Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-09 22:48
Hallo medetweakers,

Ik heb een vraag die ik niet helemaal op google kan terugvinden of ik zit gewoon verkeerd te zoeken :? .
2 jaar terug heb ik deze tv gekocht. Het probleem zit hem in het feit dat ik geen scherp beeld en niet echt mooie kleuren krijg over HDMI. Dit gebeurde me ook al via de laptop maar ja die gebruikte ik ook nooit. Nu heb ik een R9 290 van ASUS en daarvan verwachtte ik dat die wel scherp beeld zou geven.
Maar helaas ook daar blijft het onscherp, maar de Xbox en Youtube kunnen het scherm wel scherp krijgen. Heb ik dan gewoon iets verkeerds ingesteld of niet? Het is helaas ook niet mogelijk om hem aan te sluiten met DVI-D omdat die aansluiting er niet op zit.

Ik gebruik nu het beeldscherm van me vader en daarbij werkt HDMI juist weer wel goed (behalve dan dat het muisicoontje ontzettend groot is :P ).

Iemand die weet wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Even checken in catylist control center waarop de refreshrate staat. Mijn laptop gaat bij het aansluiten van een niet eerder bekende tv automatisch naar 1080p @ 30hz dit geeft bij mij ook een onrustig beeld (onscherpgevoel) maar dit kan ik gewoon aanpassen in de driveropties

hoop dat dit helpt

[ Voor 7% gewijzigd door Splitinfinitive op 14-04-2014 11:19 . Reden: pijnlijke zinsopbouw verandert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik zal wel even kijken want bij mij gaf hij dacht ik wel aan dat het 1080p @ 60hz was, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

trouwens nog een vraagje(s)
gebruik je voor de rest de zelfde kabel (monitor vader, xbox e.d.)? dan kan eventueel falen van die kabel niet als oorzaak worden aangewezen.

Verder heeft de tv meerdere HDMI aansluitingen die je kan proberen, of eventueel een VGA aansluiting. (volgens mij zit deze niet op de 290 zit maar misschien een adapter aanwezig?)

En ik zie net dat de tv 50hz ondersteund, kan het niet zo zijn dat hij slecht beeld heeft doordat hij op 60hz staat ingesteld, eventueel terug naar 50Hz zou het op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik heb het met verschillende kabels geprobeerd welgeteld 3 stuks. En heb heb hem ook nog op 50hz gezet maar ook dat hielp niet. Het verloopstukje heeft 4 pinnetjes die de r9 290 niet heeft bij de DVI-D. Dus heb nu een lagere resolutie ingesteld en dan is het wel goed. En als ik hem beneden op de tv aansluit dan doet ie het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Under / overscan goed zetten en je kleurmodus (RGB) even op volledig RGB gooien.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Hij staat op volledig RGB en de het is wel beeldvullend maar de kleuren lijken niet wat het hoort te zijn waardoor het weer onscherp word. zet ik hem echter op 1680x1050 dan geeft hij wel de juiste kleuren weer :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:31
Ik kan bij mijn TV/monitor (SyncMaster P2470HD) de 'naam' van het bronkanaal instellen. Je kan alleen niet echt zelf een naam instellen, maar uit een lijst van mogelijkheden kiezen waaronder Spelcomputer en PC. Als ik PC kies is het beeld van mn laptop wel scherp maar als ik bijvoorbeeld Spelcomputer kies weer niet. Heel raar en ik kwam er ook per toeval achter. Misschien heeft jouw TV ook zo'n optie en helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik heb hem nu op de modus Film gezet en dat begint er al aardig op te lijken, er zit wel een gamemodus op maar als ik die aanzet dat zou ik weer bij begin af aan zijn dus dat heb ik niet gedaan. Maar ik ben dus nu al op zeker 90% van wat ik wil :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Echt vaag ik had een soortgelijk probleem met mijn P2270HD en het aanpassen van de naam voor HDMI lostte dit op. Fijn dat het werkt maar ik vind het wel erg vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vlassie1980 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:49:
Echt vaag ik had een soortgelijk probleem met mijn P2270HD en het aanpassen van de naam voor HDMI lostte dit op. Fijn dat het werkt maar ik vind het wel erg vaag :?
Deels logisch, als je uit een lijst kan kiezen van 'namen', zitten daar alle settings achter. Extra kleurboost, smoothing, softwarematige gimmicks die het beeld mooier/rustiger/netter maken. Elke naam heeft dus z'n eigen setje van settings, die hun achten goed te zijn voor die input.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Dat is waar, maar je moet wel verdomde goed zoeken om daar achter te komen. Ik zit nu thuis te werken en had even dat schermpje nodig naast mijn laptop, ben al heel de tijd bezig om het goed te krijgen.

Gelukkig bestaat er nog zoiets als GoT zodat ik snel uit de brand ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je precies met 'onscherp' bedoelt... Maar als je bedoelt dat tekst en andere gedetailleerde dingen niet helemaal lekker van kleur lijken te zijn (rare gekleurde 'randjes' bv), dan zou dat een beperking van de TV kunnen zijn.
Het is namelijk zo dat MPEG en gerelateerde formaten niet met RGB-pixels werken, maar met YUV of een variant daarvan. Dit is vaak met 4:1:1 compressie (dus maar 1 op de 4 pixels hebben rood en blauw-informatie).
Er zijn TVs die hun interne processors ook in YUV laten werken, waardoor je dus altijd die 4:1:1 compressie eroverheen krijgt, en nooit een perfect beeld kunt krijgen.
Bij videos/games valt het niet echt op, maar bij desktop/tekst kan dat best hinderlijk zijn.

Dus misschien is dit aan de hand hier.
Pagina: 1