Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 22:29
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort 18 jaar en kan met een beetje geluk een baantje krijgen bij een tankstation.
Alleen nu is er naar mijn mening iets geks.
Er wordt van mij verwacht dat ik binnenkort een dienst mee draai van 6,5 uur om te kijken of het wat voor mij is, alleen dit is op vrijwillige basis? Ik krijg er dus niet voor betaald terwijl ik wel een hele zaterdag in een tankstation zit mee te kijken. Maar goed, als het mij wat lijkt dan kan ik daar zeer waarschijnlijk komen te werken. Alleen nu kwam de baas ermee dat de eerste werkdag ik ingewerkt word en dat ik daardoor die keer 50% betaald krijg ipv 100%? Hoe kan dit zo? Ik vond dit zelf een nogal vreemd verhaal evenals mijn moeder. Ik heb er verder niet echt naar gevraagd omdat ik niet meteen als een zeurzak wil beginnen :D .
Die dag zou ik dus in plaats van 4,80 maar 2,40 per uur verdienen netto. Dit slaat toch eigenlijk nergens op? De keer erna zou ik gewoon 100% betaald krijgen en dus 4,80 per uur.

Hoe zit dit precies en.. is dit normaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder uitbetaald krijgen dan het minimumloon kan niet. dus die 2,40 per uur zal wsl niet door de beugel kunnen. Ook al werk je minder productief dan ervaren werknemers, dan nog geldt het minimumloon als absolute ondergrens (daarom verdienen junioren ook minder dan senior werknemers - maar nooit minder dan het minimumloon). Wat betreft die zaterdag lijkt me meer een meeloopdag en niet een echte werkdag, dus zou daar geen ophef overmaken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik zou voorstellen om de meeloopdag als "inwerkdag" te gebruiken. Iedereen moet worden ingewerkt, maar dat zijn nou eenmaal kosten voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezerator schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:31:
Ik zou voorstellen om de meeloopdag als "inwerkdag" te gebruiken. Iedereen moet worden ingewerkt, maar dat zijn nou eenmaal kosten voor de werkgever.
In z'n post zegt die dat het meer is om mee te kijken en te zien of het iets voor 'm is. Dan kun je niet een opleidingsprogramma/inwerkprogramma noemen. Het is geheel vrijblijvend zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Dat is geheel vrijblijvend ja, aankomende zaterdag mag ik een dienst meekijken, hier ga ik ook geen ophef over maken. Heb nog nergens getekend dus ik ben benieuwd hoe ze dat met die 2,40 per uur gaan doen. Dit kan dus officieel eigenlijk niet? Heb hier zelf bij vorige bijbaantjes ook nooit van gehoord.
Wat adviseren jullie? Zal ik daarover gaan zeuren of is het beter om mn mond te houden voor die 6,5*2,40=15,60 euro die ik mis loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je kijkt mee over de schouder... dus eigenlijk doe je dat dus ook. Zou er geen punt van maken. Maar goed je hebt niets getekend dus. Als dat wel het geval was dan moet hij je gewoon het volle pond betalen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Wettelijk gezien mag dit niet. Maar, als jij die baan wilt dan kan je die ene dag op de koop toe nemen. Werkgevers verzinnen vaak de meest vreemde regeltjes terwijl het wettelijk gezien helemaal niet mag. Gezien je net begint op de arbeidsmarkt zou ik zelf gewoon dit maar slikken. Het werk ligt op dit moment niet bepaald voor het oprapen, dus pakken wat je pakken kan, en het staat beter op je CV dat je een jaar in een tankstation gewerkt hebt, dan dat je een jaar thuis gezeten hebt.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Ja ik ging er al vanuit dat ik het maar gewoon moest pikken. Heb wel gekkere dingen meegemaakt dan dit. Vroeg me alleen af of dit wettelijk mocht of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

Lordy79

Vastberaden

het mag niet maar je praat over 15 euro...
echter, een vriend van mij heeft ook ergens gratis gewerkt, wel meer dan een dag trouwens en hem werd een kluif voorgehouden dat hij een jaarcontract zou krijgen en nog een aantal dingen.

Uiteindelijk heeft hij daar nooit een cent gezien. Dus 1 dag meekijken en 1 dag tegen 50% kun je eventueel accepteren maar als ze daarna nog een keer een reden verzinnen om onder het minimumloon uit te komen zou ik nog eens achter mijn oren krabben.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
De vraag is waarom een werkgever een boete van duizenden euro's riskeert voor een besparing van een paar tientjes.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat noemen ze pakkans.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Aan een kant zeg ik. fucj it gewoon een dag voor minder meelopen

aan de andere kant vraag ik me af wat voor meer van dit soort truukjes ze in petto hebben

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, precies, als die man zo op de centjes zit, zou ik er niet willen werken.

Inwerken hoort gewoon bij je werk, in een 'normale baan' krijg je ook gewoon volledig betaald vanaf de dag dat je in dienst bent. Anders kun je ook zeggen dat je pas na 3 maanden volledig bent ingewerkt.

Laat die man meteen weten dat je niet over je heen laat lopen. Jij bent niet de zeurzak, dat is hij.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ga sowieso ergens anders werken, 4.80 per uur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:04
GoldenSample schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:28:
ga sowieso ergens anders werken, 4.80 per uur 8)7
http://www.rijksoverheid....-minimumloon-per-uur.html

Als je ziet dat het mimimumloon van een 18 jarige op 4,33 euro per uur ligt dan valt die 4,80 euro per uur toch nog wel mee?
Je moet toch ergens mee beginnen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, joh! €4.80 is zat op die leeftijd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ach, werkgevers verzinnen wel meer om kosten te besparen. Mijn vriendin is vertaler en als die ergens solliciteert mag ze eerst uitgebreid proefopdrachten maken, om later te horen dat ook 10 anderen een 'proefopdracht' hebben gemaakt en ze het niet is geworden. Nadeel daarvan is dat je gewoon een dag of drie gratis aan het werk bent om je te bewijzen, maar dat doe je thuis in je eigen tijd, dus er is niet echt sprake van onbetaalde arbeid, in de zin dat de belastingdienst dit niet OK vind.

Natuurlijk mag het niet wat de werkgever van TS wil doen, maar ach, ik zou het op de koop toe nemen. Waarschijnlijk wil hij ook dat je iedere dag tot 17:00 betaald wordt, maar moet je wel tot 17:15 blijven om de kas op te maken, de zaak af te sluiten, etc, etc. Reken maar niet dat je daar dan voor betaald zult worden. En klagen betekent dat je waarschijnlijk bij aflopen van je contract wordt vervangen. Gebeurt helaas in dit soort sectoren, en in deze economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 13:26
Room42 schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:41:
Ja, joh! €4.80 is zat op die leeftijd.
Over dingen weer in perspectief zien :o

Een dagje niet betaald krijgen lijkt mij niet zo slecht. Ik neem aan dat jij ook wilt weten of het iets voor jou is? Niet alleen de werkgever wil een beeld van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zie het gewoon als een 'Open dag' . Je mag meekijken, krijgt uitleg en als het klikt dan krijg je waarschijnlijk een contract.

Had je een contract getekend dan is je feitelijk je eerste werkdag.

[ Voor 18% gewijzigd door Frostbite op 14-04-2014 09:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
Dit gebeurt wel meer bij tankstations en vooral bij jongeren, sommige mensen kunnen namelijk geen geld terugtellen naar klanten of hebben geen feeling voor het kassasysteem, dat toont meestal vrij gauw.

Ook is het niet voor iedereen, op een tankstation staan, vaak een hoog verloop op de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 11:35
gerrutcamaro schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:46:
Dit gebeurt wel meer bij tankstations en vooral bij jongeren, sommige mensen kunnen namelijk geen geld terugtellen naar klanten of hebben geen feeling voor het kassasysteem, dat toont meestal vrij gauw.

Ook is het niet voor iedereen, op een tankstation staan, vaak een hoog verloop op de functie.
Is daarom niet de proeftijd uitgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
Tja, sommige ondernemers werken niet altijd 100% via de regeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook wel eens gehad (bij een normale ICT baan).
Was een vrijwillige dag, geen cent betaald krijgen. Maar mocht je aangenomen worden dan kreeg je er een vrije dag voor terug.

Was trouwens wel een omgeving waar je tegen moest kunnen (TBS Kliniek), daarom ook een meeloop dag ivm veel mensen die niet tegen gesloten instellingen kunnen en of de omgang met patienten niet aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:54:
Ik heb het ook wel eens gehad (bij een normale ICT baan).
Was een vrijwillige dag, geen cent betaald krijgen. Maar mocht je aangenomen worden dan kreeg je er een vrije dag voor terug.
Normale ICT baan? Gaan we insinueren? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 14:01
Ik vind -en- een dag onbetaald meekijken, -en- de eerste dag voor de helft betaald krijgen iets teveel van het goede, maar tankstations zijn zoals gezegd wel een beetje een speciaal geval, ivm hoog verloop etc.

Je kunt hem sowieso vragen waarom hij de dag 50% uitbetalen ok vindt, terwijl het minimumloon hoger ligt, en hij je dus gewoon een dag onderbetaalt. Verder is het maar 1 dag dus 't gaat niet om grote bedragen, maar als hij zo krenterig is, is de vraag of hij verder wel een goede werkgever is.

Vragen staat vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 19:50
Ik zou mezelf afvragen of ik voor een werkgever wil werken die met al dit soort foefjes onder de regels probeert uit te komen. Als je dit pikt hoe groot is de kans dat je dadelijk uitgeknepen word? En 4,80? Ik weet niet wat normaal is tegenwoordig maar ik verdiende als 18 jarige 9 euro per uur met vloeren boenen (8 jaar geleden).

Nul uren contract, proeftijd. Als jij voor 4,40 een dagje meeloopt en het bevalt niet wat kost het dan helemaal?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Cyphax

Moderator LNX
RocketKoen schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:00:
De vraag is waarom een werkgever een boete van duizenden euro's riskeert voor een besparing van een paar tientjes.
Het lijkt wel alsof het niet gaat om het geld (en anders zitten ze wat krap bij kas :+). Ik zou het waarschijnlijk gewoon accepteren omdat je er niet slechter van wordt, maar wel in de gaten houden of er verder nog gekke dingetjes zijn. Misschien werk je daar de komende paar jaar met plezier. Ik heb het zelf ook 4 jaar gedaan in de weekenden naast m'n studie. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Meelopen of het iets voor jou is? Dat kun je ook op je eerste werkdag toch? Dus ik zou die meeloopdag skippen en gewoon aan de slag gaan. Als het niets is, dan ga je in je proeftijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 13:30

Wmm

mark117 schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:50:
[...]

Is daarom niet de proeftijd uitgevonden?
Precies ja. Hij kan je ook gewoon aannemen en na een dag zonder problemen ontslaan als blijkt dat je het niet kunt oid. Die meeloopdag is belachelijk maar die inwerkdag voor half loon maakt het helemaal absurd.

Maar zoals anderen al zeggen, misschien moet je het maar slikken. Maar dan zou ik verder niet veel meer pikken, het lijkt me sowieso geen fijne werkgever (15 euro willen besparen op inwerken van een nieuwe werknemer zegt veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wmm schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:12:
[...]

(15 euro willen besparen op inwerken van een nieuwe werknemer zegt veel).
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 23:45
Ik snap de hele discussie hier eigenlijk niet. 1 dagje waar je feitelijk alleen meekijkt minder betaald is toch niet zo'n probleem? Aan de regels plakken voor zo'n kleinigheid leidt tot een slechte start en dus ook slechte werkrelatie. Gewoon even uitzitten en dan weer vol betaald worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
het gaat ook niet om die 15 piek maar om het administratief geneuzel om iemand aan te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En het gaat erover of je überhaupt wel bij zo'n werkgever wilt werken, die eigenlijk best moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

gerrutcamaro schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:40:
het gaat ook niet om die 15 piek maar om het administratief geneuzel om iemand aan te nemen
Vandaar dat een dagje meelopen wellicht nog te verdedigen is (al lijkt me dat als werkgever ook een risico: hoe gaat dat met verzekeringen?), maar een dag 50% betalen gaat wel ver en levert bijzonder weinig op. De werknemer is immers al in dienst, en je moet dus juist moeilijk doen in je administratie om minder dan twee tientjes uit te sparen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:50:
En het gaat erover of je überhaupt wel bij zo'n werkgever wilt werken, die eigenlijk best moeilijk doet.
Het gaat hier over een baantje bij een tankstation he, niet over een allesbeslissende carrièreswitch.

Het is een baan, geen loopbaan. ;)
Als het bevalt heeft TS een leuk baantje. Als het niet bevalt is TS een ervaring rijker. Prima toch? :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 13:30

Wmm

gerrutcamaro schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:40:
Als je ingewerkt wordt ben je al aangenomen (lijkt me de normale gang van zaken). En dan nog, administratief geneuzel hoort er gewoon bij als werkgever, dat afschuiven door de werknemer dan maar een dag voor niets mee te laten lopen is niet netjes imo (in het geval van de meeloopdag).
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:17:
[...]

Het gaat hier over een baantje bij een tankstation he, niet over een allesbeslissende carrièreswitch.

Het is een baan, geen loopbaan. ;)
Als het bevalt heeft TS een leuk baantje. Als het niet bevalt is TS een ervaring rijker. Prima toch? :)
True, maar ook bij een bijbaantje wil je toch ook serieus genomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afgezien van wat de wet hier over zegt, waarom duurt het meer dan twee uur om iemand in te werken als tankstationbediende? Beetje afrekenen en de shop toonbaar houden lijkt me in geen inwerkcursus waardig.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:45
Geen geld krijgen met een risico overvallen te worden, Lijkt me een verdomd slechte deal, in welke situatie dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vind het ook maar een vreemd verhaal, zeker van dat stukje voor de helft van het geld. Ik zou gewoon op een neutrale manier vragen naar de achtergrond / de motieven ervan en aangeven dat je het op zijn minst apart vind.
ari3 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:50:
Afgezien van wat de wet hier over zegt, waarom duurt het meer dan twee uur om iemand in te werken als tankstationbediende? Beetje afrekenen en de shop toonbaar houden lijkt me in geen inwerkcursus waardig.
Een geheel onbekend kassasysteem leren, regels omtrent afstorten van geld, beveiliging (zowel brand als diefstal / overval), schoonmaak policy, verwerken van leveranties, het pand afsluiten en openen en nog een hele waslijst.

Vaak sta je daar zonder collega's en moet je dus alle aspecten van het beheer alleen uitvoeren. Ik zou het knap vinden als je het in 1 dag allemaal onder de knie hebt.
Brammos85 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:07:
Geen geld krijgen met een risico overvallen te worden, Lijkt me een verdomd slechte deal, in welke situatie dan ook!
Dat risico is imo bijzonder klein en zeker niet veel groter dan overvallen worden op straat.

[ Voor 28% gewijzigd door Standeman op 14-04-2014 16:15 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 23:45
Wmm schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:36:
[...]

Als je ingewerkt wordt ben je al aangenomen (lijkt me de normale gang van zaken). En dan nog, administratief geneuzel hoort er gewoon bij als werkgever, dat afschuiven door de werknemer dan maar een dag voor niets mee te laten lopen is niet netjes imo (in het geval van de meeloopdag).

[...]

True, maar ook bij een bijbaantje wil je toch ook serieus genomen worden?
Je wordt juist door niemand serieus genomen als je op dag 1 van deze methode van de (wellicht gierige) baas alles in twijfel trekt en nog erger gaat proberen aan te kaarten. Zoals hierboven al werd gezegd, het is een baan, geen loopbaan. Die ene 50% dag is een week later alweer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voor beiden (werkgever en werknemer) gaat het om een verdomd klein bedrag, voor die dag half loon. Voor de werknemer is dit bedrag relatief groter dan voor de werkgever: € 15 is voor een 18-jarige gewoon veel meer geld dan voor de eigenaar van een pompstation. Daar bovenop is de werknemer ook nog eens uren kwijt aan de meeloopdag.

Bovendien overtreed de werkgever de wetgeving.

In de CAO voor pompstations staat een dergelijke constructie niet genoemd.

Volgens de CAO is het minimum-salaris voor een zelfstandige (dus alleen werkende) kassa-medewerker bij full-time € 787 bruto per maand, oftewel € 4,78 per uur (38 uur per week), wat goed in de buurt komt van wat TS gaat krijgen. Dit salaris is voor een 18, 19 en 20-jarige gelijk, dus tot z'n 21e kan hij een salarisverhoging wel op z'n buik schrijven (afgezien van de algehele verhoging per 1/10/2013 van 0,75% en per 1/4/2015 met 1%).

Daar hou je dan € 711 per maan, oftewel € 4,32 per uur netto aan over. (Overigens is 15 minuten onbetaald per dienst voor overdracht vastgelegd in de CAO).

Wil je werken voor een baas die je nu al probeert uit te persen? Waar je vooruitzichten zo slecht zijn?

Of heb je geen alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ardana schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:06:
Voor beiden (werkgever en werknemer) gaat het om een verdomd klein bedrag, voor die dag half loon. Voor de werknemer is dit bedrag relatief groter dan voor de werkgever: € 15 is voor een 18-jarige gewoon veel meer geld dan voor de eigenaar van een pompstation. Daar bovenop is de werknemer ook nog eens uren kwijt aan de meeloopdag.

Bovendien overtreed de werkgever de wetgeving.

In de CAO voor pompstations staat een dergelijke constructie niet genoemd.

Volgens de CAO is het minimum-salaris voor een zelfstandige (dus alleen werkende) kassa-medewerker bij full-time € 787 bruto per maand, oftewel € 4,78 per uur (38 uur per week), wat goed in de buurt komt van wat TS gaat krijgen. Dit salaris is voor een 18, 19 en 20-jarige gelijk, dus tot z'n 21e kan hij een salarisverhoging wel op z'n buik schrijven (afgezien van de algehele verhoging per 1/10/2013 van 0,75% en per 1/4/2015 met 1%).

Daar hou je dan € 711 per maan, oftewel € 4,32 per uur netto aan over. (Overigens is 15 minuten onbetaald per dienst voor overdracht vastgelegd in de CAO).

Wil je werken voor een baas die je nu al probeert uit te persen? Waar je vooruitzichten zo slecht zijn?

Of heb je geen alternatief?
Ach die jongen is 18... die ene euro meer of minder per uur maakt op die leeftijd toch niet echt uit (alles is veel) en werkervaring is uiteindelijk veel meer waard dan die 4,80 p/uur. Ik heb ook heel veel bijbaantjes gehad tussen mijn 15e en 22e, en bij een aantal ben ik financieel ook genaaid (toppunt was een call center waar iedereen er net voor een toegezegde bonus uitgegooid werd). Maar de leerervaring en gezelligheid was veel meer waard , achteraf bekeken dan ;).

Dus ik zou zeggen ga gewoon akkoord en doe lekker je ding.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Goed punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het gaat ook niet om het geld, maar ook de bijbehorende ervaring. Dan kun je je afvragen of je in plaats van als tankstationbediende niet beter in bijvoorbeeld de IT aan de gang kan. We werven er niet actief op, maar ik denk dat we een handige IT-student in principe zo kunnen gebruiken als beginnend developer/systeembeheerder/consultant/etc, en dat geld voor veel bedrijven. Ik weet niet precies wat TS studeert of gaat studeren, maar ik zou liever een baantje op dat gebied gaan doen.

(Ik heb zelf ook nooit tegen bijna minimumloon gewerkt trouwens, maar misschien kun je er nog iets naast doen als je zit te wachten...)

Over de originele vraag: zeuren over 15 euro is precies dat. Wellicht is het sowieso wel leuk om een dagje mee te lopen. Waarschijnlijk sowieso leerzaam, wellicht zijn er leuke collega's, enz. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Even ter info voor iedereen; de baas is een vrouw :P . Ik zal er verder wel niet teveel over gaan zeuren. Heb liever een baantje dan geen baantje :) . En hier is het zo dat het loon voor iederen 18-jarige gelijk is en je elk levensjaar een beetje extra krijgt. Het schijnt sowieso relaxed werk te zijn dus dat vind ik belangrijker. Het inwerken vind ik ook onzin, heb tenslotte al meer dan een jaar kassawerkzaamheden gedaan in een supermarkt..
pedorus schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:20:
Dan kun je je afvragen of je in plaats van als tankstationbediende niet beter in bijvoorbeeld de IT aan de gang kan. We werven er niet actief op, maar ik denk dat we een handige IT-student in principe zo kunnen gebruiken als beginnend developer/systeembeheerder/consultant/etc, en dat geld voor veel bedrijven. Ik weet niet precies wat TS studeert of gaat studeren, maar ik zou liever een baantje op dat gebied gaan doen.
In die branche is er bijna geen ruimte voor mij. Mij willen ze sowieso niet hebben denk ik, omdat ik maar een vwo-studentje ben en dus eigenlijk nog niet bezig ben met mijn vervolgopleiding. Ze zouden denk ik eerder kiezen voor iemand die idd een IT-student is. Liefste zou je natuurlijk al bij een bedrijf aan de slag gaan, maar dat zit er toch niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:52
Onzin. Ik ben in 5 VWO ook gewoon begonnen bij het systeembeheerbedrijf op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Niekserr schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:43:
In die branche is er bijna geen ruimte voor mij. Mij willen ze sowieso niet hebben denk ik, omdat ik maar een vwo-studentje ben en dus eigenlijk nog niet bezig ben met mijn vervolgopleiding. Ze zouden denk ik eerder kiezen voor iemand die idd een IT-student is. Liefste zou je natuurlijk al bij een bedrijf aan de slag gaan, maar dat zit er toch niet in.
Conversatie die ik wel eens heb gehad met een "klusjesman" op de werkvloer:

A: Wat heb jij eigenlijk voor opleiding gedaan, je ziet er nog zo jong uit?
Ik: Ehh, ik zit nog op de middelbare school, dus laten we het op basisschool houden.
A: Oh, dus er is zelfs voor mij nog hoop ;)

Het gaat er uiteindelijk om wat iemand kan, niet om de opleiding of leeftijd. Nu is het wel zo dat ik meestal via-via aan werk ben gekomen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_En4CeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 11:10
Aan de andere kant, als een werkgever zo begint, dan mag je ervan uitgaan dat er wellicht meer "vieze" zaken gebeuren. Waar rook is, is....

Heb meerdere malen meegemaakt dat als er rare dingen van medewerkers gevraagd worden, ze niet zullen schromen om deze limiet telkens weer op te zoeken. Mijn advies is (mocht er meer werk in de omgeving zijn): doorzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
creator1988 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:00:
Onzin. Ik ben in 5 VWO ook gewoon begonnen bij het systeembeheerbedrijf op de hoek.
Helaas zit ik dan nog met het feit dat ik zo geen systeembeheerbedrijf ken binnen een straal van 10 kilometer.
ThE_En4CeR schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:44:
Aan de andere kant, als een werkgever zo begint, dan mag je ervan uitgaan dat er wellicht meer "vieze" zaken gebeuren. Waar rook is, is....

Heb meerdere malen meegemaakt dat als er rare dingen van medewerkers gevraagd worden, ze niet zullen schromen om deze limiet telkens weer op te zoeken. Mijn advies is (mocht er meer werk in de omgeving zijn): doorzoeken!
Heb vrij weinig in de buurt zitten. Een kameraad van mij werkt er zelf ook en die blijft maar zeggen dat het hartstikke leuk werk is.
Pagina: 1