Naar aanleiding van een eerder topic hier heb ik een mini ITX systeem samengesteld. Fijn en onderbouwd advies dus ik dacht, ik probeer het nog eens, maar nu met een nieuwe vraag.
Mijn ouders thuis hebben mijn oude systeem al enkele jaren in gebruik, maar hij is nu echt aan een upgrade toe. Naast dat hij erg traag is, is het m.i. niet waard om extra ram geheugen DDR2 te kopen, aangezien dit niet mee kan naar een upgrade die er anders over 1-1.5 jaar aan zit te komen.
Hier het huidige systeem:
Inmiddels is er een Crucial M500 - Solid state drive - 120 GB onderweg als eerste upgrade onderdeel.
Nu wil ik ook het moederbord, geheugen, processor (en videokaart) upgraden. Belangrijk voor mij is dat alles goed met elkaar samengaat en in de behuizing past (al denk ik dat dat geen probleem mag zijn).
Eisen (op volgorde van belangrijkheid):
- moet weer jaren mee kunnen
- budget is belangrijk (geen specifiek budget, maar ze willen geen onnodige kosten maken)
- energiezuinig
Wat wordt er op de PC gedaan: basis office + browsen.
Nu heb ik het volgende systeem samengesteld. De videokaart wilde ik er uit laten, of is er meerwaarde om hem in het nieuwe moederbord in te prikken?
Wat vinden jullie verder van de voeding. Goed en energiezuinig of overkill (600w) en niet energiezuinig? vervangen?
Mijn dank is wederom groot!
Mijn ouders thuis hebben mijn oude systeem al enkele jaren in gebruik, maar hij is nu echt aan een upgrade toe. Naast dat hij erg traag is, is het m.i. niet waard om extra ram geheugen DDR2 te kopen, aangezien dit niet mee kan naar een upgrade die er anders over 1-1.5 jaar aan zit te komen.
Hier het huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Duo E6600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D GeForce 7600 GT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Centurion 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | GeIL Ultra GX22GB4300UDC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG 16x48x, DRD816XB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master 600W iGreen Power | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Inmiddels is er een Crucial M500 - Solid state drive - 120 GB onderweg als eerste upgrade onderdeel.
Nu wil ik ook het moederbord, geheugen, processor (en videokaart) upgraden. Belangrijk voor mij is dat alles goed met elkaar samengaat en in de behuizing past (al denk ik dat dat geen probleem mag zijn).
Eisen (op volgorde van belangrijkheid):
- moet weer jaren mee kunnen
- budget is belangrijk (geen specifiek budget, maar ze willen geen onnodige kosten maken)
- energiezuinig
Wat wordt er op de PC gedaan: basis office + browsen.
Nu heb ik het volgende systeem samengesteld. De videokaart wilde ik er uit laten, of is er meerwaarde om hem in het nieuwe moederbord in te prikken?
Wat vinden jullie verder van de voeding. Goed en energiezuinig of overkill (600w) en niet energiezuinig? vervangen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 50,28 | € 50,28 |
| 1 | ASRock H81M-DGS | € 38,29 | € 38,29 |
| 1 | Cooler Master Centurion 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | LG 16x48x, DRD816XB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master 600W iGreen Power | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,95 | € 56,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 174,52 | |
Mijn dank is wederom groot!
[ Voor 19% gewijzigd door justinnn op 14-04-2014 11:02 ]