Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:54
Sinds oktober 2010 heb ik vele jaren mogen genieten van mijn HTC Desire HD.

Maar sinds juni 2013 werd dit toestel dermate slecht (ik had net mijn abonnement net verlengd met een jaar) dat echt stante pede vervangen moest worden. Als overgang koos ik voor een goedkoop chinees toestel. Niet bijster goed, maar zeker niet slecht. Ook deze is aan vervanging toe (scherm zwaar gehavend, waterschade etc).

Nu mag ik van Hi een nieuw toestel uitzoeken (met behoud van mijn houdige abonnement).

Mijn lijstje.

Google (LG) Nexus 5
Altijd nieuwste Android versie
Beeldscherm top
Bereik goed

Samsung Galaxy S5
Beelscherm top
Camera
Featurers

HTC M8
Design (unibody?)
Camera (bij minder licht)
Sense schil
Geluid

iPhone 5s/c
Ik ben altijd tevreden over Apple producten
Beeldscherm is onovertroffen

LG G2
Camera
Beeldscherm
Prijs

Twijfel de twijfel de twijfel.

Wat wil ik qua eisen.

Een goede camera.
Goed geluid.
Het liefst uitbreidbaar met MicroSD
Degelijke bouwkwaliteit
1080p beeldresolutie
Klaar voor 4G verbinding
>5 inch beeldscherm grootte

Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 15% gewijzigd door mkef op 13-04-2014 23:26 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 08:50
Beetje een raar lijstje, de g2 en de nexus 5 kosten ongeveer de helft van de m8, s5 en 5s. Heb je er zelf überhaupt al even over nagedacht?

Edit:ts aangepast, zo te zien wel nagedacht dus :P

Altijd nieuwste android versie is overrated, na 18 maanden na launchdag krijg je ook met je nexus geen nieuwe android versie meer, het is geen Apple. Ik zeg g2 bij een jaarabbo, want cheap en ook prima. Zo schokkend zijn de ontwikkelingen niet de laatste tijd.

[ Voor 56% gewijzigd door Bastard op 13-04-2014 23:34 ]

Verwijderd

Sony Experia Z2. Goeie Camera, Goede Display, Stof/Waterdicht etc.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:32
Je hebt bij iphone 5s/c een onovertroffen beeldscherm? waar is dat op gebaseerd?
Verder heb je als eis 1080p beeldscherm, maar daar komt een iphone 5s/c niet echt bij in de buurt, grootte ook niet -_-
iets beter research mag dus nog wel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 13-04-2014 23:34 ]

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

"Nu mag ik van Hi een nieuw toestel uitzoeken (met behoud van mijn houdige abonnement)." Dat is wel tof. Een rete nieuw toestel uit mogen zoeken met de voorwaarden van een kleine 3,5 jaar geleden ;)

Dan inderdaad een Z2 behalve wat ZeroSect0r zegt ook nog een niet zo lompe launcher :)

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ik heb de Z1 een aantal weken mogen testen en was zeer onder de indruk.

Mijn broertje heeft de 5s. Beeldscherm is zo gruwelijk mooi.

Dat vergelijken doe ik nu al twee weken. Ook bij de plaatselijke saturn.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:27

Quad

Doof

Ik heb bij Hi gisteren verlengt via Belsimpel, was goedkoper dan ze via telefoon konden aanbieden.
Heb gekozen voor de Nexus 5 met 3GB 4G data en 100 minuten voor €32,50 per maand.

Hieronder zie je waarom:
Quad schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:32:
[...]

Eindelijk, niet zoals vermoed in de zomer maar in het voorjaar al, vanaf volgende week eigenaar van de Nexus 5. O+
Ik heb vandaag bij Hi verlengt en krijg 3GB 4G en 100 minuten voor een lekker prijsje van €32,50 pm.

Nu alvast kijken in hoeverre de noodzaak nu ligt om te rooten en CustomROMs te gebruiken. Ik denk dat ik de telefoon maar eerst lekker in gebruik ga nemen.

Hij heeft voor mij persoonlijk gewonnen van een shootout tussen de Xperia Z1, HTC One en de LG G2.

De reden waarom ik voor de Nexus 5 ben gegaan is vanwege:
  • Als eerste (tot einde support datum) de updates krijgen
  • Strakke zakelijke uitstraling
  • Erg goed en mooi scherm
  • Prima accu
  • Niet te groot/zwaar
  • De zwarte heeft een prettige grip op de achterkant
De reden waarom de Xperia Z1, One en LG G2 afgevallen zijn:
Xperia Z1:
  • Scherm schijnt niet al te best zijn, flets.
  • Camera laat steekjes vallen?
  • Klepjes
HTC One:
  • Ik meen geen S-off mogelijk voor CustomROM (dus telkens handmatig bootimage flashen)
  • 4MP camera niet denderend
  • Sense interface, met name de nieuwste is het hem gewoon net niet
  • Updatebeleid HTC, veel beloven maar uiteindelijk niks
  • Snapdragon 600
LG G2:
  • Knoppen achterkant
  • Groter
  • De achterkant voelt extreem goedkoop aan
Uiteindelijk ging het tussen de G2 en de Nexus 5, maar stock Android, het updatebeleid vanuit Google, grootte en het gevoel van de telefoon in mijn hand deed besluiten voor deze te gaan.

Zoals jullie kunnen lezen heb ik mij heel erg ingelezen en de nodige telefoons bekeken, vastgehouden en geprobeerd. Ik denk dat ik op basis van de door mij verschafte informatie een verstandige keuze heb gemaakt. 8)
Ik heb ook getwijfeld om de HTC M8/Xperia Z2 aan te schaffen, maar hiervoor moest ik een behoorlijk hoog maandbedrag of heel veel bij betalen (via Coolblue of Belsimpel) waardoor ik het uiteindelijk toch geschrapt heb. 1080p op een 5" is ruim voldoende, plus draadloos laden en stock Android. ik zou de Z2 of M8 toch gaan flashen naar een CyanogenMod versie dus ja.. Kan je net zo goed direct stock. :Y)

Gezien de Xperia Z1 compact problemen, snelle beschadigingen achterkant en blauwe waas op foto's is de Z2 ook afgevallen, geeft net niet genoeg vertrouwen op dit moment. De HTC One M8 was weer langer dan vorig model dus ook groter en toch straks weer gedoe met flashen omdat S-off niet mogelijk zal zijn, vermoed ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 13-04-2014 23:50 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1