Advies m.b.t. videokaart nodig

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 09:53
Momenteel heb ik een eigenbouw met een gtx470, maar ik ben niet helemaal tevreden over de warmteproductie die deze kaart heeft. Het is namelijk zo dat op de warmere dagen ik met gemak de 85-90 graden aantik op de 470. Ook niet zo heel verwonderend aangezien de 400 serie best heet ka worden.

Omdat ik niet zo'n hele goeie ervaring heb met aftermarket coolers, zoek ik liever een vervangende videokaart. Ik zat al te kijken naar de 750ti, die redelijk goedkoop is en toch nog een relatief goede performance heeft. Zou dit een goede vervanger zijn of kan ik beter wachten op de 800 serie met directx 12 met mogelijk nog wat meer performance?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat zijn specifiek de wensen die je stelt aan een videokaart?

Wees er wel van bewust dat je wellicht ook een nieuwe voeding nodig hebt, om de nieuwe videokaart van stroom te kunnen voorzien.

Wat heb je momenteel voor hardware?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Een 750ti is erg zuinig, zeker tegenover een gtx470, dus voeding is geen probleem. Je zou even de kaart er uit kunnen halen en afstoffen, grote kans dat t koelblok vol zit

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• ItMeAedri
Eisen zijn:
- Koeler dan een 470
- Goede prijs/performance verhouding
- Niet te duur, tussen de 150 en 230 euro lijkt me wel te doen. Wachten om iets meer te betalen dan dat is mogelijk
- Nvidia heeft de voorkeur

Upgrade kan wachten als het blijkt dat de 800 serie veel beter is dan de 700 serie. Ik verwacht geen problemen met de stroomvoorziening en hoef je niet druk over te maken. Mijn pakkie aan als mijn voeding het niet zo leuk vind.

En @ buurman
Heb je toevallig ervaring met een 750 :)

[ Voor 6% gewijzigd door ItMeAedri op 14-04-2014 12:10 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Wat is precies de reden dat je een kaart wilt die koeler is?
Bijna al mijn kaarten van de afgelopen jaren werden zo warm als jouw 470, nooit problemen mee gehad (en jij blijkbaar ook niet aangezien je relatief oude kaart nog werkt).

Een goede Nvidia kaart binnen je budget is de MSI 760.

Je voeding zal wel voldoende vermogen leveren, maar als de kwaliteit niet heel goed is en hij is (ook) al wat ouder is vervangen misschien geen slecht idee.

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 18:14
Er is bijna geen kaart met betere prijs/prestatie verhouding dan de 750ti, en als je de goede uitvoering pakt is hij ook nog eens heel zuinig, gebaseerd op een mobile gfx. Maar dat zou meer een sidegrade zijn dan een upgrade naar performance toe. Stoort de temperatuur je zo hard?

• ItMeAedri
De temperatuur is zeker relevant. De kamer waar mijn pc staat, staat jammer genoeg zowat de gehele dag in de zon. Het resultaat op warme dagen is dan ook dat het bijna niet te houden is.

Om degene voor te zijn die zegt "Dan ga je toch naar de schaduwkant van het huis", dat is niet mogelijk ;)

Ook even gekeken naar een 760, dat is ook zeker een goede optie. :)

[ Voor 10% gewijzigd door ItMeAedri op 14-04-2014 13:28 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik heb geen ervaring met de 750Ti, maar ik kan google wel gebruiken om reviews te vinden :)
je kunt altijd nog even proberen de kaart schoon te blazen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-02 19:28
Ik heb zelf een pricewatch: Asus GTX750TI-OC-2GD5 en ben er erg tevreden over. Dus als je vragen hebt qua performance wil ik best wel een paar benchmarks draaien.
Over hitte gesproken, mijn kaart word onder full load niet warmer dan 65 graden

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
zwiep666 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:05:
Er is bijna geen kaart met betere prijs/prestatie verhouding dan de 750ti, en als je de goede uitvoering pakt is hij ook nog eens heel zuinig, gebaseerd op een mobile gfx. Maar dat zou meer een sidegrade zijn dan een upgrade naar performance toe. Stoort de temperatuur je zo hard?
De 750ti is juist vrij prijzig vergeleken de performance, het is dat ie erg zuinig is anders zou ik hem nooit aanraden.
Arnlith schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:13:
De temperatuur is zeker relevant. De kamer waar mijn pc staat, staat jammer genoeg zowat de gehele dag in de zon. Het resultaat op warme dagen is dan ook dat het bijna niet te houden is.

Om degene voor te zijn die zegt "Dan ga je toch naar de schaduwkant van het huis", dat is niet mogelijk ;)

Ook even gekeken naar een 760, dat is ook zeker een goede optie. :)
Ik denk dat je temperatuur en warmte door elkaar haalt.
Als een kaart een hoge temperatuur heeft betekent dit dat er minder warmte wordt afgevoerd, wat dus betekent dat je kamer een lagere temperatuur heeft.
Wil je je kamer 'koel' houden zul je dus moeten kijken naar de hoeveelheid geproduceerde energie, aka het verbruik, dan is een 750ti wel heel geschikt.
Het verschil is overigens niet super groot, alsof er een 2e persoon op je kamer zit, de zon voegt VEEL meer energie toe aan je kamer.
Wat je dus imo beter kunt doen is goed isoleren, en de 'warme' lucht in je kamer afvoeren naar de gang met een ventilator ofzo (dan zal de rest van het huis wel gaan klagen...)

Edit: ik gebruik de woorden ook niet helemaal correct.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 14-04-2014 18:28 ]

• ItMeAedri
mitsumark schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:22:
[knip]
Ik denk dat je temperatuur en warmte door elkaar haalt.
Als een kaart een hoge temperatuur heeft betekent dit dat er minder warmte wordt afgevoerd, wat dus betekent dat je kamer een lagere temperatuur heeft.
Wil je je kamer 'koel' houden zul je dus moeten kijken naar de hoeveelheid geproduceerde energie, aka het verbruik, dan is een 750ti wel heel geschikt.
Het verschil is overigens niet super groot, alsof er een 2e persoon op je kamer zit, de zon voegt VEEL meer energie toe aan je kamer.
Wat je dus imo beter kunt doen is goed isoleren, en de 'warme' lucht in je kamer afvoeren naar de gang met een ventilator ofzo (dan zal de rest van het huis wel gaan klagen...)

Edit: ik gebruik de woorden ook niet helemaal correct.
Het is redelijk lastig ja, maar alsnog wel goed verwoord :) in ieder geval ben ik er ondertussen al uit, ik heb een GTX 760 met een goede koeler gekocht. De load op de 760 ook is veel minder, wat weer resulteert in een koelere GPU temperatuur. Omdat de GPU zelf zo koel blijft, geeft dat weer als resultaat dat er minder warmte afgevoerd hoeft te worden. Resultaat? Zo'n 40 graden verschil wanneer dit vergeleken wordt met een GTX 470.

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-02 15:48
Met jouw budget zijn de R9 280X (sneller, heter) en de gtx 760 (trager, goedkoper, koeler) de beste opties. Aangezien Nvidea bij u de voorkeur heeft zal ik een gtx 760 nemen. . De gtx 760 is wel een (heel erg) stuk sneller dan de 750ti. Zie hier een vergelijkingstabel van anandtech. Deze gtx760's zijn beide erg goed (palit en msi)
http://tweakers.net/price.../339526;339487/categorie/

[ Voor 10% gewijzigd door Centelte op 14-04-2014 18:45 . Reden: Verkeerde zinsvolgorde ]

Pagina: 1