Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop MSI welke?

Pagina: 1
Acties:

• Frishe1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-11 14:00
Ik wil gaan overstappen van mijn xbox 360 naar een game laptop.
Ik zoek een game laptop waar ik eigenlijk nog wel zeker een jaar of 2 mee vooruit kan.
Mijn oog is gevallen op deze 2:
http://www.laptopshop.nl/vergelijken/338506/435427
Nou is mijn vraag welke van de 2 presteert beter tijdens het gamen?
En is het de €150 meer waard om voor de apache te kiezen voor het extra geheugen en de andere videokaart (is deze kaart wel beter überhaupt?)
Mijn budget was eigenlijk maar €1200,- dus ik zit er al iets boven

Mvg Roel

You're too slow!

Verwijderd

De goedkoopste zal al heel goed presteren, een viend heeft de gtx755m en die draait al heel goed. De 765 zou het nog beter moeten doen. De andere laptop betaal je vooral voor de nieuwe reeks videokaart en 16 gig ram dat je echt niet nodig hebt. Weet niet direct, maar misschien kun je de goedkopere nog goedkoper vinden. Meestal na de release van een nieuwe reeks videokaarten, verkopen ze die met de oudere met korting...

Verwijderd

Ff opgezocht die nieuwe reeks kaarten is toch beduidend beter, deze laptop heeft de 850m, zit qua performance tussen de 2 in maar is goedkoper: http://www.alternate.nl/h...06009&utm_source=hardware
En zie dat je 2 17" laptops hebt gekozen, daarom een mooie 17" perfect op budget: pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-018NL

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 13:34 ]

• Frishe1992
Bedankt voor je reactie,
Ik wil inderdaad graag een 17" omdat ik hem voornamelijk alleen maar thuis ga gebruiken.
Die GE70 2PC-018 had ik ook al gezien maar deze heeft geen SSD en als ik een beetje toekomst gericht ga kijken is dit misschien toch wel een groot voordeel (ook om deze misschien eventueel te vervangen door eentje met grotere cappaciteit als de SSD's wat goedkoper worden).
Als ik echt toekomst gericht ga kijken leek mij persoonlijk de Apache de beste keuze, dan maar iets boven het buget.
Heb momenteel nog een Samsung R580 maar deze is me toch langzamerhand wat traag aan het worden.

You're too slow!

Verwijderd

Wel in feite moet je daar eens over nadenken, een ssd is wel handig, maar verhoogt de prijs aanzienlijk. Of als je een budget hebt: verlaagt de grafische kaart. De enige laptop die ik vindt die voldoet aan je budget wordt dan deze: pricewatch: Medion Erazer X7611 SLIM Gaming Laptop (30016665)
Heb er wel geen ervaring mee, ziet er wel dun uit en zou daardoor wel wat warm kunnen worden... Bij een laptop is de enigste update dat je kan doen een ssd er in plaatsen. Dan zou ik nu investeren in een goede grafische kaart en nadien als je hem traag begint te vinden een ssd plaatsen (tegen dan zijn die weer wat goedkoper).
Nog een optie is de ssd direct zelf plaatsen: pricewatch: MSI GX70 3BE-010NL deze heeft echt een high-end kaart voor een goede prijs. Dan heb je 250 euro om zelf een ssd te kopen: pricewatch: Crucial M500 2,5" 480GB of
pricewatch: Samsung 840 series EVO Laptop kit 500GB
Daarop kan al heel wat, de hdd die je eruit haalt kan je nog gebruiken voor externe opslag ook.

• Frishe1992
Oke bedankt voor je informatie hier kan ik wel wat mee!
Ik ga me er eens over bedenken, ik zag even door de bomen het bos niet meer dus wou graag eens de mening van een ander aanhoren!

You're too slow!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Laptops zijn altijd traag i.c.m. een HDD, omdat deze allemaal maar 5400RPM doen.

Sowieso kan ik gamen op een laptop nooit aanraden, warm, je zit toch altijd aan het snoer, slechte performance, veel te duur voor wat je krijgt enz. enz.

Maar ALS ik tussen de twee zou moeten kiezen werd het de Apache, omdat deze maar liefst een halve kilo lichter is, en toch weer wat meer RAM.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 13-04-2014 15:11 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Ja, ik heb ook laptop gekocht om te gamen (had er toch een nodig voor school), ga nu ook game-desktop kopen. Maar hij wou laptop, en de mobiele videokaarten zijn sterk verbeterd!

Apache ligt te ver buiten budget met niet zo overtuigende prestaties, pricewatch: MSI GX70 3BE-010NL heeft een veel betere grafische kaart (zoek maar op) en is nog goedkoper ook. Je moet dan enkel zelf de ssd plaatsen of laten doen. Dit is niet zo moeilijk bij een nieuwe pc, gewoon windows overzetten.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:57:
Ja, ik heb ook laptop gekocht om te gamen (had er toch een nodig voor school), ga nu ook game-desktop kopen. Maar hij wou laptop, en de mobiele videokaarten zijn sterk verbeterd!

Apache ligt te ver buiten budget met niet zo overtuigende prestaties, pricewatch: MSI GX70 3BE-010NL heeft een veel betere grafische kaart (zoek maar op) en is nog goedkoper ook. Je moet dan enkel zelf de ssd plaatsen of laten doen. Dit is niet zo moeilijk bij een nieuwe pc, gewoon windows overzetten.
Die laptop die je hebt neergeplaatst is idd nog een betere keuze, al moet je wel onthouden: 8970M=HD7770/7790 en 780M = 750(Ti).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

De amd 8970m is beter dan de 870m, daarmee zit je wel safe lijkt me :)

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:07

two

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:09:
De amd 8970m is beter dan de 870m, daarmee zit je wel safe lijkt me :)
Dat is absoluut niet waar. Als ik het me goed herinner was de 770M zelfs een stuk sneller.

Klopt inderdaad: sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door two op 13-04-2014 21:44 ]

Signature

Verwijderd

kuusj98 schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:08:
Laptops zijn altijd traag i.c.m. een HDD, omdat deze allemaal maar 5400RPM doen.

Sowieso kan ik gamen op een laptop nooit aanraden, warm, je zit toch altijd aan het snoer, slechte performance, veel te duur voor wat je krijgt enz. enz.

Maar ALS ik tussen de twee zou moeten kiezen werd het de Apache, omdat deze maar liefst een halve kilo lichter is, en toch weer wat meer RAM.
Beetje kortzichtig want niet iedere laptop heeft een 5400rpm HDD. Bovendien kun je die vrij eenvoudig vervangen.
Snoer is niet altijd nodig, wel als je langere tijd gaat spelen natuurlijk. Maar even op de bank een potje spelen is een groot voordeel. Probeer dat maar eens met je desktop.
Warm, onzin, mijn Asus wordt nooit vervelend warm.
Verder ideaal voor lannetjes, of als je een middagje langs vrienden gaat. Binnen 3 minuten staat je systeem, i.p.v. zeulen met je desktop + scherm. 8)7

Verwijderd

Idd het is heel erg handig op verplaatsing. Beiden hebben hun voordeel, daardoor ga ik ook een desktop bijkopen. :) De laptop is zelfs wat nuttiger voor buiten het gamen ook (school, werk...)!

Ik heb in mijn laptop de amd 8870m zitten, speel alles op vlot op full HD (natuurlijk niet op ultra), behalve de dayz standalone (waar veel mensen met desktop zelfs problemen mee hebben) :)
De hd 8970m is stukken beter en ik moet mij inhouden om zelf ook niet te upgraden ;)

Voor die prijs zou ik zelf niet twijfelen, je kan zelfs even wachten met de ssd om geld te besparen. Maar direct ssd plaatsen is toch handiger en binnen budget.

• Frishe1992
Ja daar heb je gelijk in maar de processor is bij de GX70 wel de bottleneck van het systeem.
Daarintegen heb je indderdaad wel een beest van een videokaart en de prijs ligt €400 lager.
Van dit geld kun je er inderdaad nog een SSD in plaatsen en eventueel nog wat extra geheugen (1 van de 2 slots is maar gebruikt).

You're too slow!

Verwijderd

Is geen bottleneck, gewoon goed in balans. Bij veel laptops is de processor gewoon overkill vergeleken met graka... Keuze is aan jou uiteindelijk

• Frishe1992
Volgens jou zou deze processor dus met games binnen de komende 2 jaar geen probleem moeten zijn?
Sorry maar ik ben niet zo thuis in de hardware van pc's en laptops.. Softwarematig enzo kan ik wel veel maar hardwarematig heb ik me er nooit zo in verdiept dus vandaar deze "noob" vragen

You're too slow!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
Heej. Bij coolblue kan je een gt70 kopen voor 1350.
Ik heb deze zelf ook. Dit is een met een i7 en een gtx780m. Alleen zonder win en ssd. Maar je kan later een ssd bij stoppen. Hij heeft namelijk nog een lege bay. Ik heb hem nu al even en ben er zeer blij mee. Zeker die 780m is een geweldige kaart.
Mocht je er vragen over hebben moet je maar ff dm sture .

[ Voor 5% gewijzigd door roundlet op 14-04-2014 19:09 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Wat ik in de TS nogal mis: Waarom een laptop? Welke grote? accuduur? Gewicht?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Frishe1992
Oke update:
Een laptop omdat ik hem ook geregeld nodig heb op andere plaatsen dan op een vaste plaats.
(vrienden, slaapkamer, woonkamer ect.)
Grootte: bij voorkeur een 17"
Accuduur: niet heel belangrijk omdat ik hem voornamelijk op plaatsen met een stopcontact gebruik
Gewicht: ook niet heel belangrijk
Prestaties is voor mij het aller belangrijkste (met name gamen)

Om terug te komen op die GX70, de reviews zijn niet zeer positief wat ik tot nu toe gelezen heb.
Onder andere:
http://nl.hardware.info/p...-010nl#tab:testresultaten

You're too slow!

Verwijderd

Staat bij beter dan 83% van de geteste producten voor gamen en de andere parameters scoren allemaal beter. Voor dat geld kun je geen betere krijgen denk ik. Wil je beter, dan ga je meer moeten uitgeven...

Gamen op laptop zowieso op stopcontact, anders heel je de maximale performance er niet uit.

En hij presteert beter dan die msi apache in gaming voor 500 euro minder! Weet niet wat je nog meer wilt, maar als je specifieke eisen hebt waaraan hij niet voldoet, zeg ze dan. Dan kunnen we eens rondkijken wat er nog beschikbaar is binnen een redelijke prijsmarge.

• Frishe1992
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:44:
Staat bij beter dan 83% van de geteste producten voor gamen en de andere parameters scoren allemaal beter. Voor dat geld kun je geen betere krijgen denk ik. Wil je beter, dan ga je meer moeten uitgeven...

Gamen op laptop zowieso op stopcontact, anders heel je de maximale performance er niet uit.

En hij presteert beter dan die msi apache in gaming voor 500 euro minder! Weet niet wat je nog meer wilt, maar als je specifieke eisen hebt waaraan hij niet voldoet, zeg ze dan. Dan kunnen we eens rondkijken wat er nog beschikbaar is binnen een redelijke prijsmarge.
Hebben wij het wel over dezelfde want dit staat er namelijk bij mij:
NPI - Gaming 42
NPI - Entertainment 78
NPI - Internet, e-mail en social media 89
NPI - Werk en studie 71

En op notebookcheck staat dit:
76.67%: Dit cijfer is niet echt overtuigend. Het moet in acht worden genomen dat er bijna geen laptops zijn die een score onder de 60% hebben. Dit notebook is beneden gemiddeld beoordeeld, en is niet aanbevolen te kopen.

De specifieke eisen verder zijn zoals ik hierboven al aangaf.. en qua prijsmarge.. tja ik heb wel meer budget maar ik vind het al erg veel geld voor een laptop (beetje gierig misschien haha :P ) ik had zelf in mijn hoofd rond de €1200,- maar als ik door iets meer uit te geven stukken langer vooruit kan dan geef ik liever iets meer uit..
roundlet schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:07:
Heej. Bij coolblue kan je een gt70 kopen voor 1350.
Ik heb deze zelf ook. Dit is een met een i7 en een gtx780m. Alleen zonder win en ssd. Maar je kan later een ssd bij stoppen. Hij heeft namelijk nog een lege bay. Ik heb hem nu al even en ben er zeer blij mee. Zeker die 780m is een geweldige kaart.
Mocht je er vragen over hebben moet je maar ff dm sture .
Deze komt inderdaad heel erg goed uit de test dus die vind ik ook erg intressant (beter dan de apache volgens mij nog)

You're too slow!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
MSI GT70 2OD-829XNL € 1349,00 ?

• Frishe1992
roundlet schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:05:
MSI GT70 2OD-829XNL € 1349,00 ?
Ja dat gaat hem denk ik ook worden :)

You're too slow!

• Frishe1992
http://www.laptopshop.nl/.../msi-gt70-2od-829xnl.html

Deze is het geworden! topic mag dicht wat mij betreft

You're too slow!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Let op als je in MSI-laptops een SSD wil inbouwen. Er hangt een sticker over een schroefje. Je krijgt dat ding niet open zonder je garantie te doen vervallen. Althans, dat was bij mijn MSI GE60 2OE zo.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Frishe1992
Ik heb er inderdaad een 128GB SSD van samsung bij besteld.
Zal eens kijken hoe ik dit oplos dan want ik wil hier natuurlijk wel mn besturingssysteem op knallen

You're too slow!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 12:48
Even MSI bellen, ik heb al eerder gehoord dat het geen probleem is.

• Frishe1992
Oke bedankt voor de tip :)

You're too slow!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
Je hebt nog geen OS bij die laptop. Die moet je nog los bestellen.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Frishe1992
Ook deze is al geregeld via mn werk.
Originele windows 8.1 voor 12 euro

You're too slow!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05
Zou in deze (pricewatch: MSI Gaming Series GT70 2PC-1084XNL Dominator) laptop naast de aanwezige harddisk nog een 2.5 inch SSD kunnen worden ingebouwd of is er alleen mSata ruimte vrij?
Pagina: 1