Toon posts:

iVPN op Mac achter router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik gebruik mac osx lion 10.7.5 met IVPN en linksys e1500 en een upc modem technicolor in switchmode :)

maar kan geen vpn verbinding maken met mijn externe ip adres omdat de port niet open is.Ik heb al van alles geprobeerd als iemand zou kunnen kijken.Ik geef een itunes card voor wie het kan maken. :)

ik kan teamviewer verbinding maken

mvg

*knip*

om nu meteen met teamviewer logins te gaan gooien lijkt me niet slim

[ Voor 18% gewijzigd door Whieee op 13-04-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ok.. ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp.. maar: je hebt iVPN op je Mac thuis draaien, en je wilt van buitenaf verbinding maken met je thuisnetwerk? Je UPC modem staat in bridge, en daarachter heb je een Linksys E1500 als NAT router staan.

Ik maak even de aanname dat je interne netwerk de range 192.168.1.0/24 heeft. Je externe IP noem ik even 90.80.70.60. De linksys heeft een intern IP 192.168.1.1 en je Mac zetten we op 192.168.1.2.

Een dergelijke IP reeks als 192.168.1.0/24 is een gereserveerde IP reeks die alleen op interne netwerken gebruikt mag worden, en is als zodanig dus niet te bereiken vanaf het internet. Vanaf het internet komen we dus niet verder dan 90.80.70.60. Wat je dus wilt doen is de benodigde poorten (voor de L2TP of PPTP VPN server op je Mac) forwarden. Voor een L2TP/IPsec server moeten we UDP poorten 500 en 4500 forwarden.

Dit houdt dus in dat je de linksys zo moet configureren dat inkomend verkeer op 90.80.70.60 voor de poorten 500 en 4500 wordt doorgestuurd naar 192.168.1.2 (je Mac). Indien nodig moeten die poorten ook in de firewall config van je linksys opengezet moeten worden, maar ik ken de betreffende router verder niet.

Verder lijkt het me niet verstandig om wildvreemden (ook al zijn het tweakers) meteen maar teamviewer toegang tot je Mac te gaan geven. De insteek van dit forum is discussie, en het via het forum oplossen van issues. Je post neigt nu meer naar 'ik heb een helpdesker nodig en ik geef <iets> voor de persoon die mijn probleem even komt oplossen'. Dat is niet helemaal de bedoeling ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 13-04-2014 22:05 ]

Launching containers into space