Internet delen met twee identieke netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• Errormelding
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 22:33
Ik wil onder W2k internet delen. Ik heb twee identieke netwerkkaarten: 3com 3C905C-TX. De ene is verbonden met de kabelmodem (Chello :) ) de andere naar mijn hub waar de laptop weer op aangesloten is.

Op de eerste netwerkkaart (naar de kabelmodem) heb ik ICS ingeschakeld.

Problemen:
* op de laptop krijg ik geen internet. (wel netwerk activiteit, gedeelde mappen zijn bereikbaar) laptop krijgt wel ip-nummer toegewezen en is ook te pingen
* op een gegeven moment weet het systeem internet niet meer te bereiken omdat hij via de tweede netwerkkaart (dus naar de hub) wil routeren.

Ik heb ICS o.a. ge-installeerd volgens de FAQ Network Troubleshooting van GaMeOvEr

ik heb geen ander merk netwerk kaart geprobeerd

wie o wie kan mij helpen?

PS ik gebruik ZoneAlarm als Firewall

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

installeer WinRoute, ik krijg ICS hier ook niet werkend. Gebruik nu dus ook geen router maar heb gewoon 2 @home aansluitingen >:) (10 piek extra maar kan nu op beide pc's tegelijk CS spelen (of hosten >:) ) )

MechWarrior || Monsters Game

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
das toevallig ik ga nou bij iemand een netwerk aanleggen en heb het zelfde probleem. maar winroute moet het goed doen volgens iedereen hier (heb de vraag hier gisteren gesteld, topic staat nog wel ergens). ga het of morgen of volgende week doen en dan zal ik wel ff posten hoe ik het aan het werk heb gekregen (of hoe niet)
meerdere adressen bij @home heb ik hier thuis wel (gelukkig) maar dat is daar geen optie met 5 pc's

Maak je eigen poll

• Errormelding
mmmm

met WinRoute werkt het wel >:)

toch vaag...

'k zal 'ns bij Mikrosoft polsen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
eerst alleen modem installeren, andere netwerkkaart eruit halen
dan krijg je geen gezeik...weet je zeker dat je goed zit....toch?

Verwijderd

met als de anderen ......winroute gebruiken

:)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
winroute ofzo gebruiken en de DNS en gateway van de client instellen op het IP van de server. (netwerk ip dan wel he).
Dan moet het lukken.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Gouden regel is dat je de zaak altijd eerst werkend probeert te krijgen zonder firewalls etc.

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Um...netwerkkaarten zijn nooit identiek, daar heeft iemand heeeeeeel lang geleden iets voor uitgevonden dat het 'MAC adress' heet.

Check die laptop eens met ipconfig of de gateway goed staat.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grappig toch dat als de topic-poster aangeeft dat zijn probleem al is opgelost, er altijd nog wat mensen zijn die min of meer na-ijlen >:)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

zet zonealarm es uit :9

heb ik ook gehad zone alarm is gewoon kut als je wilt netwerken

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Win2k kan het ook zonder winroute; dus...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Errormelding
Dit is wat Mikrosoft op premier support er over zegt: |:(

Internet Connection Sharing Problem with Multiple 3C905B Network Adapters

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows 2000 Server

--------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
Access to your internal network may become slow when Internet Connection Sharing is enabled. This behavior can occur if the computer contains multiple 3Com PCI 3C905B network adapters all sharing the same IRQ.

RESOLUTION
To resolve this issue, use another type of network adapter.

MORE INFORMATION
IRQ sharing is allowed, but 3Com reports this as a problem in the Readme file that accompanies the network adapter. Please check with 3Com for additional information about this issue.

For additional information, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

Q252420 General Description of IRQ Sharing in Windows 2000

Additional query words: ICS NAT

• Errormelding
Op zondag 10 juni 2001 09:53 schreef funkflex het volgende:
zet zonealarm es uit :9

heb ik ook gehad zone alarm is gewoon kut als je wilt netwerken
Als je ZoneAlarm goed configureert is het een perfect pakket, ook met netwerken...

• Errormelding
Niemand ge-interesseerd in de oplossing? :9

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 23:37 schreef Errormelding het volgende:
Niemand ge-interesseerd in de oplossing? :9
Jazeker. Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe je Winroute geconfigureerd heb, want standaard die o.a. zijn SMTP services ook aan de internetkant te adverteren, en dat wil je niet, toch?

Heb je al een security-scan op je machine losgelaten? Dat kan bijvoorbeeld bij www.grc.com (momenteel niet trouwens, teveel dDoS aanvallen), http://scan.sygatetech.com/ of http://www.sdesign.com/securitytest/index.html

Dan weet je meteen welke poorten open staan.

• Errormelding
ik ben weer terug bij af,

WinRoute (Pro) heb ik eraf gegooid, ik wil eerst lezen welke poorten deze openzet.

Alle poorten waren netjes dichtgetimmerd (inderdaad al eerder -zonder Winroute- gecheckt)

De oplossing van Mikrosoft vind ik wat makkelijk...

Ik ga nu bij 3com vragen wat zij erover te zeggen hebben.

Ik houd jullie op de hoogte...

• Errormelding
het volgende is echt heel stug:

winroute Pro gede-installeerd
registry entries laten zich niet 123 verwijderen met regedit, dus die bestaan nog

...ICS via W2k werkt :?

Verwijderd

voor mijn internet verdeling tussen mij computers heb ik sygate gebrukt was heel simpel :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58
Internet sharing werkt prima met ICS onder Win2k. Is letterlijk een kwestie van luttele minuten voordat het draait. Mocht je op je interne netwerk gebruik willen blijven maken van een interne DHCP server, gebruik dan NAT (zie Routing and Remote access) ipv ICS (ICS bevat een uitgeklede simpele DHCP server die een normale DHCP server in de weg kan gaan zitten). Dit laatste is naar mijn weten echter alleen aanwezig bij Win2k (advanced) server en niet in Win2K prof.

Simon
Pagina: 1