[rMBP 2013] Schade aan behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 10:53
Mijn nieuwe rMBP is nog geen twee maanden oud. Twee weken geleden is hij uit de kofferbak van de auto gerold. Hij zat in mijn rugtas, in het laptopcompartiment, maar dat mocht niet baten. Er zitten nu lelijke butsen in de behuizing.
Ik baal nu enorm, de Macbook zal nog zeker vier jaar gebruikt moeten gaan worden. Het geld groeit niet op mijn rug namelijk. Vier jaar lang tegen die lelijke plekken aan kijken... Heel erg zonde.

Afbeeldingslocatie: http://www.makeathumbnail.com/thumbnails/image254757.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.makeathumbnail.com/thumbnails/image254758.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.makeathumbnail.com/thumbnails/image254759.jpg

Ik had nog een reisverzekering lopen. Vanochtend is de schade-expert langs geweest om de schade te beoordelen. Conclusie is: schade niet gedekt, want het is puur cosmetisch.
Wel kreeg ik te horen dat ik bijna fraude had gepleegd. Het is dat ik zo'n aardige jongen ben, anders had hij dit geval gerapporteerd als fraude.
Bij mijn claim had ik aangegeven dat 't scherm beschadigd was, er zit dan ook een lelijke buts in de klep. Dat mocht niet, ik had klep moeten gebruiken. De maatschappij dacht nu dat het scherm niet meer functioneerde.
Daarnaast had ik een schadebedrag van 1000 euro neergezet. Meneer vond dat aan de erg hoge kant. Nu is hij de schade-expert, dus ik hoopte dat hij gelijk had.

Nu net dezelfde foto's gestuurd naar een gecertifieerd Apple reparateur, dit is wat ik terug kreeg:
'De Macbook Pro moet volledig onderzocht zijn om een totaal plaatje te krijgen van de reparatie.

Hier alvast de tarieven van wat onderdelen:

LCD,DISPLAY CLAMSHELL,15"MBP RETINA : € 598,32 (de kap van het scherm wordt niet los geleverd).
Bottom Case: € 134,52
Top Case: € 419,07
Geschatte Arbeid: € 106,25

Bedragen zijn excl. BTW'

Dat komt dus neer op 1260 euro, ex BTW. Dat wil en kan ik niet betalen op het moment.
Terwijl ik dit zit te typen, bedenk ik me nog wel iets anders. Als ik deze verkoop, kan ik wat geld bijleggen en misschien een nieuwe kopen. Heeft iemand enig idee hoeveel deze nog opbrengt? Het is de 15" rMBP, instapmodel (8GB ram, 256GB SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Ik zou zeggen koop je een hard case zoals deze en verhul gewoon de schade. Of zo'n gekleurde speck case kan natuurlijk ook. Erg zonder natuurlijk om een dure computer die voor de rest nog uitstekend functioneert weg te doen, ookal begrijp ik dat het erg vervelend is om de schade te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
Dat is idd ook een hele goede, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop idd een hard case, en daarnaast, het went;)

Mijn MBA is een keer gevallen en de hoekjes waren gebogen en beschadigd en de onder/zijkant zaten ook vol deuken etc. Toen bleef mijn ALT-toets hangen, ik naar een APR en 3 dagen erna kreeg ik een smsje dat ik mijn air weer kon komen halen. Ze hadden hele topcase vervangen :) (de complete mac, exclusief het scherm en de onderplaat). Ik helemaal blij omdat de schade weer weg was, en 2 maanden erna gleed mijn rugzak van mijn schouders, keihard op een betonnen vloer van een bushokje.

Hierdoor zijn alle hoekjes verbogen en zitten er her en der wat putjes in. Ik moet zeggen dat ik het nu niet eens meer zie:p en ik denk dat je altijd wel iets van schade zal krijgen, gezien het geen plastic is dat breekt of stuitert, maar aluminium dat gemakkelijk buigt.

De eerste keer is altijd vervelend, maar zo te zien zie je de schade ook niet wanneer je ermee aan het werken bent, en dat is toch het belangrijkste;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Misschien nog een andere mogelijkheid, maar afhankelijk waar je was op dat moment.

Stond de auto bij jullie huis? Zo ja, vaak kan je ook gebruik maken van je inboedel verzekering. vaak is niet alleen binnen in je huis verzekert maar ook om je huis heen, zoals tuin en oprit. Misschien kun je die mogelijkheid nog eens onderzoeken. Je kunt in ieder geval het bericht van Apple laten zien dat eerst een volledig onderzoek gedaan moet worden om de schade vast te kunnen stellen.

Hopelijk kun je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:59
same story hier, Alu of magnesium elitebook 8560w laten vallen, metaal aan de linkerbovenkant verbogen, rond de opladeringang, ik weet dat het er zit, maar het is niet anders, en ik moet er echt even naar kijken naar hoe het er precies uitziet.

het vervelendst vind ik dat de verkoopwaarde er behoorlijk van inzakt.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:28

talin

ES-MA

denk dat je verkoop optie wel de beste is die er nu is.

als je er 4 jaar mee gaat werken en wil hem dan nog van de hand doen met deze beschadigingen ( en hetgeen wat er uit voort zou kunnen vloeien ) dan zal je er veel minder voor kunnen krijgen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zou verkopen de beste optie zijn? Ik geloof er niets van. Je vangt er nu makkelijk 250 euro minder voor door de beschadigingen. Welke zo op de foto volgens mij best meevallen. Na 4 jaar wordt dat verschil volgens mij alleen maar minder. Als hij verder gewoon goed werkt zou ik proberen er aan te wennen. Ja het is zonde, maar ook niet echt een big deal lijkt me.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

LOL ''bijna fraude gepleegd'' omdat je iets onwetend hebt ingevuld en de verzekering ergens vanuit gaat.

Laptop is een geheel dus scherm is klep met intern gedoe (winkel zegt ook klep is niet los te koop). Maar cosmetisch dus als er een dikke kras op je scherm zit is het cosmetisch want ja scherm zal het nog gewoon doen zo'n kras kan je ook wel overeen kijken. Dom gelul van cosmetisch en fraude moet je niet zomaar accepteren.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:50:
Zou verkopen de beste optie zijn? Ik geloof er niets van. Je vangt er nu makkelijk 250 euro minder voor door de beschadigingen. Welke zo op de foto volgens mij best meevallen. Na 4 jaar wordt dat verschil volgens mij alleen maar minder. Als hij verder gewoon goed werkt zou ik proberen er aan te wennen. Ja het is zonde, maar ook niet echt een big deal lijkt me.
dat lijkt mij ook:p nu lever je echt minimaal 250 euro in op een nieuw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:01
Heel vervelend, maar probeer die deukjes te accepteren zou ik zeggen. Hij werkt gelukkig nog.
En elke volgend krasje of deukje is minder erg ;-)

Na 5 jaar is ie 'normaal' nog grofweg 30%(?) van de nieuwwaarde waard op marktplaats, zeg 600 euro.
De jouwe dan misschien 500? Of 450?
Als je m nu verkoopt en eenzelfde nieuw terugkoopt kost het je 300-400 euro?

Goedkoopste oplossing is dus niets doen. Zeker als het geld je niet op de rug groeit toch?

En met betrekking tot die 'fraude': wat had je volgens de expert dan anders moeten doen in dit traject? Ben wel benieuwd... Jij claimt, zij weigeren: ik zie de fraude niet. Volgens mij heeft de verzekeraar zelf ook een taak bij het beoordelen van claims. De expert doet nu overkomen dat elke geweigerde claim fraude is. Mooie logica!

Tip: ik betaal bij aanschaf van laptops/tablets/telefoons/camera's altijd met een creditcard. Gratis 3 maand verzekerd tegen 'alles'. Weet niet of dit specifieke voorval er ook onder zou vallen hoor, maar die extra dekking is altijd handig en gratis (als je gewoon betaald aan de cc maatschappij tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook nog een harde case voor MBA 13'3 inch

Maar ik lees bijna enkel slechte reviews over die hard cases...

Iemand goede ervaring mee? Bepaald merk aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
Vind de schade wel te overzien. Al snap ik je wel helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
dlare schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:37:
En met betrekking tot die 'fraude': wat had je volgens de expert dan anders moeten doen in dit traject? Ben wel benieuwd... Jij claimt, zij weigeren: ik zie de fraude niet. Volgens mij heeft de verzekeraar zelf ook een taak bij het beoordelen van claims. De expert doet nu overkomen dat elke geweigerde claim fraude is. Mooie logica!
Ik had aangegeven dat het scherm kapot was. De expert concludeerde dat alleen de behuizing is beschadigd. Daar gaf ik hem gelijk in, maar ik wees hem er tegelijkertijd wel op dat het scherm in de behuizing zit vast gelijmd. Als je die beschadiging wil repareren, moet je dus het hele scherm vervangen.

Daarnaast had ik als schade bedrag dus 1000 euro ingevuld, dat vond hij erg hoog. Vanmiddag heb ik foto's opgestuurd naar Microfix in Leiden. Zij zijn gecertificeerd Apple reparateur. Een inschatting voor reparatiekosten, eigenlijk vervangingskosten (want ze repareren helemaal niks uiteindelijk) komen op 1260 euro. De schade-expert had dus zelf een foutieve inschatting gemaakt, maar vond dat mijn inschatting in combinatie met de foutieve beschrijving van het 'defect' aan het scherm als fraude had kunnen worden gebruikt.

De expert vindt dat ik in het vervolg de schade correcter en gedetailleerder moet beschrijven en een betere inschatting moet maken. Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens, maar dat heb ik maar laten gaan, aangezien in de polisvoorwaarden staat dat schade van cosmetische aard niet vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:01
Nou ja, op zich heeft ie een punt natuurlijk.
Jij claimt, dus jij moet precies aangeven wat je claimt en wat de financiële schade is.

Beter dus eerst de check of schade sowieso gedekt is. Staat in de voorwaarden of vraag aan je adviseur / tussenpersoon / bank / verzekeraar.
Is de schade gedekt, dan vragen wat de procedure is.
Wordt alles vergoed, eigen risico, moet je zelf een reparateur zoeken en voorschieten, etc.?

Daarom heb ik nog mooi een tussenpersoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:08
martijnmartijn schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:50:
Vind de schade wel te overzien. Al snap ik je wel helemaal.
Het is een gebruiksvoorwerp toch? Ja, die beschadiging zal de eventuele verkoopwaarde over 4 jaar aardig drukken, maar wie weet wat er in de 4 jaar allemaal wel niet mee gebeurt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Cosmetisch schade kan ook door vloeien naar interne schade. Ik kan wel een hamer leggen op een laptop dan zie je de deuk maar intern zie je niks wat die klep zit er voor....

Ik heb vorige jaar een reisverzekering afgesloten 16 dagen door europa, wou eerst een tijdelijke reisverzekering nemen maar toch besloten voor een doorlopende gezien het niet veel meer kost en als klant je korting kreeg.

Nou goed het is voor gekomen dat ik met mijn telefoon en bril ben gevallen beide stuk telefoon een barst van links naar rechts en bril doormidden. Prima gebeld kosten opgenomen verzekering betaald uit prima alles.

Bel ik terug voor een vraag krijg ik een van de telefoniste aan de telefoon die dan dood leuk verteld '' we hebben je te snel uit betaald je bent pas net lid en nu al schade, ik denk dat ik maar een schade expert laat langs komen'' klonk allemaal vrij serieus als of ik fraude aan het plegen was ik heb toen verbaasd het gesprek beëindigd.

Later maar terug gebeld met verzoek niet graag beticht te worden van oplichting en een reis verzekering niet wordt afgesloten met voor uitzicht een jaar later op vakantie te gaan en 12 maand lang premie te betalen van te voren en zeker dat ik alles thuis heb liggen (kapotte bril en scherm'' kreeg excuses en niks meer van gehoord.

Moraal van het verhaal is ze zien iedereen als potentiële oplichters lijkt het.

[ Voor 77% gewijzigd door 42dpi op 15-04-2014 00:28 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Die experts zijn vaak van die cowboys die overal binnenkomen en ontvangen willen worden als een held. Probleem is dat het vaak geen experts zijn. Zo kreeg ik ooit eens een man die helemaal niets van de bouw afwist. Claimde dat alles gerepareerd kon worden en etc, de eerste beste timmerman die hij stuurde dacht....dit gaan we echt niet repareren.
Ook qua electronica stokt het vaak. Ze kijken naar algemene prijzen en gokken maar wat weg.
Het is dat jij aan tafel zat, als jij eerder al een rapport van Microfix bij je had....had hij echt niet zulke dingen gezegd.

Feit blijft wel dat het alleen cosmetische schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

viktorvm schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:00:
[...]
Ik had aangegeven dat het scherm kapot was. De expert concludeerde dat alleen de behuizing is beschadigd. Daar gaf ik hem gelijk in, maar ik wees hem er tegelijkertijd wel op dat het scherm in de behuizing zit vast gelijmd. Als je die beschadiging wil repareren, moet je dus het hele scherm vervangen.
Dat klopt, maar aangezien die beschadiging het functioneren van de laptop op geen enkele wijze in de weg zit, gaat je verzekering daar niks aan doen tenzij ze cosmetische schade ook vergoeden.

Heb je de laptop aangeschaft met een creditcard? Daar zit ook meestal een verzekering bij die dat soort zaken wél dekt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1