• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07-2025
Hoi Tweakers.

Heb onlangs een nieuwe pc gekocht en ik kom maar steeds problemen tegen of dingen die niet werken zoals ze horen.
Het nodige google werk heb ik al gedaan, zonder baat erbij te hebben.
Contact met Gigabyte heb ik ook al gehad, ik zou antwoord krijgen, 2 weken later heb ik nog steeds geen antwoord. Hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Wanneer ik de Gigabyte App Center installeer, duurt het laden van windows na het inloggen bijna 30 seconden in plaats van 1-3 seconden, ook werkt overclocken met het App niet. Weet iemand waardoor dit komt?

Nog een vraag. Wanneer ik bij Cpu-Z naar mijn geheugen kijk, zie ik andere gegevens staan dan dat er hoort te staan.
Heb de Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU.
Ik zie dus bij latency 9-9-9-24 en bij Dram Freq staat er 665.1 MHZ.
http://nl.tinypic.com/r/30vdk0p/8

Als ik bij de review van Don Roberto kijk, zie ik lagere stock latency en hogere snelheid. productreview: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU review door Don Roberto

Hoezo is dit bij mij anders?
Ik hoop echt dat ik antwoorden kan krijgen op de eerste of 2e vraag.

Gebruik overigens Win 7 64 bit en dit is een linkje naar de build. gallery: Diablito

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door BasGit op 14-04-2014 12:03 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:22

Swordlord

Act first, think never

Over de geheugen snelheid...
Bij Don Roberto is het XMP performance profiel ingeladen, bij jouw draait het geheugen op het (standaard) SPD profiel.

Dit is in te stellen in de BIOS.

Over de Gigabyte software kan ik je geen info geven.

• Buzzel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10-2025
Diablito schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:01:

Wanneer ik de Gigabyte App Center installeer, duurt het laden van windows na het inloggen bijna 30 seconden in plaats van 1-3 seconden, ook werkt overclocken met het App niet. Weet iemand waardoor dit komt?
Alvast bedankt.
Grappig, ik had er nog niet bij stilgestaan, maar volgens mij is dit bij mij ook het geval. Na het installeren van de gigabyte app center heb ik inderdaad langere inlog tijden.

• BasGit
@ Swordlord. Dankjewel voor de tip. Als het goed is krijg ik mijn Benq monitor vandaag terug van RMA. Zal gelijke het eens checken bij het BIOS. Kom ik dan later wel op terug.

@ Buzzel. Ik heb van alles uitgeprobeerd en alle software 1 voor 1 moeten verwijderen om te achterhalen wat voor die enorm lange laad tijden zorgde. Als je alle App Center programma's een voor een verwijderd en daarna de App Centet zelf ook, zit je na max 2 tellen al op de windows desktop, met de App Center duurt het bijna 30 seconden bij mij. Gigabyte zou contact opnemen met de HQ en mij verder informeren.
Ben al 2 weken verder, en geen verdere info meer ontvangen.
Ook negeren ze andere vragen.

• Buzzel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10-2025
Die gigabyte app vind ik sowieso een beetje rammelen. Hij is ook altijd wel erg positief over mijn Cpu temperatuur die over het algemeen 10! graden onder die van hardwaremonitor en realtemp ligt.

Dat het overklokken niet werkt ligt denk ik eerder aan het feit dat dit geen overklok bord is? Toch even openingspost beter lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Buzzel op 14-04-2014 13:50 ]

• BasGit
Denk toch echt dat ik met dit bord wel zou moeten kunnen overclocken inc met een i5 4670k.
Quick Boost vraagt om een restart na het overclocken, maar zodra je opnieuw start, staat alles gewoon weer op stock, ook al kies je voor de optie "retain overclocked settings after reboot".
Edit: Bij mij geeft de App Center ook lagere temperaturen aan :F

Edit: Bedankt Swordlord. Heb net mijn monitor binnen en heb het bij de BIOS ingesteld. Memory werkt nu wel correct.

Alleen het booten is nog bijzonder slecht, hoop dat Gigabyte met een andtwoord komt.

[ Voor 66% gewijzigd door BasGit op 14-04-2014 16:01 ]

• BasGit
Ik begin echt deze PC zat te worden, misschien toch maar terug sturen? Jammer dat ik daar zelf voor moet betalen.
Heb tijdens de eerste dag dat ik hem opstartte, gekeken of ik een POST screen zou zien, die gaf dus aan dat ik geen OS had en had dus eerst een OS moeten installeren voordat ik de BIOS in kon.
Vandaag heb ik mijn monitor terug. Pc start wel maar ik zie totaal geen POST screen meer.
Gaat direct door naar Windows loading screen.
Moet meerdere keren Del rammen zodat ik de BIOS in kan.
Alles staat gewoon op Default weer en Clear Cmos heb ik al gedaan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:15
Diablito schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:57:
Ik begin echt deze PC zat te worden, misschien toch maar terug sturen? Jammer dat ik daar zelf voor moet betalen.
Heb tijdens de eerste dag dat ik hem opstartte, gekeken of ik een POST screen zou zien, die gaf dus aan dat ik geen OS had en had dus eerst een OS moeten installeren voordat ik de BIOS in kon.
Vandaag heb ik mijn monitor terug. Pc start wel maar ik zie totaal geen POST screen meer.
Gaat direct door naar Windows loading screen.
Moet meerdere keren Del rammen zodat ik de BIOS in kan.
Alles staat gewoon op Default weer en Clear Cmos heb ik al gedaan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Zo te lezen weet je gewoon niet hoe je met de huidige moederborden de BIOS in moet komen, doordatze zo vverschrikkelijk snel booten bij een ingeschakelde fastboot moet je met een programma je BIOS in of een knop op je moederbord. Lees even goed op de site van Gigabyte en je specifieke moederbord, wordt daar goed uitgelegd hoe je dit doet en dan kan uitschakelen zodat je in de toekomst gewoon met de del toets of F2 (wat Gigabyte ook maar gebruikt om in de BIOS te komen) de BIOS in kan komen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• BasGit
Het werkte eerst wel gewoon en ik zag een Post screen waar ik dan Del drukte om in de BIOS te komen.
Fastboot staat gewoon uit, alles staat op default.

Smart Quick boost en meerdere dingen werken niet.
GB zei vandaag dat ik Azerty moest vragen om de Mobo te vervangen.
Alleen moet ik wel zelf verzendkosten betalen als ze het vervangen.
Vind dit nogal oneerlijk, mobo was practisch DOA.

[ Voor 44% gewijzigd door BasGit op 14-04-2014 20:26 ]

• Koldur
Diablito schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:23:
Het werkte eerst wel gewoon en ik zag een Post screen waar ik dan Del drukte om in de BIOS te komen.
Fastboot staat gewoon uit, alles staat op default.

Smart Quick boost en meerdere dingen werken niet.
GB zei vandaag dat ik Azerty moest vragen om de Mobo te vervangen.
Alleen moet ik wel zelf verzendkosten betalen als ze het vervangen.
Vind dit nogal oneerlijk, mobo was practisch DOA.
Dan is er inderdaad iets goed fout met je moederbord, balen.

Hoewel ik begrijp dat je het vervelend vindt verzendkosten te moeten betalen, is het eigenlijk niet meer dan logisch. Als je dergelijke dingen niet wil dan moet je je spullen in de buurt kopen. Alles heeft zijn voor en nadelen, de leverancier kan er ook niets aan doen dat je bord DOA is. Lijkt me dan wel weer dat zij de retour verzendkosten naar jou toe betalen, toch (dus jij betaalt de kosten om het naar hen te sturen en zij sturen het weer gratis naar jou)?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• BasGit
Je hebt in principe wel gelijk echter stond aangegeven dat je bij een DOA niks hoefde te betalen.
Ik wacht op de laatste reactie van de shop. Gigabyte vind het blijkbaar een DOA dus hoef ik misschien niet te betalen alhoewel het wel balen is om weer te wachten. Moest 2 weken wachten op de monitor die ik samen kocht wegens RMA.

• Koldur
Dan heb je natuurlijk gelijk, als dat hun voorwaarde is en zelfs GB het een DOA noemt, dan sta je helemaal in je recht. Ik zou het dan in ieder geval helemaal nastreven het te verhalen bij de winkel waar je het gekocht hebt. Lijkt me ook een duidelijk verhaal zo.

• BasGit
Heb alles opnieuw geinstalleerd in de hoop alles ditmaal wel normaal zou runnen.

Heb al 2 maal achter elkaar een BSOD gehad, lekker handig.
Vreemde is nadat ik de BSOD krijg, herstart de pc, dan krijg ik wel de Gigabyte logo te zien waar ik eventueel Delete en dergelijke kan drukken.
Als ik de volgende keer weer herstart, is de start logo alweer verdwenen en zie ik niks staan.
Ik was jaren terug zelf icter, maar heb onlangs niet veel met computers gedaan, maar ik snap er even geen bal meer van =/

Net wanneer ik plaats reactie druk heb ik alweer een BSOD dus de 3e BSOD.

Als het goed is wordt het veroorzaakt door CFOS speed die meegeleverd is. Vreemd, voordat ik een clean install deed deed die het tenminste nog wel 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door BasGit op 15-04-2014 00:20 ]

Pagina: 1