Toon posts:

beyerdynamic 990 die kraakte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had nog een beyerdynamic 990 liggen. Die aan één oor iets wat kraakte met name bij laagweergave. Ernstig.. het moet uiteraard reference klinken... :9~

Nu heb ik hem opengemaakt en de (gele) draad zat vrij los (gesoldeerd). Dermate los dat ik hem met zeer weinig moeite los heb getrokken van het soldeersel. Als door te voelen hoe strak het zat. Gegeven de andere draad wel prima op zijn plekje zit. En ik niet met dito kracht los krijg.

Ben zelf niet zo'n held als het aankomt op solderen. Zou er wel een moeten kunnen vinden (bout) en avontuur is daar. Maar is het redelijk aan te nemen dat na het solderen (allicht dat ik het laat doen) de koptelefoon weer als nieuw door kan?

Is vroeger veel portable gebruikt. Vrij ruim in volume. Maar merkte het eigenlijk pas op toen ik hem een tijdje terug uit de kast trok.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als er een aansluiting los zit kan dat een oorzaak zijn, maar zou je verwachten dat ook in andere tonen te horen. Misschien dat het in combinatie met de vibratie van de lage tonen de boosdoener was.

Kijk ook gelijk of er geen haar tussen de driver zit, dat is ook wel eens een reden voor gekraak.

Solderen is goed te doen met anderhalve linkerhand, het is me zelf ook gelukt, maar wel wat gepriegel met weerbarstige draadjes dus heb geduld.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 13-04-2014 17:48 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:46
Blijkbaar is dit een bekend probleem bij BeyerDynamics in de 770/880/990 reeks aangezien ik er dus vanuit de winkel 1 had waarbij de linker cup ging trillen als de hoedenplank van een Opel Corsa zodra er een laag geluid werd gespeeld. Toen ik op internet ging zoeken bleek dit een veel voorkomend probleem.
Ik heb het toen 'opgelost' door hem terug te brengen dus daar kan ik je niet mee helpen. Is het te laat om garantie te claimen?

Prima.