Ik krijg binnenkort een nieuwe computer en heb er geen optische drive bij aangeschaft. In mijn laptop gebruik ik de optische drive enkel voor het installeren van een nieuw OS. Dit wil ik bij mij nieuwe pc gewoon vanaf usb doen. Ik krijg het echter niet aan de praat.
Ik heb een externe USB 3.0 HDD van Seagate. Deze om precies te zijn.
Er staan veel bestanden op deze harde schijf en ik wil hem niet 100% formatteren. Ik heb daarom een aparte NTFS partitie van 7GB gemaakt.
Als ik de Windows USB/DVD download tool gebruikt dan geeft deze aan dat er geen 'conpatible usb drive' aangesloten is. Bij andere tools die ik geprobeerd heb zoals UltraISO krijg ik hetzelfde.
Toen ik heb ik handmatig geprobeerd:
1. heb alle bestanden uit Windows_7.iso gekopieerd naar G:/ (de 6GB NTFS partitie op de HDD).
2. Via CMD heb ik het volgende uitgevoerd:
Zie hier voor een screenshot.
3. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart en via 'opstart opties' gekozen voor USB HDD.
Daarna start de PC echter gewoon windows vanaf mijn interne HDD.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Is het simpelweg niet mogelijk om een bootable HDD te maken zonder de hele HDD te formateren of mis ik gewoon iets?
Bvd.
Ik heb een externe USB 3.0 HDD van Seagate. Deze om precies te zijn.
Er staan veel bestanden op deze harde schijf en ik wil hem niet 100% formatteren. Ik heb daarom een aparte NTFS partitie van 7GB gemaakt.
Als ik de Windows USB/DVD download tool gebruikt dan geeft deze aan dat er geen 'conpatible usb drive' aangesloten is. Bij andere tools die ik geprobeerd heb zoals UltraISO krijg ik hetzelfde.
Toen ik heb ik handmatig geprobeerd:
1. heb alle bestanden uit Windows_7.iso gekopieerd naar G:/ (de 6GB NTFS partitie op de HDD).
2. Via CMD heb ik het volgende uitgevoerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| diskpart list disk select disk 1 list partition select partition 2 active exit G:\boot\bootsect.exe /nt60 G: |
Zie hier voor een screenshot.
3. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart en via 'opstart opties' gekozen voor USB HDD.
Daarna start de PC echter gewoon windows vanaf mijn interne HDD.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Is het simpelweg niet mogelijk om een bootable HDD te maken zonder de hele HDD te formateren of mis ik gewoon iets?
Bvd.