Gratis programmeerboeken gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Op github is al een tijdje een repository die lijsten met gratis programmeerboeken bijhoud in allerlei verschillende talen. Er is alleen nog geen Nederlandse lijst!

Daar wil ik graag verandering in brengen. Een beetje zoeken via google levert alleen wat wikibooks op, die ook nog niet eens van heel hoge kwaliteit zijn. Nu vraag ik me af of jullie hier misschien nog goede, gratis, online programmeerboeken weten? Dan kunnen we samen een mooi Nederlands lijstje maken!

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik zou als ik jou was gewoon je Engelse skills omhoog helpen. 99% van het materiaal is gewoon in het Engels in dit vakgebied.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
Hydra schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:28:
Ik zou als ik jou was gewoon je Engelse skills omhoog helpen. 99% van het materiaal is gewoon in het Engels in dit vakgebied.
ˆˆ dit.
Naast dat je eigenlijk ook gewoon in het Engels hoort te programmeren, iets wat veel Nederlandse boeken ook maar al te graag niet doen.
Het is handiger om alles in het Engels te doen, inclusief je IDE, aangezien je foutmeldingen in 't Nederlands ook een stuk minder snel kan vinden op Google (of Stackoverflow of...) dan in het Engels.

Mocht je toch problemen hebben met Engels: Het is een belangrijke taal en dan zou ik er zo hard mogelijk mee aan de slag gaan want zeker als developer zal je veel Engels tegenkomen, is het niet in klanten dan wel in wat je collega's schrijven of het gros van requirements die je kan tegenkomen bij 99% van de bedrijven gezien de meeste bedrijven proberen niet alleen Nederland/België als doelgroep te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:28:
Mijn engelse skills zijn prima, sterker nog ik koop boeken altijd alleen maar in het engels omdat die over het algemeen meer up to date en correct zijn.

Ik stel de vraag omdat ik het jammer zou vinden dat er geen lijst met nederlandse boeken staat, als er wel goede nederlandse boeken zijn. Ik weet er alleen geen.

Als jullie denken dat er uberhaupt geen goede nederlandse techniekboeken zijn dan is dat ook een antwoord, en moet ik dat hele lijstje maar laten zitten.

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mooie self necro. :+

In elk geval ben ik van mening dat programmeren en Nederlands niet samengaan. Ik wil ook niet nog eens de functie Ontbeestje() tegen komen :+ Wellicht dat er nog wat qua naslagmateriaal te vinden is, maar mijn voorkeur gaat echt wel uit naar Engelstalige boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jaapzb schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:34:
Als jullie denken dat er uberhaupt geen goede nederlandse techniekboeken zijn dan is dat ook een antwoord, en moet ik dat hele lijstje maar laten zitten.
Laat dan maar zitten. :P

Stel er verschijnt ooit een Nederlandstalig boek van Epische Kwaliteit. Iedereen laaiend enthousiast; Het is écht het beste boek ooit. Dan nog blijft deze niet lang op je lijstje, want een maand later verschijnt de Engelse vertaling en zou dat direct het nieuwe beste boek ooit zijn. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Rmg

Och de boeken van Gertjan Laan zijn best goed, ook nog vrij standaard lesmateriaal ook.
Pagina: 1