Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe speakers voor home cinema

Pagina: 1
Acties:

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:38
Goedemorgen,

Ik heb een tijdje geleden de volgende set gekocht:
PIONEER HTP-072

Prima setje, omdat deze dan ook voor in mijn slaapkamer was.
Nu woon ik sinds kort samen met mijn vriendin en is dit setje speakers net even te soft voor de woonkamer.
Ik gebruik het setje als 3.1, omdat ik geen rear/side speakers wil.

Mijn vraag is nu:
Ik heb een budget van max 300 euro en wil daarvoor een zo mooi mogelijk geluid.
Ik dacht zelf aan een 2.0 setje om aan de pioneer receiver te hangen.
En omdat ik alleen 2.0 neem dan dacht ik dat vloerstaanders beter zijn dan boekenplank speakers vanwege de bass.

Verdere info:
Ik gebruik de home cinema voornamelijk voor het kijken van tv, het kijken van films en series en het luisteren van vinyl(Beatles/Pink Floyd/The Doors).

Ik hoor graag jullie ideeën.

[ Voor 9% gewijzigd door jovael op 14-04-2014 11:13 ]

• jovael
En ik wil graag een plattegrond van de woonkamer toevoegen, alleen is dit mogelijk om een jpeg in een comment te gooien?

• jovael
iemand?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Een topic kicken binnen 24 uur is niet toegestaan, laat staan drie keer binnen enkele uren!
Hoe het plaatsen van afbeeldingen werkt staat uitgelegd in Forum FAQ #images en in FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48" staat het ook nog eens duidelijker uitgelegd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jovael
Dat wist ik niet excuus :|

Ik ben uiteindelijk zelf naar de dichtstbijzijnde winkel gegaan(expert)
En ben na luisteren voor de boston acoustics a26 gegaan.
Nu moet ik ze alleen nog even luisteren in combinatie met mijn pioneer receiver.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22
Dat laatste en je eigen muziek is iig aan te raden.

Nu ben ik zelf niet op die manier aan het kijken, maar het wordt wel overal aan te raden.
Ikzelf ivm de grootte van de speakers ben aan het kijken voor de A23 als fronts.
Tja, WAF zullen we maar zeggen. De A25 zijn ineens een slag groter.
Wat ik zo hoor is de gehele A serie een goede keuze qua kwaliteit en budget.

• jovael
Tsja, ik beschik niet over een auto en ook niet over veel tijd/geld om met trein + bus naar een stuk verder gelegen hifi zaak te gaan dus ik was al blij dat de expert wat degelijk spul had staan.
Ik mag ze binnen 8 dagen terugbrengen/ruilen dus ik ga ze even rustig thuis testen nadat ze morgen bezorgt zijn. De grootte is juist de reden dat ik voor de a26 koos. Ik wilde eerst de a250 zuilen, maar die waren me toch net iets te duur. Nu ga ik voor de a26 icm 2 standaarden waar ze op komen te staan.
Maar iets anders, weet iemand nog een goede phono voorversterker voor minder dan 100 euro? En waar ik dan op moet letten?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22
Ik kan het me voorstellen.
Als je op kieskeurig kijkt, kosten de A250's 155 p/s
http://www.kieskeurig.nl/...n/bezorgen/963284#prijzen

Wellicht nog een optie om te doen. Maar luisteren is dan wel even vervelend.

• jovael
ja of bij expert 299 voor 2, maar zelfs dan vind ik de toegevoegde waarde tov 149 euro die ik voor 2x de a26 betaal het niet waard.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb ze zelf niet gehoord maar het verschil tussen een vloerstaander als de A250 en een boekenplankspeaker als de A26 zal imho hoorbaar moeten zijn. De vloerstaander zou toch meer laag moeten geven dan een boekenplankmodel. Met de A26 zal de noodzaak voor een subwoofer dus groter zijn. En die kosten ook geld...

• jovael
S1NN3D schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:47:
Ik heb ze zelf niet gehoord maar het verschil tussen een vloerstaander als de A250 en een boekenplankspeaker als de A26 zal imho hoorbaar moeten zijn. De vloerstaander zou toch meer laag moeten geven dan een boekenplankmodel. Met de A26 zal de noodzaak voor een subwoofer dus groter zijn. En die kosten ook geld...
Klopt en daarom zal ik ze eerst testen samen met de subwoofer van mijn Pioneer.
Ik ben zelf namelijk niet zo'n subwoofer fan, aangezien ik dan altijd op de buren moet letten en niet op mijn gemak 's avonds een filmpje kan kijken of muziek kan luisteren met knap geluid.

Wat mij sowieso opviel aan de Pioneer receiver, is dat ik het subwooferkanaal niet uit kan schakelen. Dus 2.0 is niet mogelijk.
Is dit bij alle receivers zo?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een goed sub dreunt niet :)

Qua uitschakelen subwooferkanaal: meeste receivers kunnen dat wel, verbaast me als jouw Pioneer dat niet zou kunnen. Heeft ws te maken met de instelling van aangesloten speakers en de instelling die je qua geluid kiest (stereo / meerkanaals / surround).
Zoek anders even in je handleiding naar de term LFE, denk dat je dan wat meer duidelijk wordt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jovael
Fijn zo'n gebruiksvriendelijke receiver. In de handleiding staat doodleuk dat de optie no onder de categorie subwoofer gewoon bestaat. Maar als ik er doorheen navigeer met de knoppen dan is hij er niet. :(

Edit:
O gompie, ik lees weer de helft.(Ik moet de frontspeakers wel op large hebben staan, anders kan er geen bass heen)

[ Voor 23% gewijzigd door jovael op 15-04-2014 15:12 ]

• jovael
Maar nu ik dit zo lees ga ik toch weer twijfelen of ik niet de a250 moet nemen :|

Ze komen +-4.5 meter uit elkaar te staan

[ Voor 21% gewijzigd door jovael op 15-04-2014 15:36 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RTFM dus ;)
En als je zelf de laatste bent die gereageerd hebt, edit dan je post ipv een nieuw bericht. Nieuw bericht = onnodig kicken enzo ;)

Als ik jou was zou ik eens een paar hifizaken af gaan om te luisteren wat er met je budget mogelijk is. Sowieso, of je nou boekenplankspeakers op stands neemt of zuilen; dat maakt voor de footprint / de ruimte die ze innemen niks uit. Als je ze kunt plaatsen: lekker zuilen nemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jovael
Ik ben langs geweest en ik krijg de zuilen vrijdag. :)
Dus bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 22% gewijzigd door jovael op 15-04-2014 16:36 ]

Pagina: 1