Hallo, ik wil mijn gaming PC upgraden van max 600 euro. Laten we maar meteen ter zake gaan.
Dit is mijn current PC:
Zoals je kan zien is de memory is nog perfect te gebruiken in mijn "upgrade". De kast waarschijnlijk ook wel, en de HDD is ook nog wel te doen.
1) Ik wil van een AMD>Intel dus daarbij heb ik sowieso een nieuwe Mobo nodig. De AMD FX-8300 series zijn nu echt aan het verouderen en is vooral te zien in MMO's
2) De koeler die ik nu heb geinstalleerd heb ik waarschijnlijk de Intel-only onderdelen niet meer van dus die moet ik dus opnieuw kopen.(Of als goedkoper/mogelijk, de onderdelen)
3) En ik wil een nieuwe Videokaart hebben.
4) Ik speel vooral games die veel processorkracht gebruiken. o.a. WoW, Planetside 2, Guild Wars 2.
5) Ik ga met zekerheid licht overclocken.
Optioneel:
6) Een nieuwe videokaart als mogelijk.
7) Een aantal nieuwe systeemfans (Ik heb er nu 1 aan de achterkant die niet zo goed meer draait(stof vrij, dus hij is aan zijn einde aan het komen)
een SSD, maar dan valt de videokaart af. Ik zou mijn GPU nog kunnen overclocken zodat het goed genoeg blijft. Ik heb vooral last van de CPU-bottleneck in games als PS2, WoW en vooral GW2.
Zelfs BF4 heeft last van een CPU-bottleneck, ook in Mantle
Hier zat ik nu aan te denken:
Hierbij twijfel ik aan het feit of mijn XFX Pro 550W voldoende is met de 280X. Ik had gezien dat de Nvidia 770 GTX minder stroom gebruikt maar wel duurder en minder krachtig is in Benchmarks van bijv. BF4.
Ik twijfel ook of de XFX 550 Pro wel Haswell-compatible is.
Over de systeem-fans weet ik niet welke ik moet nemen, of welke afmetingen ik moet hebben.
Met hartelijke dank,
OP
Edit: Even toegevoegd dat ik sowieso gaat overclocken.
Dit is mijn current PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2 | € 165,60 | € 165,60 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,- | € 60,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,68 | € 51,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 552,74 | |
Zoals je kan zien is de memory is nog perfect te gebruiken in mijn "upgrade". De kast waarschijnlijk ook wel, en de HDD is ook nog wel te doen.
1) Ik wil van een AMD>Intel dus daarbij heb ik sowieso een nieuwe Mobo nodig. De AMD FX-8300 series zijn nu echt aan het verouderen en is vooral te zien in MMO's
2) De koeler die ik nu heb geinstalleerd heb ik waarschijnlijk de Intel-only onderdelen niet meer van dus die moet ik dus opnieuw kopen.(Of als goedkoper/mogelijk, de onderdelen)
3) En ik wil een nieuwe Videokaart hebben.
4) Ik speel vooral games die veel processorkracht gebruiken. o.a. WoW, Planetside 2, Guild Wars 2.
5) Ik ga met zekerheid licht overclocken.
Optioneel:
6) Een nieuwe videokaart als mogelijk.
7) Een aantal nieuwe systeemfans (Ik heb er nu 1 aan de achterkant die niet zo goed meer draait(stof vrij, dus hij is aan zijn einde aan het komen)
Zelfs BF4 heeft last van een CPU-bottleneck, ook in Mantle
Hier zat ik nu aan te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,50 | € 194,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 223,98 | € 223,98 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 544,88 | |
Hierbij twijfel ik aan het feit of mijn XFX Pro 550W voldoende is met de 280X. Ik had gezien dat de Nvidia 770 GTX minder stroom gebruikt maar wel duurder en minder krachtig is in Benchmarks van bijv. BF4.
Ik twijfel ook of de XFX 550 Pro wel Haswell-compatible is.
Over de systeem-fans weet ik niet welke ik moet nemen, of welke afmetingen ik moet hebben.
Met hartelijke dank,
OP
Edit: Even toegevoegd dat ik sowieso gaat overclocken.
That's it, I'm done.