Toon posts:

Toslink signaal over Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

ik hoop op jullie hulp en expertise voor een probleem.
Bij de verbouwing ben ik een kabel vergeten te leggen.

Nu zit ik aan de ene kant met een TV met een Toslink uitgang en aan de andere kant mijn Logitech z5500 (voor de audiofielen is dit misschien een lachertje, maar ik kan momenteel geen beter 5.1 setje betalen).

De z5500 heeft een command unit (waar de inputs toekomen: Toslink, coax, jacks,...) die via een seriele kabel/UART verbonden is met de versterker (daar vertrekken de uitgangen naar de speakers).

Ofwel:

1) Blijft de command unit bij de versterker en moet ik het Toslink signaal over ethernet kunnen zien te streamen naar de command unit. Eventueel met twee raspberry pi's met gesyncte klokken en het toslink breakout board. Dit lijkt me kostelijk en weet niet heel zeker of het gaat werken? Indien ik er dan nog squeezebox op kan draaien dan kan ik eventueel nog van mijn pc streamen.

2) De command unit komt naar de tv en ik moet de seriele connectie wireless zien te doen. Dit lijkt me doenbaarder met een Arduino of dergelijk bordje: http://www.fut-electronic...s-Serial-UART-Arduino.pdf

Gaat er geen vertraging op zijn?

Iemand die mij met zijn ervaring kan helpen?

Alvast enorm bedankt!

Tom

(ps: idealiter zou mijn pc die aan een zijmuur staat ook surround geluid op die setup moeten krijgen, maar goed, ik kan niet alles hebben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je een verkeerde aanname doet over de kabel tussen de command-unit en de versterker, ik denk dat die 100% analoog is en dat ze voor het gemak een 9pins sub-d kabel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Humm, na wat lezen zie ik inderdaad dat je gelijk hebt, is inderdaad 100% analoog.
Desnoods moet ik dan maar een bordje maken met een ADC en DAC erop aan de andere kant.
Maakt oplossing 2 echter gecompliceerder en duurder :s

Bedankt voor de info btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Waarom niet gewoon die kabel een stuk verlengen om eens te proberen? Of richt de kamer handiger in zodat het probleem niet bestaat :)

Past er niks onder de plint?

http://www.appsys.ch/en/products/toslinkextender

Dit kan natuurlijk ook.

Of gewoon een lange toslink wegwerken in de plint.

[ Voor 38% gewijzigd door sebastius op 13-04-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik weet niet of het bij de Z5500 hetzelfde is, maar bij de X530 is het een "vga" connector (DSUB25) met inderdaad een hoop analoge signalen erin.

Ik zou de command unit bij de versterker proberen te houden. Dan hoef je je geen zorgen te maken over een connector vol "vage" signalen.

Kun je geen dunne toslink langs/over een plint legggen? Dat lijkt me het simpelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sebastius:
Kamer herinrichten gaat jammer genoeg niet (heb ergens missertje gemaakt ;) ). Versterker staat aan de kant waar alle audio kabels uit de muur komen. TV moet eigenlijk qua inrichting aan de andere kant.

Dunne Toslink is een optie maar niet de mooiste...

Geen idee of er een wireless oplossing bestaat? Bv. die Sonos systemen, kunnen die niet overweg met digitale audio? Zou er dan geen cheaper alternatief voor zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Maar je vraagt om Toslink over Ethernet, en dat geef ik je en dan wil je het niet?

http://www.appsys.ch/en/products/toslinkextender

(nou ja, tis Toslink over CAT5, niet over Ethernet, maar goed, als je aan beide kanten een socket hebt...)

Ik lees wel dat het in theorie mogelijk is om bv zo'n oude analoge video-zender te misbruiken hiervoor, SPDIF coaxiaal op de composite video lijn en dan schijnt het te werken.

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2053276 < even naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahja idd,die Toslink over Ethernet kan wel werken, gewoon aan mn switch dan de twee cat5 kabels met elkaar verbinden en klaar...

wel duur :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Ik denk niet dat die Toslink extender "Toslink over Ethernet" is. Het is dan toevallig dezelfde connector en kabel, maar op basis van de omschrijving betwijfel ik sterk of je die via een switch kunt koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zal direct moeten zijn hé, daarom dat ik zeg "aan mn switch de twee cat5 kabels aan elkaar verbinden"...
over ethernet zou knap zijn en het handigste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Als je ze op die manier kan en wil doorlussen is dat misschien de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik neem aan dat je al het een en ander aan bekabeling in buizen hebt liggen? Kun je dan niet zo'n mooi dun toslink kabeltje ergens bij in stoppen? Ik had zelf een leiding met analoge telefoonlijn van de meterkast naar de tv-hoek. Analoge telefoonlijn eruit, trekveer erin, vervolgens dezelfde analoge telefoonlijn + nieuwe ethernet kabel getrokken. Oude 'stopcontact' voor 4-polige telefoonstekker vervangen door plaatje met RJ11 & RJ45 connector en klaar.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahah, eerste keer verbouwen en rookie mistake: alles ligt gewoon n de muren en niet in buizen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Serieus? Dat is echt heel erg :P
Pagina: 1