Directory Opus updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Al vanaf oktober 2008, toen versie 9.1.1.5 van DO werd vermeld in de meuktracker wordt erbij vermeld dat het programma "veel uitgebreider" is dan Total Commander. En vanaf 9.1.1.7 wordt er in de commentaren gevraagd wat dan die uitgebreidere features zijn. Het is moeilijk te missen dat Bart van Klaveren een voorkeur heeft voor DO en niet veel moet hebben van TC, maar waarom moet zijn persoonlijke mening iedere keer zo prominent in het artikel genoemd worden?

Volgens van Klaveren schijnt DO niet alleen uitgebreider, maar - let op - VEEL uitgebreider te zijn. Je zou zeggen dat je dan op zijn minst objectief zou moeten kunnen vinden wat DO zoveel beter maakt. Als ik op wikipedia kijk naar een vergelijking van filemanagers dan zie ik niet veel verschil.

Er valt best veel te zeggen over de verschillen tussen DO en TC. DO ziet er gelikter uit, TC is goedkoper, maar functioneel zijn ze volgens mij redelijk gelijkwaardig. De opmerkingen van dhr van Klaveren zijn zijn eigen puur persoonlijke voorkeuren. Niets mis mee, maar die horen volgens mij niet in een product update bericht. Hooguit zou je kunnen zeggen dat het programma vergelijkbaar is met TC. En dan een punt. Extra toevoegingen of vergelijkingen voegen niet veel toe. De opmerking die nu steeds wordt toegevoegd doet TC een beetje af als een leuke - maar eigenlijk mislukte - poging van een thuisknutselaar om ook eens een bestandsbeheerdeer te maken. En ik denk dat dat TC geen recht doet.

Wellicht kan Bart eens een uitgebreide review maken van bestandsmanagers en dan de voor- en nadelen van verschillende bestandsmanagers bespreken.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik heb eerlijk gezegd Directory Opus sinds mijn dagen op de Amiga niet meer gebruikt. Ik begrijp uit je verhaal dat je een beetje over het woord 'veel' valt en vervolgens met enige creativiteit maak je er een hoop meer van dan wat ik eigenlijk zeg.

Ik heb DO een paar keer geprobeerd, maar kon er nooit echt enthousiast over worden. Het leek meer een vervanger van Windows Explorer en het nestelde zich ook echt in je systeem, terwijl TC meer een programma is wat je er los naast draait. Ik ben overigens zelf een groot fan van TC en ik ben blij dat je dat juist niet in mijn werk voor Tweakers terug kan vinden, want ik probeer wel degelijk onafhankelijk te schrijven.

Ik denk dat je DO en TC het best kunt vergelijken met LibreOffice en Microsoft Office. MO is veel uitgebreider, hoewel ik je niet precies kan vertellen waar dat precies in zit. Is LO dan slecht? Nee zeker niet. Ik denk dat je overigens wel een goed punt hebt dat ik wel de vergelijking met TC maak, maar vervolgens niet goed aangeef wat het verschil dan is. Daar ligt dus een verbeterpunt voor mij.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).