Check
Koptelefoon gecontroleerd middels audio testbestanden? Check.Volledig spectrum (in Hz) wordt netjes afgespeeld.
Andere audio uitgang geprobeerd? Check, de 2.0 boxen geven hetzelfde resultaat. De film afspelen op mijn (helaas alleen stereo ondersteunende) TV middels XBMC geeft hetzelfde resultaat. Hierbij wordt het geluid door HDMI doorgegeven.
Dolby Headphone uitgezet? Check.
Volume lager gezet? Check
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik het moet oplossen? Ik vermoed dat het een softwareprobleem is aangezien mijn afspeelapparaten naar behoren functioneren maar verder dan dat ben ik niet gekomen.
Prima.