Hoe haal ik de heatsink van deze coolermaster van de Athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 22:35
ik heb een aantal maanden geleden een systeempje bij MyCom gekocht, met een ASUS K7M mobo, een Athlon 600 proc. en Geforce DDR, en nog wat dingen, maar nu hebben ze op die Athlon een coolermaster DP2-5G52 gezet, en nu was ik net van plan dat dingetje te vervangen door een betere (kweet nog niet welke, suggesties zijn welkom), kom ik erachter dat ik die heatsink niet loskrijg.

Iemand ervaring hiermee?? Wat moet ik doen om dat ding er toch af te halen??

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Je moet gewoon die clips losmaken en dan kun je hem voorzichtig eraf wrikken. Het kan zijn dat de heatsink vast lijkt te zitten door de pad die ertussen zit, maar als het goed is komt ie wel los.

PC Specs

• Terranca
Hmm ... dan ga ik weer ff lekker wrikken ... gezelli... jullie horen het wel

• Terranca
YES... gelukt, nu alleen nog een nieuwe cooler, iemand een id voor een cooler op de asus k7m?? (kan dus niet zomaar een athlon cooler zijn, omdat de power connector en de dimm sloten erg dichtbij de proc. zitten :( )

Verwijderd

Heavy metal cooler van 179 gulden :)
Moet je wel de heatplate van je athlon afhalen :)
of je de ruimte ervoor hebt weet ik niet.
Golden orb schijnt ook een goede cooler te wezen.

• Bomberman
Als je er geld voor hebt is de Alpha P7125 wel een goeie (of misschien wel de beste). Die heeft speciaal een uitsparing voor die klote powerconnector op de K7M. Kost wel 150,- (bv bij Comptechworld).

PC Specs

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

ga maar naar www.theta-tech.de daar hebben ze goede ventilatoren

Verwijderd

VOS32 of VOS32+ is ook niet verkeerd.

• Bomberman
Hij moet wel passen op de K7M people ...

PC Specs

• Terranca
Ik denk dat ik dan maar voor die Alpha P7125 ga, lijkt me wel een zeer mooie.. is dat ook echt een superding?

• Bomberman
Yep, is ook echt een superding ;). Heb je hem al gezien? Zeker een van de coolste >:) coolers around (sorry ik heb zo snel geen link, maar een plaatje is niet zo moelijk te vinden denk ik). Als ik geld heb ga ik de Heavy Metal Cooler kopen. Is een P7125 aangepast zodat ie rechtstreeks op de core zit. Als je er 30,- meer voor over hebt zeker de moeite waard (je moet dan wel de heatsink van je Athlon af willen slopen ... )

PC Specs

• Terranca
Ja maar ik weet niet of die op mijn K7M mobo past, weet iemand dat?

• Bomberman
Ja die heeft (zoals eerder gepost door mij ;)) een uitsparing speciaal voor de K7M, omdat die de powerconnector op zo'n idiote plaats heeft zitten. Je verliest (net zoals bij mijn K7V) wel je 3e memslot.

PC Specs

Verwijderd

Terranca >> ga je de AMD tweaken of heb je dit in het verleden al gedaan gehad ??
Pagina: 1