Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Registratiesysteem voor "opdrachten"

Pagina: 1
Acties:

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:10

OmeJoyo

This is me

Topicstarter
Al jaren help ik als vrijwilliger mee met (non-profit) evenementen, hierbij voorzie ik in allerlei hand en spandiensten en sinds enekel jaren ook in de ICT-infastructuur. Dit voorloopt allemaal goed, maar dit jaar kwam er een vraag bij waar ik op dit moment nog geen oplossing voor heb kunnen vinden/crëeeren,

De situatie is als volgt:

Bij dit evenement wordt gebruik gemaakt van zogenaamde runners. De runners worden ingezet voor het bezorgen van drank,eten, apparatuur enz. naar de bars, verkeersposten en eigenlijk elke denkbare locatie gedurende het hele evenement. Hiervoor willen ze dit jaar een registratie-systeem om bij te houden wat er zoal wordt gevraagd en ook om zeker te weten dat alles wordt uitgevoerd. Dit systeem moet op 3 plekken worden gebruikt, namelijk: de meldkamer, op de plek waar de runners zich bevinden door een coordinator en op een telefoon/tablet door de veld coordinator.

Hieronder een beschrijving wat het systeem moet kunnen:
  • Melding komt binnen bij de meldkamer en wordt in het systeem gezet. (Status Nieuw)
  • Melding wordt opgepakt door de coordinator en runners worden aangestuurd (Status Uitvoer)
  • Melding is volledig verwerkt en uitgevoerd, spullen zijn op de locatie (Status Voldaan)
Status Nieuw: Informatie die hierin moet staan is het tijdstip, wie de spullen nodig heeft, wat hij nodig heeft en een eventuele opmerking.

Status Uitvoer: Informatie die hierin moet staan is al het bovenstaande, tijdstip uitvoer, welk team de uitvoer doet

Status verwerkt: Informatie die hierin moet staan is al het bovenstaande, tijdstip verwerkt.

De onderling communicatie en aansturing verloopt via portofoons dus hoeft niet verder verwerkt te worden.

Nu heb ik uiteraard al uitgebreid gezocht op internet, maar helaas tot nog toe niets kunnen vinden waar een dergelijk systeem eenvoudig mee kan worden gerealiseerd. Ik heb voornamelijk naar help-desk systemen gekeken. Bij voorkeur zoek ik iets wat binnen de browser werkt, het programma/script/site wat dan ook zelf kan gewoon op een pc geinstalleerd worden, besturingssysteem maakt me niet zoveel uit, Windows is makkelijker als ik zelf even niet in de buurt ben en er is iets mee aan de hand.

Wie oh wie heeft de houden tip, of verveelt zich en flanst dit in elkaar, Ik ben zelf gestopt met programeren na Basic, maar heb het idee dat dit redelijk makkelijk te realiseren is.

Alvast bedankt allemaal :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

OmeJoyo schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:47:
Nu heb ik uiteraard al uitgebreid gezocht op internet, maar helaas tot nog toe niets kunnen vinden waar een dergelijk systeem eenvoudig mee kan worden gerealiseerd. Ik heb voornamelijk naar help-desk systemen gekeken.
Wees even wat concreter waar je al naar gekeken hebt en waarom dat niet voldoet. Want inderdaad, dit moet redelijk eenvoudig te vinden zijn, en het heeft zo weinig zin als je hier suggesties krijgt die je al bekeken hebt.

Hoe basaal, hoe sophisticated? GoogleDocs zou in basis al een oplossing zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 14-04-2014 10:53 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Je hebt dus de beschikking over een netwerk en/of internet verbinding?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Topicstarter
Googledocs heb ik nog niet bekeken, ik zal daar zo is een blik op werpen. Heeft dat ook een auto refresh functie die ben ik vergeten te vermelden.

Tot op heden bekeken:

Hesk
Spiceworks
Osticket
Diverse Joomla addons

Veel van deze systemen kunnen te veel en vereisen daarvoor configuratie die niet nodig is. Er zit al veel werk in het evenement en wil dit ook graag voor ze regelen, Maar het moet wel qua inrichting en gebruik gebruiksvriendelijk zijn.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Topicstarter
TheNephilim schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:11:
Je hebt dus de beschikking over een netwerk en/of internet verbinding?
Hoi, ik heb de beschikking over een internetverbinding, bekabeld en draadloos internet over het hele terrein volledig in eigen beheer. Het enige waar ik niets over heb te zeggen is over de modem-router van de verbinding, want deze wordt beschikbaar gesteld door een naastgelegen bedrijf. Vanaf daar is alle apparatuur door mij beschikbaar gesteld en in beheer.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

kevin33

Welkom in Utopia.

Kijk eens naar Mantis, eigenlijk bedoelt voor bugs, maar met een aantal aanpassingen ook voor jouw doeleinde te gebruiken.

http://www.mantisbt.org/

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Topicstarter
kevin33 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:33:
Kijk eens naar Mantis, eigenlijk bedoelt voor bugs, maar met een aantal aanpassingen ook voor jouw doeleinde te gebruiken.

http://www.mantisbt.org/
Die gaan we zeker eens bekijken :)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Topicstarter
Ben nu druk bezig met Mantis, lijkt dat dit hem wel gaat worden.

Bedankt voor de tip.

Pagina: 1