IP camera en ziggo hotspot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ik heb me zojuist lid gemaakt van dit forum.
Ik heb de navolgende vraag:

Wie weet of ik mijn IP-camera waarvan ik, als ik hem draadloos op mijn eigen router aansluit, de beelden buiten mijn netwerk kan bekijken ook kan aansluiten/contact laten maken met/op een hotspot van ziggo?

Alvast bedankt!!

Jack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 14:02
Ik snap je verhaal niet helemaal...
Wil je nu je beelden kunnen bekijken buitens huis (Op een andere PC/Wifi)?

Dan moet je de "Poort" openzetten van je IP-Camera in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:13
Yep, dit trucje heet "port forwarding" en dan kun je de beelden vanaf de hele wereld bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet je er wel even een wachtwoordje op dan.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-08 12:48
Volgens mij wil TS z'n camera via een hotspot van Ziggo aansluiten en deze vanaf een andere locatie bekijken.

En dat kan niet, want dan zul je zoals gezegd port forwarding toe moeten passen. Dat gaat niet lukken, want die hotspotnetwerken zijn volledig gescheiden van de privénetwerken en daar kun je als consument zover ik weet niks in veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

@RobinL94:

Bestaat de mogelijkheid om met een draadloze router contact te maken met de hotspot (zo ja hoe werkt dat?) en dan de camera via die router in te stellen, te forwarden, en extern te bekijken, zodat het dan wel lukt?

groet,

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat niemand (hier) dit nog geprobeerd hebt en de enige manier waarop je erachter gaat komen is het te proberen.

Probeer dan wel eerst even of je er bij kunt als je op dezelfde hotspot bent aangesloten; als dat al niet lukt is de kans dat 't vanaf een andere hotsput lukt nagenoeg nul.

Oh en je zult natuurlij op de een of andere manier achter 't ip-adres van 't ding moeten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 14-04-2014 11:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op zich krijg je zodra je op een Ziggo hotspot aanmeldt gewoon een publiek IP, dus gehannes met NAT is nergens voor nodig en een extra router toevoegen gaat je in elk geval ook zeker niet verder helpen. Er zijn alleen een paar (mogelijke) uitdagingen:

0. Je IP camera moet overweg kunnen met de user/pass login voor de hotspots
1. Er achter komen welk IP je camera gekregen heeft
2. Mogelijk heeft Ziggo de nodige filtering / firewalling actief op het netwerk waar die hotspots in vallen en kan je dus überhaupt niet verbinden

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 14-04-2014 11:16 . Reden: uitdaging 0. toegevoegd ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Orion84 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:07:
Op zich krijg je zodra je op een Ziggo hotspot aanmeldt gewoon een publiek IP
Ervaring of speculatie? Als ik het hier probeer krijg ik een adres uit 10/8. Je zit dus achter een CGN, je camera van buiten bereiken zal dan vrij moeilijk worden tenzij deze de mogelijkheid heeft een VPN op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ervaring, maar wellicht verschilt dat van regio tot regio. De laatste keer dat ik het getest heb (een maand geleden) kreeg ik een adres in een 62. range.

Edit: nu ik daar nog eens over nadenk: ik heb daarbij alleen getest met welk IP ik op het internet zichtbaar was. Het kan dus goed zijn dat dat wel degelijk nog via een CGNAT liep.

Anyhow: een extra router toevoegen gaat je hoe dan ook niet helpen.

Wat mogelijk wel een optie is (afhankelijk van de IP camera in kwestie), is dat je de camera zelf actief de beelden ergens naartoe laat streamen waar je er wel makkelijk bij kan komen. Dan ben je niet meer afhankelijk van het kunnen initiëren van een connectie naar de camera toe.

[ Voor 71% gewijzigd door Orion84 op 14-04-2014 11:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

10. nogwat

Mss als de camera met een vpn kan verbinden, of nog een vpn router dat je hem wel via een vpn server kan bereiken

Iperf

Pagina: 1