Beste tweakers,
Vorige week heb ik een nieuwe kast (Aerocool V3X Black Edition) gekocht en gisteren heb ik alle componenten uit mijn oude kast in de nieuwe ingebouwd en wat componenten vervangen.
Het gaat om de volgende lijst:
Moederbord: Asus P5KPL-AM
Processor: Intel Core 2 Duo 2.8 GHz
Geheugen: 2 x 2GB Mushkin 800 MHz (was voorheen 1 x 2GB Kingston 667MHz)
Videokaart: 8600 GT
Voeding: 350 Watt
Verder zitten er de normale 2 750 GB spinpoint harde schijven in en ook 2 x DVD-lezer/brander.
Na het inbouwen van het systeem in de nieuwe kast wilde ik het systeem opstarten, maar werkt het niet.
Alle ventilators starten met draaien, het lijkt alsof het hele systeem zich opstart zoals gewoonlijk op de volgened punten na:
1. Het scherm blijft zwart (reageert helemaal niet, het gele lampje wordt zeg maar niet eens groen);
2. De DVD-lezers reageren niet op openen/sluiten.
Verder heb ik het ook al geprobeerd met het oude werkgeheugen erin en ook zonder videokaart (dus op het scherm direct op het moederbord aangesloten).
Ik weet niet hoe ik er achter kom wat het probleem is en wil jullie vragen om mij te helpen.
Bij voorbaat dank ik jullie!
PS: Ik kan helaas geen ledcode of geluidcode van het moederbord horen. Dit heeft het moederbord NOOIT gedaan en dat maakt het een stuk moeilijker om het probleem te achterhalen.
EDIT 13-04-2014 19:55
Maiko
Vorige week heb ik een nieuwe kast (Aerocool V3X Black Edition) gekocht en gisteren heb ik alle componenten uit mijn oude kast in de nieuwe ingebouwd en wat componenten vervangen.
Het gaat om de volgende lijst:
Moederbord: Asus P5KPL-AM
Processor: Intel Core 2 Duo 2.8 GHz
Geheugen: 2 x 2GB Mushkin 800 MHz (was voorheen 1 x 2GB Kingston 667MHz)
Videokaart: 8600 GT
Voeding: 350 Watt
Verder zitten er de normale 2 750 GB spinpoint harde schijven in en ook 2 x DVD-lezer/brander.
Na het inbouwen van het systeem in de nieuwe kast wilde ik het systeem opstarten, maar werkt het niet.
Alle ventilators starten met draaien, het lijkt alsof het hele systeem zich opstart zoals gewoonlijk op de volgened punten na:
1. Het scherm blijft zwart (reageert helemaal niet, het gele lampje wordt zeg maar niet eens groen);
2. De DVD-lezers reageren niet op openen/sluiten.
Verder heb ik het ook al geprobeerd met het oude werkgeheugen erin en ook zonder videokaart (dus op het scherm direct op het moederbord aangesloten).
Ik weet niet hoe ik er achter kom wat het probleem is en wil jullie vragen om mij te helpen.
Bij voorbaat dank ik jullie!
PS: Ik kan helaas geen ledcode of geluidcode van het moederbord horen. Dit heeft het moederbord NOOIT gedaan en dat maakt het een stuk moeilijker om het probleem te achterhalen.
EDIT 13-04-2014 19:55
Met vriendelijke groeten,Ook heb ik net een buzzer erin gezet.
De allereerste meer opstarten (nadat de voeding uit is geweest) geeft die een ongeveer 1 seconde durende "lagere/gemiddelde" toon.
Als ik dan 5 seconde de powerknop indruk, hoor ik 1 heel kort heel hoog piepje (dit is hoger dan het piepje wat je normalerwijs hoort als een systeem compleet functioneert).
Als ik vervolgens iedere keer de computer aanzet, nadat deze dus al een tijd aangesloten is aan de voeding, dan hoor ik een hele korte toon met dezelfde toonhoogte als bij het opstarten voor de eerste keer (dat is een lagere/gemiddelde toon).
Wederom niet vergelijkbaar met de toon die een compleet functionerend moederbord produceert).
Maiko
[ Voor 27% gewijzigd door Moriar op 13-04-2014 19:55 ]