Welke koeler?

Pagina: 1
Acties:

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-02 15:48
Ik heb (tweedehands) een i5 3470 gekocht (voor 80 euro). Dus ik heb hem helemaal geinstalleerd en zie dat hij vrij heet was. Dus natuurlijk. Ik was mijn koelpasta vergeten.. Nu zie ik dat ik voor koelpasta zo'n 8 euro kost. Maar voor datzelfde geld (ongeveer) kan ik ook een goedkoop koelertje halen.dee zouden beter koelen dan de stock koeler, en je krijgt er koelpasta bij, toch? En ze zijn nog stiller ook!
Ik twijfel tussen de volgende koelers:
Cooler master xdream i117 (wat lelijk met die paarse fan!)
Artic cooling alpine 11 plus
Gelid solutions siberian pro
Deepcool theta 15 pwm
En hier is een vergelijkingstabel. Dus welke koelt het best en is het stilst?

Groeten en alvast dank
Budgetguy

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Zelfde probleem met mijn broertje, maar die had de fittingen gesloopt op de stock koeler.
In plaats van er een halen van V&A heeft ie maar gewoon een gelid tranquilo gehaald, geen moment spijt van gehad.
Zou hetzelfde aanraden.

Alle koelers die jij aanhaalt zullen niet stiller zijn dan stock.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 13-04-2014 17:26 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Budgetguy schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:21:
dee zouden beter koelen dan de stock koeler, En ze zijn nog stiller ook!

Groeten en alvast dank
Budgetguy
Ik zou daar graag een bron van willen zien. De stock koeler (mits goed geinstalleerd natuurlijk) is al redelijk goed. (wat Thomg dus al zegt)

Ik zou gewoon nog wat blijven sparen zodat je een koeler van 20 euro - 30 euro kan halen. De koelers in dit budget zijn zeker wel beter dan de stock koeler/jouw gelinkte koelers. Zeker het geld wel waard.
Bijv.
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
Zijn allebei niet duur en koelen goed.

Als je voor bijv. bovengenoemde gaat moet je wel even opletten of je ram geheugen niet uitsteekt en in de weg zit.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:39

codex

Geen OpenAI agent :)

Heb je een grote kast? Ik heb namelijk nog wel een 212 Evo liggen die op mijn 2500k zat.

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-01 11:31
als je toch geld uit geeft doe dan inderdaar dat ene(of twee) tientje erbij voor die coolermaster evo

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-02 15:48
Mijn kast en ram wordt het probleem niet. Die bron kan ik even niet vinden. Was van iemand op tomshardware forum dus niet heel betrouwbaar..

@reemprive eigenlijk is het forum niet de plek om reclame te maken voor dit soort dingen. Dat hoort bij het vraag&aanbod. Toch heb ik je een berichtje gestuurd want ik ben zeker geinteresseerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Centelte op 13-04-2014 18:08 . Reden: Typo ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een Gelid Siberian (onlangs zelf getest / reviewtje van gemaakt) is een prima vervanger voor een stock koeler, maar verwacht geen wonderen. Probleem is dat ondanks de koeler <6 euro kost, je met verzenden al snel het dubbele kwijt bent als je enkel de koeler wilt bestellen. Kan je beter op V&A een V advertentie zetten voor een zakje of mini tube stock koelpasta voor een prikkie, daar moet je wel reactie op krijgen. Het advies om een iets pittigere koeler te pakken, als de Tranquilo, is zeker als je de cpu veel belast geen slecht idee: je houdt dan een lekker stille setup ook tijdens gamen of wat dan ook. (Ik ga er even van uit dat de rest geen herrie maakt natuurlijk)

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:39

codex

Geen OpenAI agent :)

Budgetguy schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:52:
Mijn kast en ram wordt het probleem niet. Die bron kan ik even niet vinden. Was van iemand op tomshardware forum dus niet heel betrouwbaar..

@reemprive eigenlijk is het forum niet de plek om reclame te maken voor dit soort dingen. Dat hoort bij het vraag&aanbod. Toch heb ik je een berichtje gestuurd want ik ben zeker geinteresseerd.
Ik maak ook geen reclame zoals je merkt ;)

De EVO 212 is echt een prima koeler, ik heb nu een Dark Rock Advanced C1 maar die is echt niet veel beter. Ziet er alleen leuker uit.
Pagina: 1