Raspberry Pi Mailserver Citadel KerioConect

Pagina: 1
Acties:

• ibico
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-10 21:15
Hallo mensen,

Ten eerst hoop ik dat ik dit in het goede Topic heb gezet, anders graag even verplaatsen ….

ik heb het volgende probleem, en hoop dat iemand mij er mee kan helpen.
Momenteel heb ik een Linux server draaien (met opensuse) met daarop mijn Mailserver. Dit is KerioConect. Deze draait al een paar jaar, dus er staan aardig wat accounts en E-Mailtjes op. Inclusief Adressenboek, Agenda etc.

Nu ben ik bezig om een nieuwe Mailserver op te zetten, ik heb hierbij gekozen voor een Raspberry Pi met Citadel Mailserver en een externe HD . Dit heb ik zover ook draaien.

Nu is echter mijn grote vraag….. Hoe zet ik alle gegevens Gebruikers, mailtjes, agenda, afspraken, adressenboeken, etc over van Kerio naar Citadel????? :?

Ik hoop dat iemand daar een oplossing voor heeft, Ik heb het gevoel alsof ik het halve internet al afgezocht heb maar tot dusver geen oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door ibico op 13-04-2014 19:13 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat is "aardig wat accounts"?
Je kan natuurlijk altijd met de hand aan de slag, maar dat hangt een beetje van het aantal gebruikers af.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ibico
Momenteel zit ik op 15 accounts, dus ik zoek een makkelijke mannier om alles over te zetten…

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je wel onderzocht of je raspberryPi dat überhaupt trekt?
Als die 15 accounts allemaal elke minuut hun mail gaan checken dan wordt je Pi in ieder geval erg warm

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ibico
Brahiewahiewa schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:35:
Heb je wel onderzocht of je raspberryPi dat überhaupt trekt?
Als die 15 accounts allemaal elke minuut hun mail gaan checken dan wordt je Pi in ieder geval erg warm
Dat is inderdaad wel een punt waar ik over nagedacht heb. Ik zou het eerst willen testen, en de accounts een voor een overzetten. Mocht blijken dat de Raspberry het er moeilijk mee gaat krijgen, Dan wil ik er een tweede Raspberry aankoppelen om de rekenkracht te vergroten. En in de toekomst misschien nog wel een derde om ook de Webserver er op te draaien :) , maar dat is toekomst. Ik moet nu eerst zien hoe ik mijn accounts van de Kerio naar de Citadel krijg. :? Daar ben ik nog niet uit.

• ibico
Heb een oplossing gevonden, niet helemaal wat ik had gedacht maar met imapsysnc kom ik een heel eind.

Echter zet deze het adresboek niet over.

Als iemand daar nog een oplossing voor zou hebben???

Verwijderd

LDAP formaat?
Pagina: 1