• Cloudwa1ker
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08-03 13:43
Hallo idereen,

Ik heb sinds ongeveer een half een gaming rig die ik zelf heb gebouwd.
De specs op dit moment zijn:

Case: Bitfenix Shinobi *no window*
Mobo: Asus M5A99FX PRO R2.0
CPU: AMD FX8320 black edition
RAM: Corsair vengeance 8gb (2x 4gb) 1600mhz (weet niet t exacte type)
GPU: Sapphire Radeon HD 7850 2gb OC edition
PSU: Corsair CX600M
Cooler: Thermaltake Spinq
Storage: 1x HDD Seagate 1TB
Fans: 2x 140MM

Nu dat aan de kant is zal ik beginnen met mijn vraag. Ik ben van plan om mijn nogal nieuwe systeem te upgraden, waarom? Omdat ik zelf nogal gedreven ben om mijn games op het maximale te spelen op een soepele wijze, dus stabiele FPS wat t speelbaar maakt. Nou heb ik op dit moment een oude 17" monitor van samsung en deze wilde ik gaan upgraden naar een BenQ XL2411Z monitor, omdat dit een mooie grootte is en ik er wel lang plezier van zal beleven. Ondermeer was het doel om deze te verdubbelen zodat ik er 2 heb. Nou heb ik op dit moment maar een 7850 en aangezien de BenQ meer FPS kan laten zien boven de 60 dacht ik, weet je wat ik ga gelijk mijn GPU upgraden.

Nou heb ik al wat gezocht en ben ik er uit gekomen dat ik de MSI Gaming 770 2gb wilde halen. De 2gb omdat bij benchmarks er geen enorm verschil was tussen 2gb of 4gb, alleen als je bijv games zoals skyrim met ziekelijke mods speelt en crysis soms tegen de 2gb aan hinkeld. Maar goed, aangezien mijn Corsair CX600M geen 2 8pin connectors heeft zal ik deze helaas moeten gaan upgraden.

Voor de upgrade heb ik wel graag wat hulp, zo ben ik niet heel erg bekend over welke nou daadwerlijk goede psu's zijn. Nou ben ik ook nog van plan om mijn case wat beter te koelen, ik had in gedachte om er nog eens 4 noctua fans bij te plaatsen. Daarbij nog eens mijn gelievde pctje sneller te maken door er mogelijk een SSDtje in te knallen. Ik dacht er aan om een kleine 40gb (weet niet welke grootes er meer zijn) voor het OS en dan nog een 256gb voor games.

Nou mag de prijs wel het liefst onder de 200 euro zijn maar ik kan wel uitweiken naar 250 als t moet. Natuurlijk wel certified bronze is prima en modulair zou ideaal zijn, aangezien deze case nogal klein is (toekomst plan is een nzxt phantom 530).

Hopelijk is dit voldoende informatie om hulp te krijgen :)
Natuurlijk zijn er ook sugesties welkom over een monitor, gpu maar zover ik weet zijn deze 2 prima.

• Cloudwa1ker
Niemand?

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:16

Hupske

AFCA

Je wilt dus weten welke voeding je moet halen? Het zonde om een nieuwe te halen. Je huidige voeding voldoet gewoon en volgens de beschrijvingen hoort hij 2x 8-pin te hebben? Dus jij hebt wat fout of je bent hem kwijt geraakt.

Verder zal ik bij AMD blijven. Voor nu heb je nog voldoende aan 2GB, maar wellicht over 1 jaar niet meer. Is het daarom niet kortzichtig om alleen naar de games van nu te kijken en niet naar wat er komen gaat?

[Voor 81% gewijzigd door Hupske op 13-04-2014 22:36]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-10 18:57

Thomg

Aww yiss

Op zich is een upgrade niet nodig, wel jammer dat het een CX_M voeding is, maar je kan niet alles hebben :+

• Cloudwa1ker
geen flauw idee, heb alles in de doos gelaten en kan de 2e 8pin niet vinden... dus wilde sowieso een nieuwe psu daarvoor halen, aangezien ik ook in de toekomst nog wel wat verdere uitbreidingen zou willen plaatsen, nou weet ik alleen geen goede zo te bedenken, vandaar dat ik vraag of iemand een idee heeft wat een goeie psu zou zijn.

• Cloudwa1ker
Thomg schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:34:
Op zich is een upgrade niet nodig, wel jammer dat het een CX_M voeding is, maar je kan niet alles hebben :+
Heb hem zojuist gevonden... dom als maar kan 8)7 maar red ik het dus dan met deze psu? als ik mijn 7850 vervang door een 770, en dan ook nog de mogelijkheid voor 1 SSD en 4 fans erbij? red ik dat?

[Voor 39% gewijzigd door Cloudwa1ker op 13-04-2014 23:01]

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-10 18:57

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt

Edit: Ja, dat red je makkelijk.

[Voor 13% gewijzigd door Thomg op 13-04-2014 23:08]

• Centelte
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-10 16:18
Als je twee schermen gaat gebruiken kan 2gb te weinig zijn en amd presteerd beter in hogere resoluties.
Dan is deze kaart prima:
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Volgens mij kan de cx600m wel 1x 8 pins en 1x 6 pins maar dat weet ik niet zeker.

Indien je het er niet mee eens bent is de
pricewatch: OCZ OCZ-ZT650W-EU
Een bijzonder goede deal in tegenstelling tot de meeste voedingen van OCZ is deze best wel goed. Deze voeding is namelijk flink in prijs gedaald onlangs.
Review jonnyguru (8.7)
Review guru3d (guru3d recommended)

Ik zou ipv 2 SSD's 1 SSD nemen.
http://tweakers.net/categ...d-state-drives/producten/
Deze SSD is ook onlangs in prijs gedaald en is daarom erg goedkoop (wel (niet bijzonder) snel!)
Hwi review "alleen als de prijs daalt kunnen wij hem aanraden" (is gebeurd)

Het benQ scherm is prima trouwens

• Cloudwa1ker
Budgetguy schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:15:
Als je twee schermen gaat gebruiken kan 2gb te weinig zijn en amd presteerd beter in hogere resoluties.
Dan is deze kaart prima:
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Volgens mij kan de cx600m wel 1x 8 pins en 1x 6 pins maar dat weet ik niet zeker.

Indien je het er niet mee eens bent is de
pricewatch: OCZ OCZ-ZT650W-EU
Een bijzonder goede deal in tegenstelling tot de meeste voedingen van OCZ is deze best wel goed. Deze voeding is namelijk flink in prijs gedaald onlangs.
Review jonnyguru (8.7)
Review guru3d (guru3d recommended)

Ik zou ipv 2 SSD's 1 SSD nemen.
http://tweakers.net/categ...d-state-drives/producten/
Deze SSD is ook onlangs in prijs gedaald en is daarom erg goedkoop (wel (niet bijzonder) snel!)
Hwi review "alleen als de prijs daalt kunnen wij hem aanraden" (is gebeurd)

Het benQ scherm is prima trouwens
Het 2e scherm is meer voor bijv een stream opzetten of een youtube filmpje of iets anders, ben niet vanplan om 2 heftige spellen naast elkaar te draaien, vandaar dat ik dan ook niet de 4gb pak. Heb mijn kabel dus wel gevonden, zat nog in mn case. dom dom dom, dus zou ik het wel redden met deze 600w psu? ook als ik meerdere fans ga monteren?

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:41

3DDude

I void warranty's

Ja, dat red je makkelijk.

Luister dit ~8min &Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27
Cloudwa1ker schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:20:
[...]

Het 2e scherm is meer voor bijv een stream opzetten of een youtube filmpje of iets anders, ben niet vanplan om 2 heftige spellen naast elkaar te draaien, vandaar dat ik dan ook niet de 4gb pak. Heb mijn kabel dus wel gevonden, zat nog in mn case. dom dom dom, dus zou ik het wel redden met deze 600w psu? ook als ik meerdere fans ga monteren?
Weet niet of je ook BF4 speel maar die trekt op full hd op ultra al meer dan 2 GB en 3 GB lijkt me dan toch een minimale middenweg als je wat langer met je GPU wilt doen. Anders zal je met die 770 toch framedrops mee gaan maken met alle eyecandy aan(wat je wilt volgens je start post).

Zeker de "next" gen games zullen een flinke sloot videogeheugen fijn gaan vinden.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee